חזיתות חרסינה: טכניקה חדשנית להשגת חיוך מושלם ולבן

אחד האמצעים המתקדמים בהם נעזרים רופאי השיניים לשיפור מראה הפה הוא התקנת חזיתות חרסינה מסוגים שונים, המתאפיינות במראה לבן ויפה ובשמירה על חזות איכותית לאורך שנים.

חיוך מושלם
חיוך מושלם | צילום: פוטוליה

דוקטור אנדי הוד
דוקטור אנדי הוד | צילום: מרפאת הוד-לוריאן קריית אתא

אחד האמצעים המתקדמים בהם נעזרים רופאי השיניים לשיפור מראה הפה הוא התקנת חזיתות חרסינה מסוגים שונים, המתאפיינות במראה לבן ויפה ובשמירה על חזות איכותית לאורך שנים. ד"ר אנדי הוד, רופא שיניים בעל נסיון של למעלה מ-20 שנה, המנהל קליניקה פרטית בקרית אתא ומתמקד באסתטיקה דנטאלית, מספר על הטכניקה החדשה.

"חזיתות חרסינה, ממש כמו שזה נשמע, הן ציפויים דקים מחרסינה, שמבצעים בדחיסה (EMAX). לשם כך נדרשת הכנה מוקדמת של השן על ידי השחזה מינימלית של החלק השפתי. הטיפול המוקדם הזה הוא שיקבע גם את עובי החזית. נעשית התאמה מדויקת של החזית, על מנת שהשן לא תבלוט החוצה ותביא לתופעה שנקראת "מתאר יתר", וכך מתקבל מראה יפה ואחיד של שורות השיניים".

ד"ר הוד מנהל את פורום שיקום הפה בפורטל "שאל את הרופא" ועונה בו על שאלות הגולשים.

מתי משתמשים בחזיתות חרסינה?

"חשוב להדגיש שהשימוש בחזיתות חרסינה הוא למטרות אסתטיות וקוסמטיות בלבד. בשום אופן לא מדובר בטיפולים שמטרתם לפתור בעיות בריאותיות או פונקציונאליות. יש שלושה סוגי טיפולים בהם משתמשים בחזיתות:

1. לשיניים שנחבלו או נשברו כתוצאה מפגיעה, ניתן להשלים את החלק החסר ולצפות אותו בחזית חרסינה. בעבר היה נהוג לעשות זאת בקומפוזיט, שלא היה עמיד לאורך זמן וגם שינה את צבעו לצהוב וחום. החזיתות משלימות את השן באופן מושלם, נשארות בצבע לבן והן גם עמידות לשברים. התוצאה: תוך טיפול אחד המטופל נהנה מפיתרון אסתטי ומעולה לכל חייו.

2. לעיתים יש מצב בו קשת השיניים הקדמית אינה אחידה. במקרה כזה ניתן להשתמש בחזיתות על מנת להבליט שיניים שממוקמות מעט פנימה בסגר.

3. יש אנשים רבים עם שיניים שהופכות כהות מסיבות רבות, בין השאר בשל הרגלים כמו עישון, צחצוח לא נכון או תורשה. עד כה נהוג היה לעבור טיפול של הלבנה, אך יש פעמים בהם היא אינה עוזרת וכאן משתמשים בחזיתות חרסינה, שמבטיחות צבע לבן שאינו משתנה לעולם. גם אם חזית החרסינה צוברת מעט לכלוך, הוא ניתן להסרה בקלות, גם באופן עצמאי וגם במרפאה".

יש הגבלות מי יכול לעבור את הטיפול ומי לא?

"הטיפולים הללו מתאימים למרבית האוכלוסייה, אם כי יש מקרים בהם כדאי לוודא את ההתאמה של הפציינט לטיפול. למשל, נטייה לחריקת שיניים במהלך השינה (ברוקסיזם) עלולה להביא לנשירת הציפוי ולכן עדיף לא לבצע טיפול כזה. יש גם מקרים בהם מבנה הקשת אינו מאפשר זאת".

האם יש סוגים שונים של חזיתות?
"החזית בה אני משתמש נקראת ציפוי למינייט. בתחילת הטיפול יש ללטש את השן ובהתאם לעובי הליטוש להכין מידה מדויקת של חזית. השחזת למינייט היא פעולה מורכבת ולמעשה היא מלאכת אומנות. כדי להגיע לביצועים טובים יש ללמוד את השיטה ולהתמקצע בה. יש חזית נוספת שנקראת ציפוי לומינירס, בה לא נדרשת הכנה, כלומר אין שיוף של השן והתוצאה מבליטה את השיניים החוצה. מכיוון שמדובר בטיפול אסטתי, היתרון הוא לטובת הלמינייט, למעט מקרים בהם אנו דווקא כן מעוניינים להבליט את השן. בשאר המקרים, אני ממליץ חד משמעית על חזיתות הלמינייט".

איך בוחרים מרפאה מתאימה, עם רופא בעל ידע וניסיון?
"כמו בהרבה תחומים, בעיקר דרך המלצות מחברים ומכרים, שעברו טיפולי אסתטיקה דנטאלית. הם יספרו על השירות, על היחס וכשהם יחייכו תוכלו להתרשם מהתוצאות. כדאי לברר גם מי הרופא, מה הכשרתו ועד כמה הוא בעל נסיון בחזיתות חרסינה וטיפולים אסתטיים בכלל. חשוב גם לברר מי טכנאי השיניים שעובד עם המרפאה, כי יש לו חלק חשוב בהשגת תוצאות מדויקות. זיכרו - חזיתות חרסינה זה "נישואין קתוליים". הן תישארנה בפה לאורך כל חייכם. הקדישו זמן לבדיקת הרופא והמרפאה, כדי שתדעו בדיוק מה מחכה לכם".

ד
ד" | צילום: מרפאת הוד-לוריאן קריית אתא