ברנוביץ קרוננברג לבקשת האנס לנסוולט
ברנוביץ קרוננברג לבקשת האנס לנסוולט (הדמיה ברנוביץ קרוננברג)

מילאנו: ברנוביץ' קרוננברג ישתתפו בתערוכה ב Ventura Centrale

"את תהליך עיצוב הכורסה שתוצג בתערוכה אנחנו מכנים dig into the future כשבמהלכו אנחנו חוזרים אחורה כדי ללכת קדימה ולהגיע למקום חדש" אומר צמד האדריכלים

אירועי Ventura Future ו Ventura Centrale מתקיימים מזה כעשר שנים במהלך שבוע העיצוב במילאנו. בעוד הראשונים עברו השנה לאזור טורטונה הבועט, אירועי ונטורה סנטל יישארו בכתובת הקבועה שלהם באזור תחנת הרכבת. ואיך אפשר בלי נציגים ישראלים? אז זהו שלא.

אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג, למשרד ברנוביץ קרוננברג אדריכלים, חברו לעוד קבוצה מכובדת של מעצבים (שבה, בין היתר, המעצב ההולנדי מרטן באס, האדריכל האיטלקי פביו נובמברה ומשרד האדריכלים הבינלאומי של רם קולהאס) לטובת התערוכה All New! שיזמו יחד חברת העיצוב ההולנדית Lensvelt ומותג התאורה Modular Lighting Instruments.

אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג
אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג (צילום שרון דרעי)

"מסתבר, שהאנס לנסוולט, מקים ובעלי החברה, מבלה בבתי המלון ובמסעדות שתכננו באמסטרדם לא מעט וכך התוודה לעבודתנו" מספרים אלון ברנוביץ ואירנה קרוננברג "אחרי שנפגשנו איתו בפעם הראשונה במלון W Amsterdam שתכננו, נולד קשר מקצועי שהלך והתפתח. לנסוולט פנה אלינו בבקשה לעיצוב הכורסה כי חשב שהפרויקט הזה ממש תפור עלינו".

בהשראת צ'סטרפילד
בהשראת צ'סטרפילד (הדמיה ברנוביץ קרוננברג)

כשהשניים אומרים "הכורסה" הם מתכוונים ל'כורסת צ'סטרפילד החדשה' שעוצבה בהשראת ספת צ'סטרפילד הבריטית הקלאסית המאופיינת בריפוד עור משובץ כפתורים. "הקולקציות של Lensvelt מאופיינות במינימליזם ופונקציונאליות ולכן היה חשוב להאנס לשמור על הקו הזה גם בעיצוב של הכורסה החדשה" אומרים ברנוביץ וקרוננברג "כדי להתמודד עם החזון שלו, פנינו אל מקורותיה של הספה, ש'נולדה' כבר במאה ה-18, וזיקקנו אותם כך שנוצרה לה זהות חדשה עם ניחוחות מאוד ברורים של המקור. את התהליך הזה אנחנו מכנים dig into the future כשבמהלכו אנחנו חוזרים אחורה כדי ללכת קדימה ולהגיע למקום חדש".

אבל עם תוספות
אבל עם תוספות (הדמיה ברנוביץ קרוננברג)

מה הציפיות שלכם לקראת התערוכה?
"אנחנו סקרנים מאוד. לרב, אנחנו מעצבים מוצרים כחלק מקונטקסט של פרויקטים רחבי יריעה. אבל הפעם, הייתה לנו התנסות שונה בעיצוב מוצר העומד בפני עצמו שימצא את מקומו בין חללים שונים ומגוונים שאין לנו יד בעיצובם. הרגשנו לאורך התהליך כמו בתוך משחק, עם שמחת יצירה וקלילות רבה שזו דרך נפלאה ליצור כל דבר".

ההתייחסות של השניים לתהליך העיצוב כמשחק מעניינת שכן התערוכה עצמה, שתמוקם תחת קשתות התחנה הישנות, תעוצב על ידי משרד האדריכלים הבריטי JPS כמופע תיאטרון המכיל תפאורה של במות ורודות עליהן יוצבו הפריטים על רקע קנבסים חלקים. כך, גם הפריטים ישמשו כשחקנים בהצגה כשהם נתונים תחת תאורה ממוקדת.

הדמיית התערוכה
הדמיית התערוכה (JPS architects)

למה חשוב לכם להשתתף באירועי סלון הריהוט של מילאנו?
"זו תערוכת העיצוב השנתית החשובה ביותר בעולם. מעבר למסחריות שבתערוכה עצמה, האירועים ברחבי העיר לא פחות חשובים אם לא יותר. צריך לדעת לקרוא בין השורות, שם נמצא העתיד… מגמות, טכנולוגיה, חומרים, כישרונות חדשים, שותפויות חדשות, והמון חומר למחשבה".

מערכת ריהוט של OMA אדריכלים
מערכת ריהוט של OMA אדריכלים (הדמיה יחצ)

איך אתם מתכוננים לקראת הנסיעה?
"האג'נדה שלנו מאוד צפופה מסביב להשקה של הכורסה. עם זאת, אנחנו מקווים למצוא זמן איכות כדי להיחשף לכל ההתרחשויות האחרות שקורות במילאנו בשבוע הזה שכן הכורסה מבחינתנו כבר נולדה ואנחנו כבר נמצאים עם הפנים קדימה".

מערכת האיזון מחדש של Fabio Novembre
מערכת האיזון מחדש של Fabio Novembre (הדמיה יחצ)

אולי יעניין אותך גם...