תערוכת מכירה בריזורט
תערוכת מכירה בריזורט (צילום זוהר רון)

נוכחות חובה: קערות, אפיריונים והלבנט כמשל

אמני קבוצת WAG חושפים את יצירותיהם רגע לפני שהם מציגים אותן בבלגראד, בבית בנימיני נפתחות שתי תערוכות חדשות וגלריית ריזורט ביפו מארחת תערוכת מכירה מיוחדת במינה

במוזיאון ארץ ישראל מוצגת התערוכה ז'קלין כהנוב: הלבנט כמשל המספרת את סיפורה של הסופרת, מבקרת הספרות והמסאית שנולדה בקהיר ועלתה לארץ בשנת 1954. עוד עוסקת התערוכה ביחסים בין מזרח למערב בחברה הישראלית, בלבנטיניות כתיאוריה של תרבות, במעמד הנשים וביחסי אשכנזים ומזרחים. כך נראו חייה של אינטלקטואלית אמיצה ופמיניסטית מוצהרת.
// אוצרת: שרה טוראל. נעילה: 31/7. חיים לבנון 2, תל-אביב.

מתוך הלבנט כמשל
מתוך הלבנט כמשל (יחצ)

שתי תערוכות חדשות ייפתחו היום, יום חמישי, 28/2, בבית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית. הראשונה, בגלריה הקטנה קערה, אחת וכמה, תערוכה קבוצתית בה התבקשו המשתתפים לעצב חפץ שימושי יום יומי, קערה, ולאפשר לה להיות חלק ממופע יחיד לצד היותה חלק מקבוצה. אוצרת: רוית לצר. התערוכה השנייה, דג קטן זה לא דג גדול אבל קטן, תוצג בגלריה המרכזית, גם היא תערוכה קבוצתית המספרת סיפור על איכויות אינטימיות הקיימות בעבודה קטנה שנוצרת מתוך ההכרח לזקק ולחדד משהו שעובר בקנה מידה קטן ולהבין את בסיסו. אוצרת: דינה כהנא גלר.
// נעילה: 27/4. העמל 17, תל אביב.

עדנה פרידמן בבית בנימיני
עדנה פרידמן בבית בנימיני (צילום: פרידמן)

צלמים, אמנים ומעצבים מקומיים יתארחו בגלריית העיצוב ריזורט במכירה מיוחדת שתתקיים מחר יום שישי, 1/3. חמישה חללי עיצוב יציגו חמישה אומנים ישראלים היוצרים על התפר שבין אומנות לאופנה. הצלם רון קדמי, זוהר רון, מעצבת התכשיטים גיל זוהר, המעצבת ליאורה טרגן והמעצבת הצעירה הילי ארי יציגו בחללים השונים לצד פריטי הקולקציה הייחודית של הגלריה.
// לואי פסטר 4, יפו.

גיל זוהר לריזורט
גיל זוהר לריזורט (צילום מאיר כהן)

בבית ציוני אמריקה תיפתח ביום שבת, 2/3, התערוכה נגלה ונסתר של אמני קבוצת WAG, רגע לפני שהם נוסעים עם התערוכה לבלגראד. התערוכה מדברת על החוץ, הפנים והמתח ביניהם, מה שאנחנו יכולים לראות ומה שמעבר לשדה הראייה שלנו. בעצם היותם קבוצה, הם מביאים לתערוכה סגנונות שונים ופרשנויות שונות בציור, איור, תלת מימד, קולאז' ופיסול.
// הפקת התערוכה: רומי רנן ושולה רוס. נעילה: 29/3. דניאל פריש 1, תל אביב.

רומי רנן בנגלה ונסתר
רומי רנן בנגלה ונסתר (צילום רן ארדה)

התערוכה אַפִּירְיוֹנִים, תערוכת היחיד של איתן דור-שב תיפתח ביום רביעי, 6/3, בגלריית הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי באוניברסיטת תל אביב. האמן וחוקר התנ"ך משיק את תערוכתו השישית שהיא למעשה מיצב המורכב מארבעה אובייקטים גדולי מימדים כשכל אחד מהם הוא מיטת "אפיריון" מעץ. שיתוף הפעולה של האמן בתערוכה עם האוצרים זימן אינטראקציה ייחודית בחלל: המיטות מחייבות את המבקרים להיכנס ל"מוד" שכיבה ומאפשרות לחוות את עולם הדימויים המדויק שקיים בעבודות.
// אוצרים: ורה פלפול וכפיר גלאטיה אזולאי. נעילה: 28/3. אוניברסיטת תל אביב.

הבל - מופע מחול ואמנות ציור של איתן דור שב
הבל - מופע מחול ואמנות ציור של איתן דור שב (צילום עודד רונן)

אולי יעניין אותך גם...