המיצב של lexus
המיצב של lexus (יחצ)

מבזק מילאנו #1 רפאל נבות, רכבים ורנסנס

טקסטיל חכם שיתאים את עצמו לנוסע בשעת טיסה, שולחנות עם רגלי זכוכית ופלטת מתכת, מיצבי תאורה, הרבה עיצוב שפוגש אומנות וחומרים טבעיים

אומנות וחומרים טבעיים – רפאל נבות, המעצב הישראלי שחי ועובד בפריז, יציג בפיארה של Salone del Mobile קולקציית ריהוט מסחרית ראשונה אותה עיצב עבור מותג הריהוט הצרפתי Roche Bobois. הביתן, שגם אותו עיצב נבות בשיתוף פעולה עם מותגי פרקטים, טפטים וצבע, יתפרס על פני שטח של 250 מ"ר. קולקציית NATIV של נבות כוללת ארבע עשרה משפחות רהיטים שונות אך הרמוניות שבכל אחת כשלושים פריטים. "רציתי ליצור אווירה חמה, רגועה ומסבירת חיים המשלבת נוחות תוך שילוב אומנים ושימוש בכמה שיותר חומרים טבעיים" אמר רפאל נבות. ריאיון אתו, על הקולקציה ובכלל, יעלה ב LEGIT ממש בקרוב.

מתוך הקולקציה של רפאל נבות לרוש בובואה
מתוך הקולקציה של רפאל נבות לרוש בובואה (צילום יחצ)

להוביל עם תאורה – לפני מספר ימים, הודיע מותג הרכב Lexus על השתתפות, זו הפעם השתים עשרה, בשבוע העיצוב במילנו. גם הפעם, כך הם מבטיחים, צפויה למבקרים חוויה מפתיעה שמקורה בשיתוף הפעולה עם חברת העיצוב היפנית Rhizomatiks הידועה במיצבים העשירים שהיא מייצרת בתחומי העיצוב והאמנות המשתלבים בטכנולוגיה חדשנית. תכנון ועיצוב המיצב הושפעו מהטכנולוגיה העתידית של לקסוס ומובטח שישולבו בו תעתועי תאורה לצד רובוטיקה מתקדמת. המבקרים יחוו את האפן בו שימוש חדשני בתאורה עשוי להשפיע על רגשות אנושיים.
/// Via Tortona 27.

להוביל עם תאורה
להוביל עם תאורה (צילום יחצ)

טקסטיל חכם – המעצב הבינלאומי בנג'מין הובר לסטודיו LAYER, שכבר בישרנו על שיתוף פעולה מסקרן שלו עם המותג הספרדי קוסנטינו, חבר גם לחברת Airbus עבורה עיצב אב טיפוס בשם Move. למעשה, מדובר בכסא המיועד למחלקת תיירים המעודד את הנוסע לזוז בזמן הטיסה. הכסא מרופד בבד חכם משולב סנסורים ואפליקציה היוצרים יחד מערכת המאפשרת לנוסעים למדוד ולשלוט בטמפרטורה ובמרכיבי נוחות המושב והתמיכה בגוף. במהלך הטיסה, הכיסא מתאים את עצמו אוטומטית לכל נוסע בהתבסס על משקל, גובה ותנודות הנוסע במטרה לשמור על ארגונומיה אופטימלית.

מושבים עם אפליקציה
מושבים עם אפליקציה (LAYER ו Airbus)

גם פטרישיה אורקיולה שם – 'קרן מיכלאנג'לו ליצירה ואומנות מציגה', זו הפעם הרביעית את Doppia Firma – דיאלוג בין עיצוב ומצוינות אומנותית בשיתוף 'מכון קולונגי למקצועות האמנות' שקם במטרה להביא לרנסנס חדש של מקצועות האומנות ולהצילם מסכנת הכחדה. המיזם מקשר בין תשעה עשר מעצבים עכשוויים לבין מאסטרים באומנות במטרה לייצר קולקציית עבודות מפרי הדיאלוג שנוצר ביניהם. המעצבים והאומנים, שלאו דווקא הכירו לפני כן, יצרו שיתופי פעולה אירופאיים בין בריטניה, שוודיה, פורטוגל, צרפת, אוסטריה, איטליה, שוויץ והולנד. המיזם מאפשר לאומנים לגלות אופני ביטוי חדשים ולמעצבים הזדמנות לקבל השראה מטכניקות, חומרים, ידע וניסיון מקצועי. המעצבת הספרדייה, פטרישיה אורקיולה, חברה למותג האיטלקי היוקרתי Bottega Ghianda המתמחה בייצור פריטים בעץ ואנחנו כבר סקרנים לראות מה יצא.
/// Via Mozart 9

גם פטרישיה אורקיולה שם לצד האומן אתו היא עובדת על יצירה משותפת
גם פטרישיה אורקיולה שם לצד האומן אתו היא עובדת על יצירה משותפת (צילום Laila Pozz)

הצהרה ברגלי זכוכית – גם חברת הריהוט האיטלקית המשפחתית Zanotta מציגה מוצר ברוח נושא הסלון – 500 למותו של דה וינצ'י. המותג יציג שולחנות חדשים שעוצבו על ידי לא אחר מאשר Sebastian Herkner, מי שהוכרז בינואר כמעצב השנה של Maison&Objet. הקולקציה, בשם Echino, מכילה שולחנות קטנים שמשנים את ההרגלים של שימוש בחומרים: במקום פלטת זכוכית על רגלי מתכת, השולחנות החדשים הם בעלי פלטת מתכת על רגלי זכוכית שנוצרו על ידי אומנים בטכניקה בת מאות שנים שהשתנתה מעט מאוד מאז תקופתו של דה וינצ'י. "החוזק של השולחנות טמון בחוזק ההצהרה של רגלי הזכוכית" אמר הקרנר.

בעיצוב סבסטיאן הקנר
בעיצוב סבסטיאן הקנר (צילום יחצ)

שיתוף פעולה מעניין נוסף צפוי בין מותג הריהוט האיטלקי Moroso ומותג התאורה של מעצב התאורה הגרמני אינגו מאורר המבטיחים שזוהי תחילתה של חברות מופלאה. עדכונית בקרוב.
/// Via Pontaccio 8/10

אולי יעניין אותך גם...