מארק ניוסון בגלריה גגוזיאן
מארק ניוסון בגלריה גגוזיאן (צילום יחצ)

נוסעים לניו יורק? שתי תערוכות עיצוב מעניינות

"עבורי, עיצוב הוא הזדמנות עצומה לשפר אסתטית ופונקציונלית את הקיים, כמו גם לפשט ולייפות אותו" אמר המעצב האוסטרלי מארק ניוסון שתערוכה שלו מוצגת עכשיו בעיר

הנוסעים לניו יורק לא צריכים לדאוג לעולם לבידור ולתכנים תרבותיים בעיר התפוח. תמיד, לא משנה מתי, קורה שם משהו, והרבה. גם עכשיו. מי שיסע ממש בקרוב, יוכל ליהנות לפחות משתי תערוכות עיצוב מרתקות המוצגות כעת בעיר. האחת, היסטורית, מוצגת במוזיאון לאמנות מודרנית MOMA והשנייה, זו העכשווית, בגלריית האמנות העכשווית גגוזיאן, מהגדולות והחשובות בעיר ובעולם.

במוזיאון לאמנות מודרנית, נפתחה אתמול, יום ראשון, 10/2, התערוכה 'הערך של עיצוב טוב' הבוחנת את הדמוקרטיזציה הפוטנציאלית של העיצוב דרך מוצרי עיצוב עכשוויים מסוגים שונים הנחשבים שווים לכל כיס. בין היתר, מעלה התערוכה שאלות כמו מה המשמעות של עיצוב טוב בימינו והאם ערכי עיצוב שהיו נכונים במחצית המאה הקודמת, עשויים להתאים גם עכשיו או שאולי יש צורך להתאימם לימינו?

עד: 27/5.

MOMA, רכב עירוני, Dante Giacosa
MOMA, רכב עירוני, Dante Giacosa (צילום Jonathan Muzikar)

בסניף הניו יורקי של גלריית גגוזיאן מוצגת תערוכת היחיד 'מארק ניוסון'. "עבורי, עיצוב הוא הזדמנות עצומה לשפר אסתטית ופונקציונאלית את הקיים, לפשט ולייפות אותו" אמר המעצב האוסטרלי מארק ניוסון לקראת התערוכה שבה הוא מציג, לראשונה מזה עשור, פריטי ריהוט במהדורה מוגבלת. למרות שלאחרונה שיתף ניוסון פעולה עם מותגי על כמון נייק, לואי ויטון וקנול, התערוכה מחזירה אותו דווקא לשורשי העשייה שלו כתכשיטן וחרש כסף. התערוכה כוללת סדרה חדשה של גלשנים עשויים אלומיניום, כסאות זכוכית שיוצרו בצ'כיה וסדרת רהיטים בה שילב טכניקת אמייל סינית בת מאות שנים.

מארק ניוסון בגגוזיאן
מארק ניוסון בגגוזיאן (צילום יחצ)

מארק ניוסון, גגוזיאן, עד 29/2.

אולי יעניין אותך גם...