הצצה ראשונה
הצצה ראשונה (צילום יחצ)

יריית פתיחה למילנו: COS הודיעה על שתפ עם האדריכל מאמו-מאני

האדריכל הצרפתי, שבוחן איך אמנות דיגיטלית יכולה להשפיע לטובה על העולם, כמו ישתלט על הארמון ויצור שביל שיקשר בין הארכיטקטורה ההיסטורית לבין הגן הסובב אותה

ההכנות לקראת שבוע העיצוב במילאנו כבר בעיצומן וגם סף ההתרגשות מתחיל ללא ספק לעלות. Salone del Mobile 2019, שיתקיים באפריל ושאליו נצמד גם שבוע העיצוב הססגוני שישטוף את העיר, כבר ממש מעבר לפינה ובעוד שאנחנו מתחילות להתכונן ולהתארגן, הנה הגיעה הודעה ראשונה לעיתונות בדבר שיתוף פעולה מעניין ושווה במיוחד. הלוואי שיהיה ראשון בין רבים.

בעוד שרב המותגים שומרים קרוב לחזה ובסודי סודות את איך ומה יחשפו בתערוכה ממש עד הרגע האחרון, דווקא מותג הלבוש השוודי COS (שנוסד בבריטניה כאחת מחברות הבת של H&M) מכריז על המיצב האדריכלי שייוצר במיוחד לאירוע. המיצב, שיוצג במסגרת שבוע העיצוב ושעליו יהיה אחראי האדריכל הצרפתי ארתור מאמו-מאני והסטודיו הנושא את שמו (Mamou-Mani), יבנה באמצעים דיגיטליים סוג של מסע שמימי המשקף את עתיד העיצוב, הטכנולוגיה והחדשנות באמצעות חומרים וצורות מבניות שיוליכו את המבמקרים במקום מארמון איסימברדי בן המאה ה-16 אל הגן היפהפה המקיף אותו. השביל, שתוכנן באמצעות קוד פרמטרי המבוסס על אלגוריתמים, ייבנה ממודולים פלסטיים תלת ממדיים וכמו יקשר ויגשר בין האדריכלות המקומית לעולם הטבע. בטח עוד נשמע רבות על המיצב הזה כשצורתו תלך ותתבהר.

רמז ששוחרר לעת עתה, COS ומאמו-מאני
רמז ששוחרר לעת עתה, COS ומאמו-מאני (צילום יחצ)

השנה תהיה זו כבר הפעם השמינית שחברת ההלבשה מציגה בשבוע העיצוב של מילאנו ושנייה ברצף שהיא מציגה בארמון איסימברדי שבצפון מזרח העיר. בשנה שעברה, חבר המותג לאמן הפיסול והמיצב האמריקאי פיליפ ק. סמית' ה-3 שהציג בפקום מיצב פיסולי מרשים עשוי מראות שהוצב בקדמת הארמון וברחבי הגן שלו. הצפייה הגדולה שנוצרה לקראת הביקור במקום, גרמה ללא מעט מבקרים להתאכזב מהפסלים שהיו עשויים פלטות של מראות שנצבו בזוויות שונות וכך יצרו השתקפויות מעניינות יותר ופחות.מראות

המיצב מהשנה שעברה
המיצב מהשנה שעברה (צילום יחצ)

"היצירה שלנו צוללת לנפשו של האדריכל כיוצר ובוחנת את האופי ההוליסטי של תהליכי עיצוב" אמר מאמו-מאני "אני מקווה שהשילוב של הדפסה בתלת-ממד בהיקף גדול עם חומרים שמקורם ביולוגי, לצד כלי תוכנה פרמטריים בקוד פתוח, יעניק תובנה לעתיד וימחיש כיצד אומנות דיגיטלית יכולה להשפיע לטובה על העולם". אנחנו לא בדיוק הבנו – מקווים שאתם כן.

אדריכל מאמו-מאני וקרין גוסטפסון המנהלת האמנותית של COS
אדריכל מאמו-מאני וקרין גוסטפסון המנהלת האמנותית של COS (צילום יחצ)

"COS שואבים השראה מהאופן שבו יצירתו של מאמו-מאני יוצרת הזדמנויות עיצוב חדשות. השימוש השקול בחומרים מתחדשים ובטכנולוגיה, מפתח שפה חדשה שבמקביל להיותה עתידנית, מזכירה את מלאכת המחשבת המסורתית" אמרה קרין גוסטפסון, המנהלת האמנותית של COS "החדשנות משפיעה גם על עבודתנו וגם על תפיסת העולם שלנו".

המיצב יהיה פתוח לקהל בין התאריכים 9-14/4, 35 Corso Monforte.

אולי יעניין אותך גם...