בית ג'אלא ובית לחם, 2002
בית ג'אלא ובית לחם, 2002 (יעקב ישראל)

נוכחות חובה: צילום לציור, אפריקה בישראל ופרפורמנס אינטימי

תערוכה שתראה לכם את האור ובעיקר תשאיר אותו דולק, שלושה אמנים אפריקאים חווים את ישראל, הכחשה של קיום בתערוכת צילום נוף לגיטימי ורגעים חולפים שהופכים לצבע על קנבס

התערוכה הזוגית יש אור שלעולם אינו כבה של ניר סגל ואלואיז פורניאלס תיפתח ביום חמישי, 31/1, בגלריה רו-ארט. התערוכה היא שיתוף פעולה של שני האמנים ששמה ניתן לה מתוך כותרת השיר של הסמית'ס משנת 1986 והיא מורכבת ממיצב בחלל הגלריה, אירועי מופע ומחול ופעילויות נוספות. בתערוכה זו, מבקשים סגל ופורניאלס להסתכל על אינטימיות בחללים ובמצבים זמניים, לבחון יחסי כוחות המתקיימים באינטימיות ואת תפקיד החוויה במעגלים החברתיים שלנו. חפצים, תפאורות ואינטרקציות, ריקודי סלואו, דואטים בקריוקי ושירה בשקיעה – כל אלו יהיו חלק מהפרויקט המיוחד הזה.
// אוצרת: לאה אביר. נעילה: 9/3. המרץ 3, תל אביב.

ניר סגל ואלואיז פורניאלס, יש אור שלעולם אינו כבה, 2019
ניר סגל ואלואיז פורניאלס, יש אור שלעולם אינו כבה, 2019 (באדיבות האמנים וגלריה רו-ארט)

ביום שישי, 1/2, תפתח בגלריה אלון שגב התערוכה הקבוצתית The Harare Fauves בשיתוף עם Africa First וSTART. התערוכה מציגה את יצירותיהם של שלושה אמנים אפריקאים המתגוררים ופועלים בהררה, זימבבואה. האמנים הגיעו לישראל למשך תקופה ממושכת על מנת להכיר את סצנת האמנות הישראלית ולקחת את הארץ הזו להיות למקור השראה ליצירה שלהם.
// נעילה: 1/3. המנוע 7, תל אביב.

LR Seam
LR Seam (Helen Teede)

עוד ביום שישי, 1/2, תיפתח התערוכה לגיטימיות של נוף של הצלם יעקב ישראל בה יציג מסע של שש עשרה שנים לאורך קו התפר של ישראל-פלסטין בו הוא חושף את הנופים השקופים והמודחקים של הקהילות הערביות בישראל ובשטחים. התערוכה, שתוצג במוזיאון לאמנות האסלאם, מעלה את השאלות של צלם לגבי מושג הקיימות והאמיתות שלו אל מול ההכחשה של קיום פיזי ופסיכולוגי של קבוצות האנשים שחיות בכפרים לצידי הדרך וכבר הפכו לשקופות. ישראל מבקש לחשוף את עיני הציבור לאותם כפרים ופותח חלונות קטנים כדי שהסיפורים יישמעו בצד השני.
// אוצר: ד"ר מארק לונג. נעילה: 27/4. הפלמ"ח 2, ירושלים.

ג'לג'וליה, 2015
ג'לג'וליה, 2015 (יעקב ישראל)

בגלריה משרד תוצג החל מיום שבת, 2/2, התערוכה החדשה של ברי סטון זו ילדותי השנייה בה יציג טכניקות שונות של ציורים על קנבסים. הציורים שיוצגו, החלו את דרכם כצילומים ורק לאחר שנבחרו להוות חלק מהפרויקט, החל סטון את עבודת הרישום. הוא ממקד את הצופה לרגעים החולפים שהצליח לנצור במצלמתו, אותם רגעים שמלווים באדיקות את הציורים שנוצרים בהמשך.
// אוצרת ראשית: רחל סוקמן. אוצרת אורחת: בתיה לביא ויינשל. נעילה: 2/3. זמנהוף 6, תל אביב.

התהוות
התהוות (ברי סטון)

אולי יעניין אותך גם...