נשים בנדל
נשים בנדל"ן

סגי איתן, דפנה הרלב ואיילת רוסק על הדרך של נשים בשוק הנדל"ן

שלוש מנכ"ליות מובילות בענף שמות על השולחן את נושא המגדר ולא מפחדות לדבר על אפליה מתקנת ועל הקשיים שבדרך

תחום הנדל"ן הוא אחד התחומים בהם הנשים טרם הצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהתברג בעמדות מפתח באחוזים ניכרים. כנס הנדל"ן השנתי, שנערך באילת בחודש שעבר, היווה דוגמא לחוסר האיזון בתחום והזדמנות מצוינת לבחון את הסיבות שהובילו אליו. שלוש נשים מובילות הסכימו להתראיין באומץ ולהתייחס לדרך שפילסו לצמרת. סגי איתן, מנכ"לית חברת "נכסים ובניין", קיבלה פרס על היותה "אישה פורצת דרך" באירוע שערכה בכנס חברת דאן אנד ברדסטריט. היא היתה האישה היחידה בין הזוכים וגם היחידה שהודתה בנאומה לסביבה התומכת שהיא מקבלת בבית. לתחושתה המושג "פורצת דרך" נכון יותר לתחום המדע והרפואה, לכן בחרה להתחבר לזכייה ממקום של ראייה קדימה. ואכן איתן הובילה את חברת "נכסים ובניין" במספר מהלכים שבדיעבד ניתן לומר שהקדימו את זמנם, ביניהם – בנייה מאסיבית בבאר שבע ובכרכור, השקעה בפרויקטים של פינוי בינוי ורכישת בניין HSBC (בניין תאגיד הבנקאות של הונג קונג ושנחאי, הממוקם בשדרה החמישית בניו-יורק) ב- 2009 ב- 350 מיליון דולר. היום, מחירו בספרים עומד על 920 מיליון דולר.

דפנה הרלב, מנכ"לית ובעלים של "אביב גרופ", שהיא באותה נשימה גם אמא לחמישה וסבתא, קיבלה את הבעלות על "קבוצת אביב" יחד עם אחיה דורון מאביהם משה אביב: "אבא שלי דרש ממני המון. עברתי חניכה ארוכה ומפרכת. בתחילת הדרך הייתי צריכה להוכיח את עצמי יותר. בחנו אותי בשבע עיניים. קראו לי "הילדה". זה דרש ממני לפעמים להפעיל יותר כוח ממה שנדרש מגבר".

איילת רוסק, מנכ"לית ובעלים של "מכלול התחדשות עירונית", בולטת בנוף לא רק בשל היותה אישה אלא גם בגלל כיסוי הראש: "בתור שומרת מסורת אני משתדלת להביא את הטוב ולא כקלישאה. אני מתנדבת בהרבה ארגונים ומכניסה לישיבות נושאים ערכיים וחברתיים. יש לי מחויבות כבן אדם".

אולי יעניין אותך גם...