מתוך התערוכה של גוסטב קלימט שנסגרה
מתוך התערוכה של גוסטב קלימט שנסגרה (צילום יחצ)

מוזיאון האורות הוא הכתובת החדשה שאסור לפספס בעיר האורות

כל אחד מהמיצבים הרב חושיים כוללים לא רק עבודת וידאו אלא גם חגיגה שלמה של צבע, אור ומוזיקה, מה שמקנה הרגשה של התהלכות בתוך היצירה עצמה

לפני כחצי שנה, נפתח ברובע האחד עשרה בפריז, מוזיאון האורות Atelier Des Lumieres המוקדש כולו למיצבי אור. על פי הדיווחים שאנחנו שומעות עד עכשיו, מדובר, ככל הנראה, באחת החוויות הקסומות שכדאי לקחת בחשבון בכל נסיעה לעיר האורות. הנוסעים לפריז לקראת יריד Maison&Objet, המתקיים החל בסוף השבוע הקרוב, אמנם לא יוכלו ליהנות ממנו, שכן הוא נסגר בשבוע שעבר לרגל החלפת מיצבים, אבל הוא ייפתח שוב, כך לפי המובטח, ב 22/2.

מעניין לגלות שהכתובת בה ממוקם המוזיאון שימשה בעבר כבית יציקה משפחתי שנוסד בשנת 1835 שבמהלך ארבעה דורות הצליח לשמור על הצלחה. המשבר הכלכלי העולמי של שנת 1929 הביא לסגירת המפעל ולפתיחתו של עסק לממכר מכונות שפעל במקום עד שנת 2000. באפריל 2018, אחרי שהמקום עמד ריק לא מעט שנים ועבר שיפוצים מאסיביים, נפתח המוזיאון עם ארבע תערוכות: 'גוסטב קלימט' ו'הונדרטוואסר' (בהפקת Gianfranco Iannuzzi, Renato Gatto, Massimiliano Siccardi) והתערוכה Poetic Al שהופקה על ידי הקולקטיב הטורקי Ouchhh. תערוכה נוספת שהוצגה היא Colours x Colours של צמד האמנים Thomas Blanchard ו- Oilhack prennent.

התערוכות הבאות, שייפתחו כאמור ב- 22/2 ויציגו עד סוף 2019, הן 'וינסנט ואן גוך – ליל כוכבים' במיצב ארוך שיוצג באולם הגדול והופק על ידי Gianfranco Iannuzzi, Renato Gatto ו- Massimiliano Siccard ו'חלום יפני' – מיצב קצר שיוצג באולם הסטודיו של המוזיאון והופק על ידי סטודיו Danny Rose.

המיצבים מוצגגים כך שהם מוקרנים על פני מסכי ענק ומקיפים את האולמות וכל מה שבתוכם. כך למעשה, הסרטים מוקרנים על כל דבר בחלל, כולל המבקרים עצמם. כל אחד מהמיצבים הרב חושיים כוללים לא רק עבודת וידאו אלא גם חגיגה שלמה של צבע, אור ומוזיקה, מה שמקנה הרגשה של התהלכות בתוך היצירה עצמה.

התערוכה של גוסטב קלימט אמנם כבר נסגרה אבל סידרנו לכם אפשרות להתרשם ממנה ממש כאן:

Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt
Klimt

ואתם חייבים להציץ גם בתערוכה של הונדרטוואסרש ונסגרה אבל הנה היא פה:

Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser
Hundertwasser

מתוך תערוכת Poetic Al של הקולקטיב Ouchhh:

Poetic Al
Poetic Al (Ouchhh)

וגם זה:

Poetic Al
Poetic Al (Ouchhh)

והנה סרטון של עבודת הצבע Colours x Colours:

התערוכות הבאות, החל ב 22/2:

'וינסנט ואן גוך – ליל כוכבים'

וינסנט ואן גוך - ליל כוכבים
וינסנט ואן גוך - ליל כוכבים (הדמיה Gianfranco Iannuzzi)

'חלום יפני'

חלום יפני
חלום יפני (הדמיה Gianfranco Iannuzzi)

אולי יעניין אותך גם...