כישרונות צעירים מסין, Bentu
כישרונות צעירים מסין, Bentu (צילום יחצ)

עתיד העיצוב הסיני ייחשף ביריד Maison&Objet

ביריד הקרוב, יקבלו שישה מעצבים סיניים צעירים הזדמנות פז להציג, להיחשף ולהפגין את כישוריהם וכך לנצל במה מפוארת ולפרוץ, אם יתמזל מזלם, אל העולם

עם ההצלחה של המהדורות הקודמות, פרס 'הכישרון העולה', המונהג מזה זמן ב Maison&Objet, הפך לאחד האירועים המרכזיים, המרתקים והמסקרנים של היריד. אחרי שבשנים קודמות נבחנו מעצבים צעירים מבריטניה, מאיטליה ואפילו מלבנון, הגיע השנה תורם של המעצבים הסיניים. הבחירה במדינה שכזו, מוכיחה איך קברניטי היריד ממשיכים לדחוף את גבולות היצירה כשהפעם הפנו את עיניהם אל המזרח במטרה לגלות ולחשוף את סצנת העיצוב הסיני הצעיר. ביריד הקרוב, יקבלו שישה מעצבים סינים צעירים הזדמנות פז להציג, להיחשף ולהפגין את כישוריהם וכך לנצל במה מפוארת ולפרוץ, אם יתמזל מזלם, אל העולם.

סצנת העיצוב המתפתחת בסין משקפת את כוונתה של המדינה להפוך לשחקנית מרכזית בשדות העיצוב והיצירה החדשניים. שינויים המתרחשים בסין בעשור האחרון מייצרים אסתטיקה סינית חדשה, סטנדרטים גבוהים והתמקצעות לצד מחויבות מחודשת לאומנות ואיכות. כל זה משפיע על האפן בו מעצבים סיניים רואים את עצמם ואיך עבודתם מתקבלת בסין בפרט וברחבי העולם בכלל. "מה שהכי מעניין בקרב המעצבים הסינים הוא החיפוש שלהם אחר זהות חדשנית דווקא בתוך מסורת האומנות העשירה בת מאות השנים על פני ניסיון פשטני להידמות לעיצוב המערבי" אמר נציג חבר השופטים "בהחלט ניכר שהם הולכים בכיוון הנכון". ששת המעצבים נבחרו על פי החדשנות והאנרגיה שהם משקיעים בעבודתם. בעוד חלקם עדיין נתמכים במסורת הסינית, אחרים בוחנים השפעות רב תרבותיות, בין היתר בשל נסיונם במגורים, לימודים ועבודה מחוץ לסין. עם זאת, כולם כאחד, מחויבים לפיתוח שפת עיצוב סינית חדשה.

FRANK CHOU נולד ולמד מדע החומרים והנדסה בבייג'ינג. המעברים שלו בין סין ואירופה הביאו להתמקצעותו בתעשייה הבינלאומית, בעיצוב רהיטים, בהנדסה ושיווק. בסטודיו שפתח בשנת 2012, הוא מייצר רהיטים אלגנטיים ופונקציונאליים המשקפים את הלך הרוח הסיני העכשווי בשילוב הצורך בשילוב סגנון חיים אוריאנטלי עכשווי ועתידי.

אלגנטי ופונקציונאלי
אלגנטי ופונקציונאלי (צילום יחצ)

CHEN FURONG הוא הבעלים של המותג WUU לעיצוב קולקציות של ריהוט, גופי תאורה ואביזרים על זמניים המשלבים טכניקות של אומנות יחד עם ראייה מודרניסטית. לאחר שבגר מלימודי עיצוב בשנחאי בשנת 2012, יצא לטיול חוצה סין במטרה לראיין אומנים מקומיים לטובת השתתפות התערוכה. כל זה הוביל להחלטתו לאמץ את העיצוב כקריירה לחיים. הוא פתח סטודיו בשנת 2014.

בהשראת הטיול
בהשראת הטיול (צילום יחצ)

MARIO TSAI הוא מעצב תעשייתי המתמקד בריהוט ומוצר המחשיב עצמו כמי שמעדיף "לעשות שימוש בפחות ולעצב טוב יותר". לאחר שבגר במגמות לעיצוב רהיטים וייצור באוניברסיטה בבייג'ינג, יצא לטיול ברחבי סין ונפאל במטרה לחוות סגנונות חיים מסוגים שונים. את הסטודיו שלו פתח בשנת 2014 שם הוא עובד מול קליינטים מסין ואירופה.

פחות הוא יותר
פחות הוא יותר (צילום יחצ)

BENTU ייסד את הפירמה שלו בשנת 2011. כמעצב תעשייתי לשעבר הוא מנסה לבדוק כיצד יוכל לעסוק בבעיות של החברה הסינית המתפתחת תוך פיתוחם של חומרים למחזור ולהפוך אותם לרהיטים, גופי תאורה ואביזרים. הסטודיו שלו ידוע בניסיונות, במחקר ובחדשנות שבו ובשילובם של חומרים ידידותיים לסביבה יחד עם מראה תעשייתי, גישה שבזכותה זכה במספר פרסים, כולל פרס Red Dot בשנת 2017.

מחקר וחדשנות
מחקר וחדשנות (צילום יחצ)

XIMI LI הוא בוגר עיצוב תעשייתי מהאקדמיה בשנחאי ומוסמך בעיצוב רהיטים מהפוליטקניקו במילנו. הוא עבד עם מעצבים איטלקיים ואז חזר לעבוד בשנחאי שם פתח סטודיו עצמאי ומותג ריהוט בשנת 2016. הוא מייצר פריטים על זמניים שמשלבים, על פי תפיסתו, בין מזרח ומערב, תרבות גלובלית, איכות ואומנות.

מזרח ומערב
מזרח ומערב (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...