גופי תאורה עשויים זכוכית למותג PULPO
גופי תאורה עשויים זכוכית למותג PULPO (צילום STUDIO SEBASTIAN HERKNER)

Sebastian Herkner הוא מעצב השנה של Maison&Objet לינואר 2019

הוא עבד עם סטלה מקרטני, שיתף פעולה עם חברות מובילות, הציג במוזיאונים ברחבי העולם וזכה בפרסים ממש שווים. בגיל 37 הוא נחשב לאחד המעצבים הצעירים שנבחרו לתואר הנכסף

בין התאריכים 18-22 לחודש, יתקיים בפריז כמדי שנה, יריד העיצוב .Maison&Objet. התערוכה, המתקיימת כבר למעלה מעשרים שנה, היא למעשה יריד מסחרי צרפתי דו שנתי לעיצוב פנים ועיצוב מוצר הנערך פעמיים בשנה אז הוא מאגד בתוכו כמה אלפי מותגים, חברות ומוצגים ומגיעים אליו בסביבות מאה אלף מבקרים. מסורת קבועה של קברניטי היריד היא להעמיד באור הזרקורים ולבחור מדי שנה שני מעצבי שנה במטרה לכבד ולהאדיר את אחד השמות הבולטים והמובילים בתעשיית עיצוב הפנים הבינלאומית. בעוד שבינואר נבחר מעצב מוצר או מעצב תעשייתי הרי שבספטמבר הדגש הוא על מעצבי פנים.

בגיל 37, המעצב הגרמני סבסטיאן הרקנר (Sebastian Herkner) הוא מעצב השנה של יריד העיצוב Maison&Objet שיתקיים בהמשך החודש בפריז, בין התאריכים 18-22 בינואר. הרקנר, בוגר לימודי עיצוב תעשייתי אוניברסיטת אופנבך לעיצוב, עבר תקופה קצרה עם מעצבת האופנה הבריטית סטלה מקרטני עד שפתח סטודיו עצמאי בשנת 2006. במהלך זמן קצר יצר שיתופי פעולה עם בתי עיצוב מובילים שבהם מורוסו, קפליני, דדון וטונט והספיק להציג במוזיאונים ברחבי העולם ולזכות בפרסים רבים בהם של המגזינים Wallpaper ו Elle Deco של התערוכות Heimtextil ו imm cologne והפרסים הנחשבים IF ו Iconic Award.

סבסטיאן הרקלר
סבסטיאן הרקלר (צילום Gaby Gerster)

הרקנר מתמחה בעיצוב רהיטים, גופי תאורה ופריטים קטנים יותר לבית. עבודתו מאופיינת בשילוב שבין מסורת וחדשנות וכך, בסטודיו שלו בפאתי פרנקפורט, הוא יוצר פריטי ריהוט שבהם טכנולוגיה ואומנות הופכים אחד. אהבתו לאומנות מסורתית היא זו שהביאה אותו לייצר את הרהיט שהפך לציון הדרך העיצובי הראשון שלו – שולחן עשוי פלטת פלדה ופליז המונחת על בסיס זכוכית מנופח ידנית המיוצר במפעל זכוכית עתיק יומין בבוואריה.

שולחן קפה למותג GRUEN
שולחן קפה למותג GRUEN ( צילום יחצ)

"מה שמשעשע הוא, שבשנת 2009, אף חברה בעלת שם לא רצתה לקחת על עצמה את הובלת הפרויקט. אנשים לא היו מורגלים לשילוב הזה של חומרים ולכן לא הביעו כל עניין ברעיון" אמר המעצב סבסטיאן הרקנר. לא פחות משלוש שנים עברו עד שפגישה מקרית עם חברת ClassiCon הוציאה את השולחן אל הפועל. "זה לגמרי חיוני להחיות את אותן טכנולוגיות מסורתיות לפני שיאבדו לעד ולהמשיך לשמר אותן כחלק בלתי נפרד מהמסורת התרבותית שלנו" אמר הרקנר. שילוב כזה של חדשני וישן הוא גם זה העומד בבסיס עיצובו של כסא '118' שעיצב עבור 'טונט' המשלב בין כרסום cnc לכיפוף באדים.

כסא 118 למותג THONET
כסא 118 למותג THONET (צילום יחצ)

נוסף לעיצוב פנים ומוצרי זכוכית, אופניים ובקבוקי בושם, התשוקה של הרקנר לכבוש טריטוריות חדשות ומסקרנות הובילה אותו, כאמור במהלך לימודיו, לשיתוף הפעולה עם המעצבת סטלה מקרטני. "התעניינתי בתהליכי היצור של תעשיית האופנה ובהבנת שילובם של צבעים וגוונים" הוא מסביר. ואכן צבעים מהווים היום מאפיין מרכזי בעיצוביו ויצירתו. "צבע הוא פעמים רבות המרכיב אחרון עליו מעצבים חושבים. מבחינתי, זו תמיד נקודת הפתיחה לתהליך כולו ולעיתים, אני מודה, עשויות לחלוף שנים עד מציאת השילוב הנכון".

עיצוב לחברת SCHOENBUCH
עיצוב לחברת SCHOENBUCH (צילום יחצ)

הרקנר מקפיד להקיף את עצמו באנשים מכל העולם וכן דואג לבקר במיני מקומות כמו סין, קולומביה, תאילנד, סנגל וקנדה שם הוא מקפיד להרוות את צימאונו לרעיונות חדשים באמצעות ביקורים אצל אומנים מקומיים, בתי חרושת ומעצבים. "תרבויות שונות, מיומנויות וסגנונות חיים הם הדלק להשראה שלי" הוא אומר. השראה הוא מוצא גם בחומרים מסורתיים כמו קרמיקה, עור ושיש וכן באמנות.

גוף תאורה בהשראת צילומי מגדלי מים למותג ULPO
גוף תאורה בהשראת צילומי מגדלי מים למותג ULPO (צילום יחצ)

סבסטיאן הרקלר הוא מבקר קבוע ביריד הפריזאי. הפעם, כמי שנבחר למעצב השנה מטעמו הוא יחשוף בו כמה תוצרים אחרונים וכן יציג את הליכי היצור שלהם הקרובים כל כך ללבו.

מחיצה ל DOPPIA FIRMA
מחיצה ל DOPPIA FIRMA (צילום Laila Pozzo)

אולי יעניין אותך גם...