ספוגים על גלגלים
ספוגים על גלגלים (צילום יחצ)

מחוץ למסגרת: סקייטבורד, יצירה ואלמנט של סיכון

"יש אלמנט של ריגוש וסיכון בסגנון היצירה הייחודי שלי ולא פעם קורה גם שאני נופל וכך משאיר עקבות ידיים ורגליים על הקנווס שהופכות גם הן לחלק מהיצירה" אומר מאט ריילי

מאט ריילי (Matt Reily) הוא צייר, סקייטר ופרפורמר ניו יורקי שגר תקופה ארוכה בברוקלין אבל לאחרונה כבר לפריס. כשמסתכלים על היצירות של ריילי, בלי לדעת איך הן יצאו אל הפועל, הן נראות, איך לומר, קצת כמו ציורים ילדותיים עם המון צבעים וקווים. אבל מה שבאמת מדליק בציורים שלו, זו הדרך בה נוצרו, וזה מה שנותן ליצירה, בין היתר, גם את הערך הגבוה שלה. למען האמת, הייתי מתה לאחת כזו בסלון (לא שאני יכולה להרשות לעצמי).

ריילי החליט לשלב את שני הדברים שהוא הכי אוהב: סקייטבורד ואומנות. את היצירות שלו הוא מצייר על ידי הצמדה של ספוגים טבולים בצבעים עזים לגלגלים של סקייטבורד. הרמפה שעליה הוא רוכב מכוסה בקנבס ועל ידי החלקה הלוך ושוב נוצר הציור הייחודי המורכב מפסים צבעוניים. כל פס בציור שונה מקודמו בדוגמה, בעובי ובצבע.

טבולים בצבעים עזים
טבולים בצבעים עזים (צילום יחצ)

יש המכנים את ריילי 'ג'קסון פולוק של המאה ה-21' בגלל הדמיון בסגנון האבסטרקטי ובצבעוניות. היצירה ’ride wall’, נוצרה במופע רכיבה חי מול עיניי הצופים בגלריה.

מופע חי מול קהל
מופע חי מול קהל (צילום יחצ)

בסיום, הקנבס יורד מהרמפה והופך לציור חד פעמי.

יצירה חד פעמית
יצירה חד פעמית (צילום יחצ)

״היתה לי רמפה בדירה בברוקלין" מספר ריילי איך הכל התחיל "מה שהחזיק את הרמפה היו רמקולים ענקיים. כשרכבנו, הסקייטבורד השאיר סימנים על כל הרצפה, על הספיקרים ועל הקירות. הסתכלתי על הסימנים האלה והחלטתי שאשלב אותם בפרויקט אומנותי. היה לי ברור שאני רוצה לעשות משהו חזותי עם המון אנרגיה״.

יצירה חד פעמית
יצירה חד פעמית (צילום יחצ)

כשאני יוצרת קשר עם ריילי הוא מבקש לציין שהוא עובד גם עם אדריכלים ומעצבי פנים שבוחרים את הגוונים בהם הם רוצים שישתמש עבור הזמנות אישיות. "יש אלמנט של ריגוש וסיכון בסגנון היצירה הייחודי שלי ולא פעם קורה גם שאני נופל וכך משאיר עקבות ידיים ורגליים על הקנווס שהופכות גם הן לחלק מהיצירה".

אם תהיתם, אז ריילי הוא משלנו אבל בינתיים עדיין לא הגיע לישראל.

ריילי בפעולה
ריילי בפעולה (צילום יחצ)

את היצירות של ריילי אפשר לקנות אונליין במחיר סמלי של כ 3,600 יורו ליצירה… זיל הזול.

מירב לב היא ארט דיירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרנים ויוצאי דפן מהארץ והעולם.

אולי יעניין אותך גם...