עיר הנדל
עיר הנדל"ן (צילום יח"צ)

בכירי הנדל"ן נפגשים בכנס השנתי באילת להתוות את עתיד המגורים

בין דיונים מקצועיים על עירוב שימושים, התחדשות עירונית וחוויית משתמש נסגרים הסכמים שישנו את קו האופק של ישראל, בתקווה שיעמדו בקצב שבו אנחנו גדלים

זו השנה ה- 18 שמרכז הבנייה הישראלי מקיים את ועידת הדגל של עולם הנדל"ן באילת. מעל 3000 איש גודשים את האזורים הציבורים של המלונות המארחים את הכנס בזמזום בלתי פוסק של עסקאות נרקמות. מושב הפתיחה של הועידה בהנחייתה של אושרת קוטלר עסק, איך לא, בעירוב שימושים – המושג החם היום בעולם הנדל"ן, מושג שמדבר על מרחבים מעורבים של מגורים, תעסוקה ומסחר, שיצמצמו בעתיד את הצורך בהתניידות ויקלו בין היתר על העומס העולה בנתיבי התחבורה. שני פרויקטים מרכזיים שהוזכרו בהקשר הזה הם – נמל חיפה שהולך למכרז תכנון, שישנה את קו החוף ויהפוך אותו לצומת ראשית של מגורים, מסחר ותיירות ומתחם שדה התעופה באילת. בתחומי הפריפריה ההתיישבותית הוצג מתחם חדש שייפתח במעלה האדומים במטרה לתת מענה מלא לכל תחומי עיצוב הבית בשילוב מתחמי בילוי ברמה בינלאומית. היזם, חנוך קייס, שם פחות מוכר, מאמין שהמתחם החדש ייתן מענה למיליון וחצי תושבים מהסביבה.

היה ניכר שמוסדות הממשל פחות מתרגשים מטרנד עירוב השימושים, שמן הסתם ישתלם יותר באזורי ביקוש וכך "יחזק את המחוזקים". חגי רזניק, מנכ"ל משרד השיכון, הדגיש את חובת היזמים לפצות אוכלוסיות חלשות ואת חובת המדינה לתת תמריצים לדיור ציבורי. דלית זילבר, מנהלת מנהל התכנון, דברה על תכניות לכמיליון וחצי יחידות דיור, שרובן בתחום ההתחדשות העירונית, והדגישה את החשיבות בבניית "שכונות טובות" ששמות את האדם במרכז ויותר מזה, מותאמות ספציפית למגזרים שונים. כולם הסכימו שקיימת דרמה גדולה בכל מה שקשור לתכנון עתידי של תשתיות ותחבורה שכבר היום לא מותאמות לקצב הגידול באוכלוסיה. את המושב סגר שר האוצר מר משה כחלון שלא התרגש מהביקורת שהוטחה בפניו לגבי תכנית מחיר למשתכן וסיים בנימה אופטימית כשהבטיח לסיים את השנה ללא גירעון תקציבי ולא להעלות את המיסים.

אולי יעניין אותך גם...