BEDBUG
BEDBUG (רוני קומנה)

רכבת אווירית של אמנים תגיע לפסטיבל במרחב המורכב של ירושלים

פסלים חיים, יצירת מחשבות, קירות מכיכרות לחם, מסעות מופרכים, פחם ממוחזר ושגרירות איראן בירושלים - אלו הם רק חלק מהנושאים בהם הם עוסקים. מה הם יציגו כאן?

האמת היא, שכשבוחנים את ההיצע של האירועים התרבותיים בחודשים האחרונים, באמת שאי אפשר להתלונן. פתיחות תערוכות, פסטיבלים אורבניים, אירועי תרבות ואמנות ומה לא. מי שבאמת חובב, יכול למצוא בלי סוף חלופות ולהעשיר את עצמו בעוד ועוד תכנים מרתקים. לעיתים אף נראה, שהערים הגדולות כמו מתחרות בינן לבין עצמן למי יש יותר מה להציע. חבל רק שכל הטוב הזה פחות מגיע לפריפריה, אם כי גם שם צצים לעיתים מיני פרויקטים מעניינים.

דיגיטל על מסך
דיגיטל על מסך (יומה יאנגיסווה)

עוד אירוע כזה יתרחש ממש בשבוע הקרוב ולמשך שבועיים, כשיתארחו בירושלים עשרים אמנים בינלאומיים משבע עשרה מדינות שונות במסגרת פסטיבל Art BnB – פרויקט אמנות שיתקיים בשלושה מרכזי תרבות בלב עיר: המפעל, ביתא ופרויקט המרפסת הנמצא על גג בניין כלל. האמנים יתחילו ליצור ביום ראשון ואפשר יהיה לחזות בתהליכי יצירתם בתוך ובסביבת מרכזי התרבות כבר מיום רביעי הבא.

Roman Ermakov
Roman Ermakov (צילום Alexander Ermakov)

לצד האמנים מחו"ל ויחד איתם, יפעלו וישתפו פעולה עוד עשרים אמנים מקומיים. כל האמנים יחד, מתחומי ההתערבות במרחב, אדריכלות, עיצוב, מיצג, קולנוע, וידאו ארט, צילום, סאונד, אמנות קונספטואלית, אמנות אדמה, פיסול, יגיעו לעיר הבירה ויתארחו בה בסגנון שהות אמן. בנוסף לתצוגה, יציע הפסטיבל מפגשים אינטראקטיביים, סדנאות מקצועיות ומפגשי אמן.

פסל גדל ממדים
פסל גדל ממדים (Chebet Lesan)

"בשנים האחרונות ירושלים חווה תנופה אמנותית" אמר שלמה לוי, מנהל רשות הצעירים בעיריית ירושלים "פרויקט Art BnB מחבר את ירושלים לעורק הראשי של סצנת האמנות העולמית ומעניק ליוצרים מחו״ל הזדמנות לחיות וליצור במרחב המורכב של ירושלים, לשתף פעולה עם יוצרים מקומיים ולהותיר חותם במרכזי התרבות עצמם או במרחב הציבורי שסביבם".

האמנים נבחרו לפרויקט על ידי ועדה אמנותית הכוללת את מנהלי מוסדות התרבות המארחים ומנהלי הפרויקט. בין האמנים שיתארחו בפסטיבל:

מייקל בייטס עוסק כבר כמה שנים ביצירות מאתגרות לוגית. הפסל האמריקאי הלא שגרתי הזה התמחה מספר שנים אצל אמן הרהיטים המפורסם וונדל קאסל, הציג בפארק השעשועים של בנקסי (Dismaland, 2015) וכעת מגיע מקולורדו ליצור בירושלים.

מאתגר לוגית
מאתגר לוגית (מייקל בייטס)

סאשה רוסלר הוא פרופסור של קרן המדע הלאומית השוויצרית לארכיטקטורה ותאוריה באקדמיה לארכיטקטורה במנדריסיו (שוויץ). העבודה שלו נמצאת על הצומת שבין ארכיטקטורה, אתנוגרפיה, מדע ולימודי טכנולוגיה. רוסלר מתעסק עם העקרון הבסיסי של עיר כאוקולוגיה פוליטית.

עיר כאקולוגיה פוליטית
עיר כאקולוגיה פוליטית (סאשה רוסלר)

אוקטבי סרה מייצר אמנות ציבורית כבמאין בדיחה שחורה במינונים משתנים של צחוק וכאב. כל זה בא לידי ביטוי בצילום, מיצב, גרפיטי, פיסול, ״מוצגים מוזיאליים״ שמגחכים על עצם הפורמט והוצאת שילוט ציבורי מהקשרו.

עניין של התרסה
עניין של התרסה (אוקטבי סרה)

עד: 20/12.

אולי יעניין אותך גם...