ראש העיר תל אביב-יפו בחנוכת שביל האופניים
ראש העיר תל אביב-יפו בחנוכת שביל האופניים (צילום כפיר סיון)

אמסטרדם של המזרח התיכון? 110 ק"מ של שבילי אופניים נחנכו היום

ראש העיר ת"א יפו, רון חולדאי, והפילנטרופ היהודי-קנדי, סילבן אדמס, חנכו היום את המסלול הראשון המחבר בין ת"א ובני ברק, וסיימו את הטקס במסע ראווה רכוב לאורכו

היום, יום ראשון, נחשפה לראשונה תכנית שבילי האופניים שתחבר בין העיר תל אביב-יפו והערים הסמוכות לה ברשת של מאה ועשרה קילומטרים. את הפרויקט חשפו וחנכו ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, והפילנתרופ היהודי-קנדי, סילבן אדמס. מסלול השביל הראשון יצא מגני יהושע והשכונות הסמוכות ויחבר את תל אביב עם אזורי התעסוקה של בני ברק ורמת גן ובכך יהווה אבן פינה לפרויקט העתיד לדברי קברניטיו להפוך את תל אביב לאמסטרדם של המזרח התיכון.

שביל האופניים החדש, ביוזמתו של חולדאי ועל שמו ובהשקעתו של אדמס, יוצא מתל אביב, עובר ברמת החיל ומגיע עד לאזור התעסוקה בבני ברק. השביל החדש משתרע על פני שלושה וחצי קילומטרים כשפרויקט ההקמה שלו ארך כשנה והסתכם בעלות כוללת של כשבעה מיליון שקלים שגויסו באדיבותם של מנכ"ל קק"ל קנדה, יו"ר קק"ל העולמית דניאל עטר וסילבן אדמס.

"לפני כמה חודשים אירחה ישראל את הג'ירו ד'איטליה ביוזמתו של סילבן אדמס, ואני מאוד מעריך את הדרך שבה אדמס מנצל את הכוח שלו ואת התשוקה שלו לאופניים כדי להשפיע ולשנות" אמר ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי "היום, אנחנו מוציאים לפעול את החזון שלנו לגבי העיר וחונכים את שביל האופניים החדש על שמו, שביל שיאפשר לאלפי אנשים להגיע לעבודה בצורה מהירה ויעילה באמצעות רכיבה באחת הריאות הירוקות היפות בעירנו. השביל הזה יהווה את אחד השבילים הגדולים והבטיחותיים ביותר באזור ויחבר את הרוכבים בו לערים נוספות סביבנו".

חנוכת שביל האופניים
חנוכת שביל האופניים (צילום יחצ)

המסלול מהווה יריית פתיחה של תכנית רחבה הרבה יותר, שתרשת את העיר בחמש השנים הקרובות במעטפת של שבילי אופניים מתקדמים באורך כולל של 110 קילומטרים. עבודות ההקמה כללו את הריסת הקיר הישן שהקיף את איצטדיון האתלטיקה והרחקתו של הקיר בשניים וחצי מטרים צפונה, עבודת נטיעות, עבודות גיזום לכל אורך השביל, תימוך תעלת הניקוז, הוספת עמודי תאורה, שיקום הקיר של המימדיון, שיקום מדשאות ושיקום צמחיה – כל זאת במטרה לשמור על בטיחותם של הרוכבים ומשתמשי הדרך. רשת זו תתווסף למאה וארבעים הקילומטרים של שבילי האופניים שכבר מצויים היום ברחבי העיר תל אביב-יפו.

תכנית שבילי האופניים בתל אביב והסביבה
תכנית שבילי האופניים בתל אביב והסביבה (יחצ)

השבילים יובילו את הבאים מהערים הסובבות את תל אביב שבהן חולון, בת ים, רמת גן ובני ברק לתוך תל אביב, באופן שיקל על עומסי התנועה ויאפשר לציבור להגיע למקומות העבודה באמצעות אופניים ובשבילים בטיחותיים במיוחד המייצרים חציצה בין הולכי הרגל לרוכבים. בסוף הטקס, ולאחר גזירת הסרט, גזרו חולדאי ואדמס את הסרט ויחד עם רוכבי ה-"Israeli Cycling Academy", שייצגו את ישראל בג'ירו במאי האחרון, יצאו לרכיבת ראווה במסלול החדש.

“לפני כמה שנים ערכתי מספר אירועי התרמה במונטריאול, ובחרתי להשקיע את הכספים שנאספו לטובת הקמת שבילי אופניים שיחברו את העיר תל אביב לערים שסביבה" אמר בטקס הפילנתרופ הישראלי-קנדי סילבן אדמס "זאת כדי לאפשר לעשרות אלפי אנשים להגיע לעיר ולמקום עבודתם בצורה מהירה, בריאה וירוקה, שהמטרה הסופית היא להפוך את העיר תל אביב לאמסטרדם של המזרח התיכון. אמסטרדם שמה לה למטרה בשנות החמישים להפוך את העיר לעיר אופניים וכך אני מאמין שאם העיר תל אביב תציב בפניה את החזון הזה היא תצליח להפוך אותו למציאות" הוסיף אדמס.

אולי יעניין אותך גם...