Sony Design x Supermundane – FES Watch U Infinite Time
Sony Design x Supermundane – FES Watch U Infinite Time (צילום יחצ)

שמונה דברים לעשות ולראות - אם אתם נמצאים בלונדון בשבוע הקרוב

פסטיבל העיצוב של לונדון החל אתמול בפעם ה-16 ויימשך עשרה ימים. לאורך הפסטיבל יבקרו במאות האירועים כ-450,000 איש מ-75 מדינות. הנה שמונה דברים שאסור לכם לפספס

כשטבע פוגש אדריכלות פנים

// 52 Conduit Street
רוצים לדעת איך זה מרגיש להתהלך ביער גשם מלאכותי? מיצב 'יער הגשם' נוצר על ידי וולריה נאסימנטו (Valeria Nascimento) עבור חברת ליאגרה (LIAIGRE) ומביא צלליות וצלילי פורצלן בתנועה השואבים השראה מן הטבע. אלפי חלקים עשויים עץ ופורצלן תלויים באוויר ומייצרים מסע העובר דרך נוף וצמחייה מלאכותית.

תערוכת מפעל הכיסאות

// 73 Rivington St
בטוחים שאתם יודעים הכל על ההיסטוריה של הכיסא? או חושבים שאתם לא יודעים דבר על איך הכל החל? חברת WRKBNCH לעיצוב פנים יוצרת תערוכה המגוללת את ההיסטוריה של הכיסא, מאיפה הוא הגיע ולאן הוא הולך. המבקרים בתערוכה יזכו לעצב את הכיסא שלהם ואולי אף לזכות בתחרות ושכיסאם יועבר לייצור.

Chair Factory
Chair Factory (צילום יחצ)

מלאכת עץ מיפן

// OXO TOWER Wharf, Bargehouse Street
שמעתם פעם על מלאכת היד היפנית? הנה הזדמנות פז לראות אותה בעיניים. לאורך הפסטיבל, האמן היפני זוכה הפרסים קונימיטסו טאקאצוקי (Kunimitsu Takatsuki) ידגים את מלאכת הגובאראשיקי (Gobarashikki) המסורתית של גילוף העץ שהתפתחה בדרום מערב יפן. חנות העיצוב וואגומי (wagumi) התארח את טאקאצוקי שיגלף בצורה ידנית לעיני המבקרים קערות יפניות מסורתיות עשויות עץ ערמון.

With the grain wood craft from Japan
With the grain wood craft from Japan (צילום יחצ)

הגן של סטודיו אפטיט (Studio Appétit)

// Canal Side, Sheldon Square
חולמים לפעמים להיכנס לתוך הספר אותו אתם קוראים? עדו גריני, מייסד סטודיו אפטיט, יצר חוויה חדשה לספרי הפופ-אפ המוכרים לנו מהילדות. גריני פיתח עבור המבקרים חוויה של ספר פופ-אפ בגודל אמיתי, כמאין נווה מדבר אורבני שידפדף את דפיו לאורך היום ויאפשר אינטראקציה של הצופים עם המיצב.

The Paddington Central Flip Book Garden
The Paddington Central Flip Book Garden (צילום יחצ)

לעצב בשביל הנשמה

// Victoria and Albert Museum, The Lydia and Manfred Gorvy Lecture Theatre
הרצאות של מעצבים מובילים הן חלק בלתי נפרד מפסטיבל העיצוב בלונדון ואם תהיתם איך עיצוב משפיע על הנשמה של הצורכים אותו, המעצבת אילסה קרופורד (Ilse Crawford), בעלת סטודיו אילסה לעיצוב פנים, תעביר הרצאה בנושא עיצוב לנשמה כחלק מ'גלובל דיזיין' – פורום שיתקיים במוזיאון ה V&A ביום רביעי 19.9. לקרופורד משימה אחת – לשים את הצרכים והרצונות של בני האדם במרכז היצירה שלה. בהרצאה תספר על שיתוף הפעולה שלה עם המסעדן מאסימו בוטורה (Massimo Bottura) בפרויקט 'אוכל לנשמה' בו הם יוצרים את הסביבה הנכונה והמתאימה בשביל 'להאכיל את הנשמה'.

global design forum
global design forum (צילום יחצ)

TRANS-FROM

// North Terrace 2, Kensington
מהי המשמעות של חומר בתהליך עיצוב? חנות העיצוב מינט (mint) חוגגת עשרים שנה עם תערוכה המציגה עבודות של למעלה משישים מעצבים מכל העולם העוסקים בחומר, בתכונותיו, בשינויים שניתן לעשות בו ומה הכוח של כל אלו בעיצוב. המעצבים מגלים לנו מה ההשלכות של שינוי בחומר על החפצים ועל יחסינו עימם ואיך הדברים קורים, משתנים ומקבלים צורה בתהליך העיצוב.

TRANS-FROM
TRANS-FROM (צילום יחצ)

קלות פואטית

// 42 Redchurch Street
איך מתחילים ונגמרים חיים וירטואליים של אובייקט? המעצב אסא אשוח מציג את עבודות הפיתוח האחרונות שלו בעיצוב בהדפסת תלת ממד לצד חנות פופ-אפ מיוחדת לכבוד הפסטיבל. בטכנולוגיות הדפסה שונות, אשוח 'מעיר לחיים' כיסאות קלילים שהודפסו בתלת ממד וזוכים לצורות אמורפיות אסטתיות וכמעט בלתי אפשריות. וכן, אפשר גם לקנות.

אסא אשוח
אסא אשוח (צילום יחצ)

זמן אינסופי

// G . F Smith Show Space, Eastcastle Street 27-28
זה כבר לא שעון, זה Timepiece. חברת סוני מציגה את שיתוף הפעולה האחרון שלה עם המעצב הגרפי Supermundane וחברת הנייר G. F. Smith לשעונים המשנים את פניהם בלחיצת כפתור. עיצוב ייחודי, טכניקות הדפסה חדשניות וטכנולוגיה לבישה, יוצרים יחד את הדבר החם הבא. הפרויקט מזמין אתכם ללבוש זמן – בדרך שלכם.

אולי יעניין אותך גם...