שבעה טקסים למצב הרוח
שבעה טקסים למצב הרוח (אנריקה רמירז)

נוכחות חובה: טקסים למצב רוח, קוסמיות וחומרים מתוסכלים

תערוכות אירועים ומה שביניהם 6.9-12.9.18

הערב, יום חמישי, 6/9, תיפתח בגלריה SPACE בגן העיר בתל אביב התערוכה פרי רוזנפלד – דרכו של אמן. התערוכה מאגדת במקום אחד עבודות רבות מעשה ידיו של האמן פרי רוזנפלד ז"ל, ובהן ציורי אקוורל המספרים את סיפור המדינה מלפני הקמתה עד ימיה הראשונים. ארץ ישראל מוצגת בציוריו לא רק כ'מוארת' אלא גם אפלה לעיתים אז נראים האידיליה והנופים אל מול מוטיבי הגבורה וההווי הצבאי. חלק מציוריו הרבים של רוזנפלד, שנפטר ב 1991, לא ראו אור מעולם. חלק מהם יוצגו בתערוכה וחלק נרחב יותר אוגד לספר עבודות שיושק גם הוא עם פתיחת התערוכה. נעילה 3/10.

מתוך עבודותיו של פרי רוזנפלד ז
מתוך עבודותיו של פרי רוזנפלד ז"ל (צילום: רן ארדה)

תערוכה קבוצתית חדשה שבעה טקסים למצב הרוח תוצג בגלריית המדרשה החל מהערב, יום חמישי, 6/9, ותציג שבעה טקסים דרך עבודות אמנות, וידאו, פרפורמנס, פיסול ומיצב. כך יוצגו טקסים מסורתיים לצד ריטואלים מומצאים המשלבים ומערבבים חול וקדושה, התנגדות וביקורת, לצד ניסיון לטיהור. ליקוק דבש ב"חידר", מיצוק עופרת במים, ריקודים מיסטיים ומלח, כולם לוקחים חלק בתערוכה שנאצרה על ידי אבי לובין ותינעל ב 20/10.

אסי משולם, המולך
אסי משולם, המולך (יח"צ)

בגלריה שכטר בנווה צדק תיפתח הערב, יום חמישי, 6/9, התערוכה הקבוצתית ירח LUNA. העבודות שיוצגו בתערוכה מתייחסות לקשר בין הפרט לקוסמי ובמשמעויות אור הירח המוטל על האנושות שהיא למעשה אנחנו. העבודות מביאות אמנות ישראלית עכשווית כשחלקן נוצרו במיוחד עבור התערוכה ונחשפות בה לראשונה. קוסמיות, מיסטיות והיופי הארכיטיפי של הירח – כולם יהיו שם. אצרה את התערוכה שירה פרדימן והיא תינעל ב 9/11.

קרן ענבי, מתוך ירח LUNA
קרן ענבי, מתוך ירח LUNA (יח"צ)

האמנית מיכל דניאל תציג את עבודותיה בגלריה NOX לאמנות עכשווית בנמל יפו החל מהערב, יום חמישי, 6/9, בתערוכה אוויר לנשימה. ציוריה, ציורי שמן ורישומים על פרגמנט ומצע כותנה, עוסקים בקשר וביחסים עם נוכחותם של מים בחוויית הנשימה של האדם ובמעברים בין סביבות שונות מלאות במים או באוויר. אם תרצו, מקום שקט למזג בו זמן וזיכרון ולראות מעבר לחוטי המחשבה. התערוכה מוצגת עד ה 5/10. אוצרת: לימור מרגוליס.

סדרת כותנה לנשימה, מיכל דניאל
סדרת כותנה לנשימה, מיכל דניאל (יח"צ)

ארבע תערוכות יפתחו הערב, יום חמישי, 6/9, בבית בנימיני. התערוכה חומרים מתוסכלים של אריאל בלונדר ושירה שובל בשיתוף עם פרופ' ערן שרון ממכון רוקח לפיסיקה באוניברסיטה העברית, בוחנת גישות חדשות לחומרים הנובעות מתוך התפתחות טכנולוגית ותיאורטית כזו או אחרת ומאפשרת דרך חדשה להתייחס לעולם החומרי. אילנה אפרתי תציג את התערוכה מעגל המדברת על התעשייה השניה בגודלה בעולם בזיהום הסביבה – תעשיית האופנה. מהם ערכי החברה המערבית המתועשת היום שהביאו אותנו למצב הזה? ומול אילו תהליכים הם מתמודדים בצד השני של מחזוריות, התכלות וצריכה. בוטניקה היברידית של מאיה בן דוד בשיתוף עם רננה עיר-שי ועפר גרינולד בוחנת את היחסים בין תהליכי צמיחה בטבע לסביבות דיגיטליות ובין שפה אנאלוגית לממוחשבת. איך מייצרים את הבחינה הזו? רק נגלה שמעורבים בזה עצי בונסאי, סריקה תלת מימדית של פרחים ופיתוח של שפה. את שלושת התערוכות אצרה שלומית באומן. התערוכה הרביעית תחנה בזמן תציג את עבודות בוגרי המלגה 'סטודיו ראשון' אבי בן שושן, אליה לוי וסיון שפנר. המלגה יוצרת גשר עבור בוגרי המחלקות ללימודי קרמיקה באקדמיות לבין העולם המקצועי. הבוגרים יציגו את עבודות המחקר שלהם מהשנה האחרונה: אובייקטים קרמים שימושיים הנושאים את זיכרון הגוף ואבריו, קשירה בין חומרים רכים לקשים ותהליכי מחזור הנקשרים בשקילת חומרי גלם, לישת חומר ועבודה בגוש על הגלגל.

מאיה בן דוד, בוטניקה היברידית
מאיה בן דוד, בוטניקה היברידית (יח"צ)
שירה שובל ואריאל בלונדר, חומרים מתוסכלים
שירה שובל ואריאל בלונדר, חומרים מתוסכלים (יח"צ)

במכון המים – הגלריה העירונית גבעתיים תיפתח מחר, יום ששי, 7/9, התערוכה כרוניקה של דומם, תערוכת יחיד של האמן דוד בוסקוביץ' ובה ציורים המגיעים מיסודות ריאליסטיים ופנטסטיים. נושא הטבע הדומם אליו הוא מתייחס ביצירותיו הפך כבר לחלק ממנו ובתערוכה הזו הוא הוא לוקח אותו למסע בזמן המספר על תפקיד האמנות בחייו. בוסקוביץ' יציג שלוש סדרות של ציורים, אחת מתחילת שנות התשעים בהן בילה במחיצת האמן הווינאי ארנסט פוקס וחבריו מאסכולת הריאליזם הפנטסטי. השנייה, מחזירה אותו לבית ילדותו, בו לא השתנה הרבה לאורך השנים. והשלישית, מספקת הצצה להבעה חדשה של דוממים. אצר את התערוכה דני בק והיא תינעל ב 12/10.

דוד בוסקוביץ, פינה בסלון
דוד בוסקוביץ, פינה בסלון (יח"צ)

רגע לפני החג, יגיעו מחר, יום שישי, 7/9, אמנים מעוטף עזה והדרום ליריד מיוחד בו יציגו את יצירותיהם ויציעו למכירה מתנות מיוחדות לחג. גלריות רבות נסגרו באזור בחודשים האחרונים ויחד איתם נאלצו האמנים להסתגר בבתיהם בעקבות המתיחות באזור. אם תרצו להראות קצת אהבה, לרומם קצת את הרוח ולסייע למי שנפגעה פרנסתו, אתם מוזמנים להגיע למתחם העיצוב דיזיין פלוס באר שבע ולעשות קצת טוב.

פסטיבל אומנות דרומית
פסטיבל אומנות דרומית (רז נגב)

אולי יעניין אותך גם...