ליא קניג, מתוך מחווה בפסטיבל אנימיקס
ליא קניג, מתוך מחווה בפסטיבל אנימיקס (אייר איתמר דאובה)

נוכחות חובה: על תשוקה, נשים והדפסים

תערוכות אירועים ומה שביניהם 2.8-8.8.18

נשים מבעד לקובייה, תערוכה הנותנת מקום של כבוד לנשים הישראליות, נוצרה על ידי שיתוף פעולה בין לגו פארק חולון לחברת LEGO העולמית ומביאה שלושים פורטרטים של נשים ישראליות משפיעות העשויים כולם מכמאה וחמישים אלף קוביות לגו. החברה נענתה לאתגר ויצרה את הפורטרטים שהורכבו בהמשך בידי הצוות הישראלי. כעת נבחנת האפשרות ליצור תערוכות דומות ברחבי העולם. התערוכה תוצג עד ה 1/9.

תערוכת נשים מבעד לקוביה, לגו פארק חולון
תערוכת נשים מבעד לקוביה, לגו פארק חולון (צילום נמרוד גנישסר)

בבית האמנים בתל אביב, תפתח מחר, יום חמישי, 2/8, תערוכת יחיד של האמנית הישראלית-אמריקאית, תמר הירשל. התערוכה בין גלים וגבולות עוסקת בנושא 'פליטים' המלווה את הירשל, ניצולת שואה בעצמה, לאורך חייה. בין העבודות מסרים חברתיים, פוליטיים ופילוסופים ובעיקר, פליטים המתדפקים על דלתותינו ומעמידים את העולם החופשי בפני דילמות לא פשוטות. אוצר: אריה ברקוביץ, נעילה 25/8.

Exodus III, 2000
Exodus III, 2000( Tamar Hirschl,)

בנגא, גלריה לאמנות עכשווית תוצג החל מיום חמישי, 2/8, תערוכה סלונית סלון ארוטי של האמן יוסף קריספל. העבודות, אותן ערך קריספל, עוסקות ביצרים ובתשוקות ומציגות אינטימיות מדורות שונים, במדיה שונים בניסיון לחבר בין 'הסלון' המוצג לכל לבין האירוטי הנראה בפרטיות. כך, גם התערוכה מוצגת בשני חדרים נפרדים של 'בית'. נעילה 25/8.

סדרת החלומות
סדרת החלומות (דגנית ברסט)

כשגבולות נפרצים, מדיום שהיה דו ממדי הפך לתלת ממדי, תזזיתי ומשתנה. תערוכת הדפס מקומי עכשווי היא פרי שיתוף פעולה של סדנת ההדפס ירושלים, הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי והגלריה החדשה במוסררה. התערוכה תציג החל מיום שישי, 3/8, בשלושת מרכזי האמנות בירושלים תמונת מצב של תחום ההדפס בישראל. המדיום המשלב ידע טכני יחד עם אפשרויות ביטוי רבות, הגיע למצב שהוא חוצה כל פרקטיקה או הגדרה. עבודות דו-ממד ותלת-ממד, ספרי אמן, מיצבים, וידיאו ואנימציה יוצגו בידי 65 אמנים. נעילה 3/10.

זרע אברהם
זרע אברהם (דליה קליין)

המילה "שופינג" יוצרת אצל רבים תחושות שונות ולעיתים קרובות אפילו תשוקה. במוזיאון חיפה לאמנות, החליטו לקחת את הרגשות העזים ולתרגם אותם לאשכול תערוכות חדש. SHOP IT! שיפתח בשבת, 4/8, יכלול 12 תערוכות בהן יציגו כ 80 אמנים ישראלים ובינלאומיים את תגובותיהם למנגנוני הצרכנות שלמעשה שולטים בחיינו. בילוי פופולרי בעל משמעות? כולנו חלק ממנו. אוצרת האשכול: סבטלנה ריינגולד, אוצרי משנה: לימור אלפרן-זרד, שקד שמיר, שרון תובל.

אייל אסולין
אייל אסולין (עבד)

הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה מגיע לתל אביב וייפתח ביום שלישי, 7/8, בסינמטק תל אביב. לרגל חגיגות ה 70 למדינה, הפסטיבל יצדיע לדמויות ישראליות המלוות את התרבות הישראלית לאורך שבעת העשורים האחרונים לצד עבודות של אורחים מיוחדים מחו"ל. מנהל אמנותי: ניסים (נוסקו) חזקיהו, אוצר האנימציה: דודו שליטא, מפיקה: גלית ברסקי. הפסטיבל יימשך עד יום שבת 11/8.

סטיבן הוקינג, מתוך מחוות יקום כבודו בפסטיבל אנימיקס
סטיבן הוקינג, מתוך מחוות יקום כבודו בפסטיבל אנימיקס (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...