הסיור הווירטואלי
הסיור הווירטואלי (ויזואל אסטייט)

לא ממש "על הנייר": סיור וירטואלי תלת-ממדי בדירה שבבנייה

הסטארט-אפ הישראלי Visual Estate מאפשר לרוכשים לסייר ולנווט וירטואלית בדירה שהם שוקלים לקנות, באמצעות הזנת קבצי תמונות או שרטוטים של התוכנית

אחד החסרונות בקניית דירה חדשה מקבלן "על הנייר" הוא שהלקוחות מקבלים תוכנית רעיונית בלבד, לעתים כזו שמייפה באופן ניכר את התמונה האמיתית של הדירה, ולא מצליחים לדמיין איך הדירה תיראה בפועל וכך לא תמיד מביאים בחשבון את כל השיקולים הנדרשים לפני רכישה. סטארט-אפ ישראלי צעיר מנסה לענות על הקושי הזה.

הסטארט-אפ הישראלי Visual Estate, שהוקם על ידי מייסדי קהילת היזמות הדרומית Tech7, פיתח פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת לרוכשי הדירות לערוך סיור וירטואלי בהדמיה תלת ממדית בדירה שקנו או שוקלים לקנות, על ידי הזנת קבצי תמונות או שרטוטים (תהליך קצר של כ-2 דקות) ותוך בחירת הסגנון העיצובי המועדף.

הגישה לפלטפורמה של החברה יכולה להיות מכל מכשיר – סמארטפונים, מחשבים ניידים או נייחים, משקפי מציאות מדומה וטאבלטים. לאחר שהלקוח מזין לתוכנה את תוכנית הדירה (קבצי PDF או PNG) עולה לו באופן אוטומטי תמונה תלת ממדית של הדירה, והוא יכול לנווט בה בין החדרים ע"י העכבר או המקלדת. המערכת מכניסה לחדרים גם הדמייה של רהיטים כמו למשל טלוויזיה ומזנון בסלון, מיטה בחדר השינה וכדומה. בכוונת החברה לאפשר בעתיד גם עיצוב ורכישה של רהיטים דרך הפלטפורמה.

סיור וירטואלי לדוגמא

ויז'ואל אסטייט הוקמה בשנת 2016 על ידי ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון שהכירו במסגרת פעילות של Tech7 – אלון נפתלי (28, מכהן כמנכ"ל החברה), אנדריי סלומון (29), מיכאל קלנטרוב (27), וחנן ישראלביץ' (28). החברה גייסה עד כה מאות אלפי דולרים והיא נמצאת כעת בתהליך גיוס של כ-1.5 מיליון דולר במסגרת שלב "seed".

בתחילת דרכה ויז'ואל אסטייט יצרה שת"פ עם אתר יד2, במסגרתו סיפקה לכ-20 חברות נדל"ן ישראליות בכ-25 פרויקטים ממשקים ויזואליים לפלטפורמה הבסיסית שלה. כיום לאחר פיתוח המוצר, בין לקוחות החברה חברות הנדל"ן תדהר, אשדר, שיכון ובינוי, ועוד יזמיות קטנות של התחדשות עירונית. רוב פעילותה של החברה הוא בחו"ל – ארה"ב (השוק העיקרי), ספרד ובריטניה. לדברי החברה, לשוק הישראלי לוקח יותר זמן לאמץ טכנולוגיות חדשות. החברה עורכת כיום 15 פיילוטים עם חברות נדל"ן בארץ ובעולם, בתקווה לספק את הפתרון שלה ליותר מ-50 חברות נדל"ן עד סוף השנה.

המודל העסקי של ויז'ואל אסטייט בשלב הזה מכוון לעבודה מול חברות בנייה בלבד ולא מול הצרכים הפרטיים. החברה גובה תשלום חודשי תמורת מנוי לפלטפורמה שלה, שמתחיל מ-600 דולר בחודש ועד ל-5,000 דולר בחודש לחברה, תלוי בהיקפים. תמונות הדמיה עולות בממוצע 1,000 דולר לשימוש בודד וסיורים וירטואליים שנעשים באופן ידני עולים כ-2,500 דולר לתוכנית דירה אחת.

Tech7 היא קהילת החדשנות והטכנולוגיה של באר שבע והדרום, אשר נוסדה בשנת 2014 ביוזמה ורצון משותף של פארק ההייטק, העירייה וסטודנטים מקומיים. מטרות הקהילה הן לתרום ולהאיץ את תהליך התפתחות האקוסיסטם הטכנולוגי בנגב, למצב את באר שבע כעיר מובילה בתחומי היזמות והטכנולוגיה, ולחזק את הזיקה של הסטודנטים לנגב. Tech7 מהווה קהילת גג לכלל הקהילות היזמיות והטכנולוגיות הפועלות בבאר שבע ובדרום, במטרה לייצר חיבורים וסינרגיה בין יזמים, סטרטאפים, עובדי פארק ההייטק וחברות בין לאומיות. קהילת היזמות TECH7 מונה כיום מעל ל-15,000 חברים ובה לוקחים חלק כ-120 סטארט-אפים שגייסו ביחד מתחילת 2018 כ-23 מיליון דולר.

אולי יעניין אותך גם...