Arclight
Arclight , Kaleidoscale Matsys and Studio Workshop

נוכחות חובה: פסטיבלים, התחממות גלובלית ומוזיאון הרצליה

תערוכות אירועים ומה שביניהם 21.6-27.6.18

במחסן 2 בנמל יפו תוצג החל מיום חמישי 21/6 תערוכת טמפרטורה הקבוצתית בנושא ההתחממות הגלובלית. בתערוכה יוצגו עבודות של 14 אמנים, ציירים, פסלים וצלמת אחת. התערוכה נוצרה מתוך שיתוף פעולה בין היזם והצייר גדעון סער לבין האוצרת עדי אדר וארגון ׳מגמה ירוקה׳.

מתוך סדרת הרישומים ׳שם עצם
מתוך סדרת הרישומים ׳שם עצם׳(מרב קמל וחליל בלבין)

במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית יפתחו בשבת 23/6 מספר תערוכות חדשות. לנשום תציג במסגרת עונת התרבות צרפת-ישראל 2018 עבודות מאוסף הווידאו של משפחת ???. בתערוכה תשע עבודות ווידאו שנוצרו בידי תשעה אמנים שונים ממדינות שונות ועוסקות בהיבטים פוליטיים נפשיים וחברתיים. אוצרת: מרי שק. מקום של גולדרייך ודה שליט שנאצרה על ידי אדר' ד"ר צבי אלחייני ואדר' טליה דוידי תציג את עבודתם של בני הזוג והשותפים ארטור גולדרייך (2011-1929), אמן, אדריכל, לוחם חירות ומחנך, ותמר דה שליט (2009-1932), אדריכלית פנים ומעצבת. עופר ללוש יציג את ראש ויד, תערוכת יחיד המציגה את פועלו. בתערוכה פסלים, עבודות על נייר וציורי שמן ופחם על בד. אוצרת: איה לוריא. מרב קמל וחליל בלבין יציגו את שם עצם, תערוכה שנאצרה גם היא על ידי איה לוריא ותציג את עבודותיהם של זוג האמנים הפועלים יחד מ 2013. הפרויקט עוסק במשמעויות השונות של השם הפרטי, המוכתב לנו מבחוץ אך מתפקד כמרכיב פנימי ועמוק בזהותנו. הפרויקט האחרון אם, אז… אחרת הוא פרויקט קולי בדמות עבודת אמנות המתחזה למדריך קולי שיצרו האמנית עפרי כנעני והכוריאוגרפית מאי זרחי. המדריך מושפע ממאות ביקורות משתמשים באתרי אינטרנט המתארים את חוויית הביקור שלהם במוזיאון. עיצוב סאונד: אלעד ברדס. פרט לפרויקט הקולי שיימשך לאורכה של שנה שלמה, התערוכות כולן ינעלו ב 17/11.

אם אז אחרת
אם אז אחרת (עפרי כנעני ומאי זרחי)

תערוכת בראש טוב תיפתח ביום שבת 23/6 בגלריית החווה שבחולון. התערוכה, נועלת את העונה הישראלית לעיצוב ומציגה התייחסות של אמנים ומעצבים לגולגולת כאייקון, לוגו או פריט יומיומי. את התערוכה אצרה קרן שפילשר והיא תינעל ב 25/8.

אדוה יהודאי
אדוה יהודאי (פרונט צילום)

החל מיום שני 25/6 ולמשך ארבעה ימים, יתקיים בתל אביב פסטיבל לבי במזרח, הפסטיבל לתרבות ואמנות המזרח בישראל. הפסטיבל יציג סרטים, הופעות מוזיקה, שירה, ספרות ואמנות השואבים את השראתם מהמקורות היהודיים-ערביים.

בירושלים יחגגו החל מיום רביעי 27/6 את פסטיבל האור 2018 שיציג שלושים וחמישה מיצגי אור אינטראקטיביים שנוצרו על ידי אמנים ישראלים ובינלאומיים. הפסטיבל, שמתקיים בפעם העשירית ביוזמת משרד ירושלים והמורשת של עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, יימשך עד 5/7. ניהול אמנותי: מירב איתן וגסטון צהר.

On the wings of Freedom
On the wings of Freedom( Aether and Hemerra UK)

החל מיום רביעי 27/6 תוצג לראשונה תערוכה בכנסת לציון שנת השבעים למדינה בשיתוף איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל. העבודות שיוצגו בערוכה בת 70: אוצרות מוזאוני ישראל, מגיעות מעשרות מוזיאונים ברחבי הארץ ויצרו פסיפס תרבותי ואמנותי של מדינת ישראל. את התערוכה אצרה פרופ׳ דנה אריאלי והיא תוצג באגף קדמה בכנסת. נעילה: 10/8.

הנהג שלנו, 1953
הנהג שלנו, 1953 (אורי רייזמן)

אולי יעניין אותך גם...