נדלן
נדלן (שאטרסטוק)

סקר: זה מה שחשוב לבעלי דירות בבחירת יזם התחדשות עירונית

סקר שהגיע לידי LEGIT: רוב בעלי הדירות מעדיפים שטח גדול ככל האפשר לדירה שיקבלו, ומשך זמן קצר להשלמת הבנייה • מה עוד הדיירים מבקשים?

פרויקטי התחדשות עירונית צוברים תאוצה בענף הנדל"ן הישראלי וכל חברת בנייה גדולה ובינונית כבר מחזיקה בחברה בת שאמונה רק על התחדשות עירונית, כל יזם שאפתני פועל לגיוס דיירים, וגם רוב בעלי הדירות עצמם כבר פועלים מיוזמתם לברר האם בבניין שלהם ישנה אפשרות להתחדשות.

אבל לפי מה בעלי הדירות בוחרים את היזם שיבצע להם בפועל את חידוש הבניין? זה כבר מידע ששווה הרבה ליזמים ולקבלנים. סקר חדש שביצעה "החברה לפיתוח והתחדשות עירונית" ושהגיע לידי LEGIT שופך אור על הקריטריונים שחשובים "ללקוחות" בעת בחירת יזם.

לפי התוצאות, רוב בעלי הדירות מקנים את החשיבות הגבוהה ביותר לתוספת הבנייה שהיזם יוכל לתת להם ולמשך הזמן שלוקח לו להשלים את הבנייה. 44% השיבו ששטח הדירה זה הפרמטר החשוב ביותר שעל היזם להתמקד בו, ו-39% העדיפו משך זמן קצר ככל הניתן. שאר המשיבים העדיפו שהיזם יתמקד בהשקעה בשטחים ציבוריים ובחניות.

1
1 (מתוך הסקר)

הסקר ביקש לבדוק את עמדות ציבור בעלי הדירות המועמדים להליך התחדשות עירונית ואת ציפיותיהם מהיזם שיבנה את דירתם העתידית ואת הפרויקט. הסקר בוצע במהלך חמשת החודשים האחרונים בקרב כ-600 בעלי דירות בגילאי 32-69, אשר פנו לבקש ייעוץ לבדיקת התכנות הליכי התחדשות עירונית בבניין בו נמצאת דירתם, בערים במרכז ובצפון הארץ.

כשהדיירים התכנסו ביחד והשיבו על השאלה הראשונה בצוותא, אז לאחר התמורה האישית של כל דירה (46%), הם העדיפו סטנדרט בנייה גבוה בהתלבטות לגבי היזם (32%), וקיצור משך זמן הבנייה נדחק למקום האחרון (22%).

שאלה נוספת שנשאלו המשתתפים בסקר עסקה במאפיינים של החברה היזמית המועמדת. 44% אמרו כי הפרמטר שהכי חשוב להם הוא שהיזם יהיה חברה ידועה ומוכרת בתחום, 34% ציינו כי יעדיפו חברה בעלת חוסן כלכלי, 15% יעדיפו חברה שמספקת מפרט עשיר יותר של הדירה, ורק 7% ציינו כי הדבר החשוב ביותר עבורם הוא שירות לקוחות אדיב.

הדיירים נשאלו מהו לדעתם העיתוי הטוב ביותר לבחור את היזם של הפרויקט במהלך הדיונים והמגעים לביצוע ההתחדשות העירונית. 56% מהנשאלים אמרו כי יעדיפו שהיזם יכנס לתהליך רק לפני הוצאת היתר הבנייה, ו-44% ציינו כי יעדיפו שהיזם יתלווה לתהליך מתחילתו, מיד לאחר גיבוש הפרויקט ובחירת נציגות הדיירים.

באופן מובהק (92.5%) המשיבים ציינו כי יעדיפו יזם שיקח על עצמו את ההתמודדות המשפטית מול דיירים סרבנים, וכן יעניקו ייעוץ משפטי אם צריך.

5
5 (מתוך הסקר)

לדברי ניר שמול, מנכ"ל ומבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, "נראה כי עיקר העניין של הדיירים הוא בדירתם ורק אחר כך במה שקורה מחוץ לדלת, ככל הנראה כי הם רוצים לחוש ביטחון שהיזם ילווה אותם לאורך כל הדרך ויעניק להם דירה חדשה עם מיזעור סיכונים וללא יותר מדי מהמורות. על הדיירים לבחור יזם מיטבי עבור כל אחד מהם בנפרד אך גם עבור הבניין כולו".

אולי יעניין אותך גם...