אור שחם וכפיר למבז
אור שחם וכפיר למבז (צילום ריינר תקשורת)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את אור שחם וכפיר למבז

השניים בעלים ומנכ"לים משותפים של חברת פדרמן בית השקעות נדל"ן ופיננסים

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו או מובילים עסק מצליח, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

אור שחם וכפיר למבז
בעלים ומנכ"לים משותפים של חברת פדרמן בית השקעות נדל"ן ופיננסים

אור שחם: בן 35. רווק. גר ברמת השרון. בעל תואר ראשון במנהל עסקים
מוטו: "אם אינך יודע לאן ברצונך להגיע, לא משנה באיזה דרך תלך".

כפיר למבז: בן 36. נשוי+2. גר בתל אביב. השכלה תיכונית, קורסים מקצועיים בתחום השבחת נכסים, השקעות נדל"ן, רוחניות בעסקים, יעוץ משכנתאות, פסיכולוגיה ארגונית וכלכלה.
מוטו: "אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה אלא מכוח התמדתה".

מקור שם החברה: שמו של אחד השותפים הראשונים שלנו היה פדרמן. הוא עזב לאחר תקופה קצרה אך השם נשאר. ייתכן ובעתיד הקרוב נשנה את השם ל"שחם-למבז".

איך נכנסנו לתחום הנדל"ן?

אור: תמיד נמשכתי לענף הנדל"ן והתחלתי בעבודה מהבית כמתווך נדל"ן. לאחר עסקאות רבות בתקופת זמן קצרה פתחתי משרד וצירפתי סוכנים, וזו היתה דריסת הרגל שלי בשוק הנדל"ן. הרבה חברים ובני משפחה ביקשו שאעזור להם במציאת נכסים להשקעה ובאותה עת זיהיתי הזדמנות בשוק לאיתור קרקעות ומגרשים במיקומים אסטרטגיים ובעלי פוטנציאל כלכלי. ההשקעות הניבו פירות, חבר הביא חבר והמעגלים התרחבו.

כפיר: תקופה קצרה לאחר הצבא עברתי לאנגליה ולאחר מכן לספרד, שם הקמתי חברה לטיהור מים. למדתי כבר בגיל צעיר איך להתנהל בארץ זרה ומול לקוחות וספקים, למדתי על פיתוח עסקי, ניהול עסקי ושירות לקוחות, והבנתי שאני אוהב לעבוד עם אנשים. שם גם הרחבתי את הניסיון שלי לאחזקה של נכסי יוקרה, טיפול, מכירה והשבחה של הנכסים.

שנינו הכרנו בפעילות עסקית משותפת. התחלנו לעבוד במשרד של 3 על 3 מטר, בקושי היה מקום לשבת בפגישה אחד על אחד. היום אנחנו יושבים במגדלי בסר 3, במשרד של 400 מ"ר עם מרפסת מרהיבה לכל גוש דן. הפרויקט הראשון שלנו היה צירוף של משקיעים לרכישת קרקעות משותפת, במטרה לבנות מתחמים עתידיים בסמוך לרצועות החוף של הרצליה, תל אביב וחדרה. הפרויקט הראשון היה בחוף התכלת בהרצליה.

העסק: בית להשקעות בנדל"ן. החברה מתמחה באיתור וייזום השקעות נדל"ן ופרויקטים בארץ ובעולם, במיקומים אסטרטגיים ובעלי פוטנציאל כלכלי גבוה, וכן מנוסה בזיהוי ורכישת קרקעות בעלות פוטנציאל להשבחה. בחברה יש גם חטיבה שמטפלת במתן וליווי משכנתאות, הלוואות, גיוס כספים ועוד. החברה ביצעה עד כה שבעה פרויקטי נדל"ן, שבכולם גויסו מאות משקיעים באופן מצרפי וכולם רשמו רווחים. כפיר ואור גם נכנסים כמשקיעים בכל פרויקט שהחברה מבצעת.

הבידול: יצרנו בחברה מעטפת נוחה ופשוטה ללקוח על מנת לעשות לו "חיים קלים" בתור משקיע. יצרנו ללקוחותone stop shop – אנו מלווים אותם מתחילת העסקה ועד סופה: מהליך המימון, דרך ליווי כלכלי ומשפטי ועד להשלמת הרכישה ובנייה (במידת הצורך).

גאווה: 100% מהלקוחות שלנו עשו אחוזי רווח מאוד גדולים מהשקעות שייצרנו להם בשנים האחרונות. כל משקיע נדל"ן שלנו יצא מרוצה, ללא יוצא מן הכלל. המשקיעים עשו "אקזיט" של עשרות אחוזים ובחלק מההשקעות גם מעל 100% תשואה בתקופת זמן קצרה.

אנו גאים גם שהחברה שלנו היא תא משפחתי. אנו מתייחסים לעובדים שלנו כשותפים, כמשפחה. אנשי המימון אצלנו עוזרים לאנשי הנדל"ן, שעוזרים לחברת התיווך, שעוזרת לאנשי הפרסום. כולם ביחד זה כח אחד. אנחנו יוצאים לבלות ביחד בסיום יום עבודה, נפגשים בבתים של העובדים וכדומה. זה משהו שמפליא אותנו כל פעם מחדש.

כישלון או פספוס: בשנים האחרונות של פעילותנו היו הרבה השקעות טובות בארצות הברית, אך באותו שלב בחרנו לא לקחת אותן. בתחילת הפעילות גם פספסנו עובדים טובים, בגלל שהם רצו דברים שהחברה עדיין לא הייתה בשלה לספק. זה פספוס מבחינתנו, אבל זה פשוט לא היה הזמן הנכון.

מה הייתם משנים בקריירה? להגיע לשיח ותקשורת יומית עם קהל המשקיעים שלנו. אנו רוצים שהמידע יועבר בצורה מלאה, ישירה שקופה ועדכנית באופן שוטף. בין שלב רכישת הקרקע ועד לתחילת הבנייה עוברות לעתים מספר שנים בהן אין כל-כך קשר עם המשקיעים, ומכאן הרצון שלנו להדק את הקשר איתם גם בתקופה הזו.

פירגון: יש מספר חברות נדל”ן כמו האחים חג’ג וקנדה ישראל שביצעו פרויקטים מרשימים, זכו לאמון הציבור וכעת הן חברות ציבוריות שגם גופים מוסדיים שמים את מבטחן בהן. זה ראוי להערכה.

איפה אנחנו בעוד 10 שנים? אנחנו כאן בשביל ה-long run. רוצים להיות חברה בורסאית, להיות בית להשקעות נדל"ן – בארץ וגם להתרחב לחו"ל. בעתיד נמצא שיטות חדשות לגיוס כספים, נמשיך לתת פתרון לכל משקיע, ונרחיב את פעילות הקבוצה.

ה"אני מאמין": תמיד לפעול בשקיפות, פתיחות, גילוי מלא ושיתוף של כל היתרונות והחסרונות. אנו מבינים היום יותר מתמיד שאנשים מחליטים לחזור להשקיע בחברתנו פעם אחר פעם בשל הערכים האלה שחרטנו על דגלנו. אפשר לעשות כסף בעולם העסקי גם בהגינות ובשקיפות. אנו מאמינים כי אם אתה הולך בדרך ישרה אז אתה תמיד תהיה שלם עם עצמך ועם האמת שלך.

אולי יעניין אותך גם...