Lee Broom במיצב בברגדהוף גודמן
Lee Broom במיצב בברגדהוף גודמן (צילום יחצ)

להתראות מילאנו שלום ניו יורק: שבוע עיצוב נוסף יצא לדרך

כשסצנת העיצוב הבינלאומית עדיין מעכלת את הפסטיבל הגרנדיוזי של מילאנו, העיר ניו יורק כבר פוצחת בפסטיבל משלה שתפקידו העיקרי לשפר את כלכלת קהילות העיצוב המקומיות

עוד לא הספקנו להירגע משבוע העיצוב במילאנו והנה שבוע העיצוב של ניו יורק מנסה לבעוט לא פחות חזק. האירוע, שהחל בתחילת השבוע, הוא מאין פסטיבל עיצוב שנתי ולמרות שהוא מכונה 'שבוע העיצוב' הוא נמשך כמעט שבועיים. מי שמתכוון להגיע לניו יורק עד ה 23 בחודש, יוכל עדיין ליהנות ממנו.

אם להשוות לרגע, הרי שמסתבר שהפסטיבל של ניו יורק חוגג השנה שש שנים בלבד לעומת חמישים ושבעה שבועות עיצוב שכבר התקיימו במילאנו והוא כולל "רק" כ 400 אירועים הנפרשים על פני שטח גדול פי ארבעה משטחה של העיר מילאנו שבה, במהלך שבוע העיצוב, מתקיימים בסביבות 1,500 אירועים. עוד מעניין לציין שמארגני האירועים בניו יורק, הממהרים לכנות את העיר 'בירת העיצוב של העולם', גאים בעובדה שבמהלכם, או כך לפחות בשנה שעברה, הגיעו אליה כשלוש מאות וחמישים אלף אנשי מקצוע וחובבים מרחבי ארה"ב והעולם בעוד שבמילאנו מתהדרים במספר לא פחות מרשים, אם כי נמוך יותר, של כשלוש מאות אלף מבקרים.

השקת האירועים בניו יורק התקיימה בביתן העיצוב המסורתי שנבנה במיוחד בכיכר טיימס במפגש הרחובות 42 וברודווי. ההשקה ציינה את תחילת החגיגות ואת הקשר שיוצר העיצוב בין תרבות, חינוך ובידור באמצעות מגוון רחב של תערוכות, מיצבים, תצוגות מסחריות, הרצאות, סטודיו פתוחים ושלל תכנים נוספים. "השנה, האירוע גדול וטוב מאי פעם" אמרה אליסיה גלן, סגן ראש העיר ניו יורק "חגיגות העיצוב מאחדות בין כל סוגי המעצבים ומוסדות הממשל במטרה להציג את נוכחותה המשגשגת של תעשיית העיצוב כמו גם את חשיבותה הכלכלית בעיר ניו יורק".

את דבריה של גלן חיזק ג'יימס פטצ'ט, נשיא ומנכ"ל שבוע העיצוב, שאמר ששבוע העיצוב הוא חגיגה של קהילת העיצוב של העיר ניו יורק. "אנחנו גאים באפשרות שיש לנו לדרבן את הקהילה הזו ולתמוך בצמיחתה" אמר פטצ'ט "תעשיית העיצוב בעיר מייצרת משרות מתגמלות למגוון רחב של ניו יורקים ובמהלך השבועיים של האירועים לבטח יספקו תמריצים חזקים לכלכלת העיר". מארגני האירוע מציינים שמדובר באירוע המוקדש לקהילות המעצבים השונות בעיר, שזוהי להן הזדמנות לתמוך ולהיתמך אלו באלו ובכך לחזק את מעמדן ולהצדיק את קיומן. עוד מדווחים מארגני האירוע שבעיר קיימים כ 7,760 מוסדות עיצוב וכ 52,500 איש העוסקים בתחומי העיצוב השונים באפן פעיל מה שלמעשה הופך אותה לאחד ממרכזי העיצוב הגדולים בעולם. בנוסף,

חגיגות עיצוב בברוקלין
חגיגות עיצוב בברוקלין (צילום יחצ)

אם מביטים בלוח האירועים של שבוע העיצוב בניו יורק, הרי שהוא מורכב לא פחות מזה של מילאנו והוא כולל מפה לא בלתי מסובכת שלפיה צריכים המבקרים לייצר לעצמם מסלולי סיור בהתאם לכתובות, מוקדי עניין וכמובן שעות פתיחה. שלל האירועים יוצרים הרמוניית עיצוב סינרגטית ומייצגים דיסציפלינות שונות שבהן עיצוב נוף, עיצוב סביבה עירונית, אדריכלות, עיצוב פנים, ריהוט, עיצוב מוצר, עיצוב גראפי, הנדסה, דיגיטל וטכנולוגיה, אומנות, אופנה, קולנוע, תיאטרון, חינוך, ייצור ורבות נוספות.

"עתידה של הכלכלה היצירתית של ניו יורק טמון בידי הכישרונות של המחר שלומדים במוסדות כמו המכון הטכנולוגי לאופנה (FIT)" אמרה ד"ר ג'וייס בראון, נשיאת המכון "שבוע העיצוב מספק למכון ולמוזיאון שבו הזדמנות נהדרת לשתף פעולה עם קהילות האמנות והעיצוב וכן להציג את עבודותיהם של הסטודנטים שלנו המהווים כמנהיגים היצירתיים של המחר".

אירועי עיצוב ברובע הסוהו
אירועי עיצוב ברובע הסוהו (צילום יחצ)

בדומה לשבוע העיצוב במילאנו, במהלך שבוע העיצוב בניו יורק העיר מחולקת לחמישה רובעים ומשתתפים בו מוסדות חינוך כמו פרסונס ופראט ומוזיאונים כמו הקופר היואיט, מוזיאון העיצוב, המומה, מוזיאון ברוקלין והמוזיאון היהודי. במסגרת הפסטיבל, מוענק למעצבים מקומיים מצטיינים הפרס השנתי של מגזין Interior Design ופרס מטעם יריד העיצוב המודרני הבינלאומיICFF . פרס נוסף, הוא זה המוענק על ידי מותג השעונים Rado שהינו גם נותן החסות העיקרי של האירועים.

מבטיחים להביא רשמים בתום האירועים.

ביתן העיצוב המרכזי בככר טיימס, 2017
ביתן העיצוב המרכזי בככר טיימס, 2017 (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...