אלעד אפרגן
אלעד אפרגן (צילום יחצ)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את אלעד אפרגן

אפרגן הוא בעלי קבוצת ישראל-אירופה, חברת נדל"ן יזמית ומבצעת

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

עו"ד אלעד אפרגן
בעלי קבוצת ישראל-אירופה, חברת נדל"ן יזמית ומבצעת

גיל: 34
סטטוס: נשוי+2
איפה גר? תל-אביב
השכלה: עו"ד
משפט על עצמי: נשוי לנטלי, אבא לליאן ודניאל, ורק אז יזם נדל"ן.

מוטו: אל תביט לאחור – התקדם אל עבר הדבר הבא. מרבית האנשים נתקעים במחשבות על איך היו יכולים לעשות דברים אחרת, מתחרטים על העבר, בעוד שאני מאמין שצריך להסתכל אל העתיד בציפייה לדברים הבאים תוך למידה מהעבר.

איך נכנסתי לתחום הנדל"ן? אמנם התחלתי את הקריירה כעורך דין, אבל תמיד היה לי ברור שאעסוק בנדל"ן. הקמתי את ישראל-אירופה ב-2011 והתחלתי משיווק פרויקטים עבור יזמים אחרים. במקביל לשיווק הפרויקטים פעלתי להחתמת דיירים לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, שאז עוד היה בחיתוליו, התחלתי מהחתמות תחת ישראל אירופה בנתניה ובקריות במטרה להיות הראשון שמוציא לפועל פרויקטים מהסוג זה שם. בתחילת הדרך הייתי מסתובב ודופק על דלתות בעצמי, מסביר לדיירים מי אני, מה זה תמ"א 38 ולמה כדאי להם לעשות פרויקט כזה דווקא איתי. מרגע שהפרויקטים החלו להתהוות והתקבל היתר הבנייה הראשון – התמקדתי ביזמות בלבד. האמת, אני בתחום מתוך שליחות. התמזל מזלי ומצאתי את הייעוד שלי בגיל צעיר מאוד.

העסק: החברה שלנו עוסקת ביזמות נדל"ן בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית. החברה יזמה, הקימה ומסרה דירות לדיירים בלמעלה מ-10 פרויקטי התחדשות בעיקר באזור נתניה ובקריות. בשנים האחרונות מתמקדת החברה בעיקר בפרויקטים של פינוי-בינוי ובעיקר באזור נתניה ותל אביב, ומקדמת נכון להיום למעלה מ-2,000 יח"ד בכ-11 מתחמים שונים. כחלק מהדינמיות של שוק הנדל"ן החברה מפתחת תחומים אחרים ובימים אלו מקדמת מספר פרויקטים בתחום המשרדים והמסחר, בין היתר, בתל אביב ובצפון הארץ סמוך למחלף כביש 6.

הבידול: החברה פועלת באסטרטגיה של אוקיינוסים כחולים. כלומר באזורים בהם החברה הינה חלוצה, מחוללת שוק, וכפועל יוצא מכך תופסת נתח שוק נכבד מלכתחילה. כך, למשל, החברה הייתה הראשונה לבצע פרויקטי התחדשות עירונית בנתניה ובקריות. איתור מקומות בהם החברה הינה חלוצה מחייב התבוננות נרחבת על שוק הנדל"ן, בחינת מגמות וקבלת החלטות חכמות בתנאי חוסר ודאות.

גאווה: אני בעיקר גאה בדרך שעשיתי מהמקום ממנו התחלתי ועד המקום אליו הגעתי. אומרים שדרושות 20 שנים של עבודה קשה בכדי להפוך לסיפור הצלחה בין לילה. אני חושב שאחד הדברים שאני הכי גאה בו הוא העובדה שמעולם לא "חיפפתי". מאז שאני זוכר את עצמי, כל דבר שאני עושה – אני עושה אותו ב-100%.

כשלון או פספוס: איש חכם אמר לי פעם – אל תצטער על מה שעשית, תצטער על מה שלא הספקת לעשות. אני לא מרגיש פספוס על עסקאות שלא יצאו לפועל. אני מאמין בהשגחה עליונה ויודע שאם משהו לא הסתדר – כנראה שהייתה לכך סיבה.

מה היית משנה? הדבר היחיד שהייתי עושה אחרת – הייתי מתחיל מוקדם יותר לעשות את מה שאני עושה.

פרגון: קבוצת בן דוד הרצל. יזם מנתניה שמבצע עבודה איכותית, מבין עניין והכי חשוב – פיו וליבו שווים.

איפה אני בעוד 10 שנים? מחזיק בישראל אירופה שתהיה אחת מעשר היזמיות המובילות במדינת ישראל מבחינת היקף נכסים.

ה"אני מאמין": גם כשקשה וגם שהדרך לא תמיד ברורה – חשוב להתמיד ולזכור למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. רק כך ניתן להגיע ליעד. מי שיש לו 'למה' שלמענו יחיה יוכל לשאת כמעט כל 'איך' (ניטשה).

אולי יעניין אותך גם...