Hiroto Yoshizoe
Hiroto Yoshizoe (נעם בן צבי)

עשרת הגדולים: השמות הבולטים בסלון המעצבים הצעירים במילאנו

התערוכה שהתקיימה זו הפעם העשרים כחלק מיריד הריהוט הגדול במילאנו נחשבת לאירוע הבינלאומי החשוב בעולם העיצוב המוקדש כל כולו ליוצרים מתחת לגיל שלושים וחמש

אלפי מעצבים צעירים חדורי מוטיבציה ושאיפות מקווים להגשים את חלומם להצליח בגדול באמצעות הצגת תוצריהם בסלון סטליטה המתקיים מזה עשרים שנה בצמוד לסלונה דל מובילה במילאנו. מאז שנת 1998, הציגו בסלון למעלה מעשרת אלפים צעירים שהגיעו מעשרות מדינות ומכשלוש מאות מוסדות עיצוב ברחבי העולם. לחלק מאותם מציגים, שעשו את צעדיהם הראשונים בסצנת העיצוב באותו סלון במילאנו, התמזל המזל והם זכו להתגלות בו לראשונה ולהיחשב לאחר מכן כחלק מרשימת השמות החמים והמנצנצים של כוכבי התעשייה. כך או כך, ורגע לפני החגיגות והתגליות המרתקות, גם השנה עשו המעצבים הצעירים כל שביכולתם במטרה לעמוד באתגר המדרבן לאתר, לייצר ולהציג את הדבר הבא שיוביל את סצנת העיצוב של המחר תוך שילוב מאוזן, מושלם ומנצח בין מוצר, פונקציונאליות ואסתטיקה.

קבלו את מצעד עשרת הגדולים של מערכת LEGIT:

10/10 Rehome | Lahti, Finland

הרעיון העומד בבסיס הפרויקט הוא פיתוח של ייצור מואץ של ריהוט גדל ממדים עשוי קרטונים היתאים לצורכי הדיירים בדיור זמני. השימוש בקרטונים מאפשר מעבר מהיר, מקל על ההרכבה ומהווה חומר בר קיימא הניתן למחזור.

Rehome
Rehome (מערכת LEGIT)

9/10 Frottee di Mare | Zurich, Switzerland

המותג הצעיר הממוקם בציריך מביא צבעים חדשים לחדר האמבטיה ולחוף הים. חברי המותג אורגים ציורים אל תוך מגבות הבית והים ומבטיחים שאותן המגבות יכולות לשמש גם כתמונות לתלייה על הקיר.

Frottee di Mare
Frottee di Mare (נעם בן צבי)

8/10 Stoft Studio | Malmo, Sweden

הסטודיו הצעיר לעיצוב תעשייתי הציג בתערוכה שני אובייקטים. האחד, ארון שכמו עשוי קילופי עץ ושכבות ישנות של צבע החושפים את הגוונים שמתחת ל"עורו". השני, כיסא שנועד להדגיש את ריפוד המושב באמצעות מסגרת רקמה שכמו שינתה את המקום והשימוש הרגיל שלה ומדגישה כך ריפודים שונים העשויים בחלקם מיצירות אמנות.

Stoft studio
Stoft studio (מערכת LEGIT)
Stoft studio
Stoft studio (מערכת LEGIT)

7/10 Sakari Hartikainen | Outokumpu, Finland

הארטיקיינן הוא מעצב תעשייתי ומייקר המבוסס בפינלנד ועובד מסביב לעולם בעיצוב מוצר, ריהוט וקונספט. בתערוכה, הציג ספסל המדגיש את החיות והגמישות של העץ ומאפשר למשתמש לגלות מחדש את השימוש בספסל בצורה קצת שונה.

Sakari Hartikainen
Sakari Hartikainen (נעם בן צבי)
Sakari Hartikainen
Sakari Hartikainen (נעם בן צבי)

6/10 Kutleh | Amman, Jordan

קוטלה (בערבית: בלוק, מסה) הוא פרויקט המנסה לעצב מדיום חדש בדמותו של בלוק אבן שנוצר מתוך הפסולת של תעשיית הבנייה. המעצבת, Rula Yaghmour, הציגה במוצריה את השכבות והגוונים המאפיינים את המזרח התיכון ואת המחוזות מהם היא מגיעה.

Kutleh
Kutleh (נעם בן צבי)
Kutleh
Kutleh (נעם בן צבי)

5/10 Yuji Okitsu | Tokyo, Japan

אוקיטסו הוא אדריכל המעצב ומייצר ריהוט ומיצבים שונים בנושא אור, צל וחללים ריקים תוך התמקדות באיכויות ויופי שלעיתים קרובות מידי אנו מתייחסים אליהם כזניחים. בתערוכה, הציג אוקיטסו אובייקט הממקד את הצופה בכיוונים שונים בעזרת זכוכיות מגדלת גדולות במיוחד התלויות מהתקרה כמובייל וכמו ממסגרות את המתרחש מסביב.

Yuji Okitsu
Yuji Okitsu (נעם בן צבי)

4/10 Hihnala/Pehkonen | Helsinki, Finland

שתי מעצבות הרהיטים הפיניות חולקות חלל עבודה משותף אך עובדות על פרויקטים אישיים. עם זה, הקונספט מאחורי המוצרים שלהן הוא שימוש נכון בחומר נכון. בתערוכה, הציגו שתי שידות עץ אלגנטיות שנוצרו מתוך מחווה לרעפים ולגגות של מבנים ישנים.

Pehkonen
Pehkonen (Jenni Pehkonen)
Pehkonen
Pehkonen (Jenni Pehkonen)

3/10 Felicia Arvid | Odder, Denmark

הפילוסופיה של ארביד נובעת מהידע והניסיון שלה כיצרנית שמלות ויצירות תלת ממד מטקסטיל המבוססות על המסורת הנורדית. בתערוכה, הציגה קירות אקוסטיים ומחיצות עשויות חלקי בד היוצרים דוגמה תלת ממדית מרשימה במיוחד.

Felicia Arvid
Felicia Arvid (נעם בן צבי)
Felicia Arvid
Felicia Arvid (נעם בן צבי)

2/10 Hiroto Yoshizoe | Tokyo, Japan

המעצב היפני מרכז את עבודתו בהתערבות בזמן ובתנועה בחלל על מנת ליצור עיצובים שונים. הירח הוא האור הלא-ישיר הכי מוכר לאדם כיום, הוא מקבל את האור מהשמש ובעדינות רבה זורח מעלינו. בדיוק כמוהו, מערכת התאורה שהציג המעצב מקבלת אור ממקור חיצוני, חלקיה זוהרים והיא משייטת בחלל כאילו כוח המשיכה אינו משפיע עליה.

Hiroto Yoshizoe
Hiroto Yoshizoe (נעם בן צבי)

1/10 Studio Lorier | Rotterdam, The Netherlands

מותג העיצוב ההולנדי רוצה להפוך את פנים הבית לחוויה מפתיעה ועושה זאת בצורה נהדרת. המוצרים מתוכננים ומעוצבים בצורה פונקציונאלית וחכמה ומייצרים תנועה מפתיעה בשימושים השונים. בהסתכלות מקרוב, הם אמנם עדיין לא מצויים ברמת ייצור תעשייתי אך הם בהחלט חלק מהביתן הכי מעניין ומתקדם מחשבתית שראינו השנה בתערוכה.

Studio Lorier
Studio Lorier (press kit)
Studio Lorier
Studio Lorier (press kit)

אולי יעניין אותך גם...