טל ברוך
טל ברוך (יחצ)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את טל ברוך

ברוך הוא מייסד ובעלים של TABA, חברה לקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית אשר פועלת מטעם בעלי הדירות

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

טל ברוך
מייסד ובעלים של TABA, חברה לקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית אשר פועלת מטעם בעלי הדירות

גיל: 34
סטטוס: רווק
איפה גר? כפר סבא
השכלה: תואר ראשון במשפטים

משפט על עצמי: יזם, אוהב את החיים, מאוהב במדינה ובאנשים כאן, שואף תמיד גבוה ומאמין בעבודה קשה בדרך למעלה.

מוטו: אין דבר בחיים שלא ניתן להשיג, צריך רק לעשות שלושה דברים לאורך זמן ובעקביות: 1. להאמין כל הזמן שאתה יכול 2. לפעול כל הזמן להשגת המטרה 3. להתמיד לאורך זמן.

איך נכנסתי לתחום הנדל"ן? במקרה לגמרי. בגיל 25 חיפשתי דירה להשקעה, הסתובבתי ברחבי הארץ במשך שנה עם מתווכים ובחנתי דירות ישנות בפריפריה מבאר שבע ועד קרית שמונה. הוצאתי רישיון תיווך והתחלתי לעבוד במשרד בהוד השרון. אחרי חצי שנה פתחתי משרד מהבית והתחלתי לחפש מגרשים לעסקאות קומבינציה, כך נחשפתי לתחום ההתחדשות העירונית. מאוחר יותר עזבתי את עבודת התיווך והתחלתי להתמקד רק במיזמי תמ"א 38 ופינוי בינוי. הבנתי שאני רוצה להיכנס ליזמות ושיש לי יתרון בפרויקטים האלו כי כבר הכרתי טוב את השטח, והתחום היה ממש בחיתוליו אז.
הקמתי את חברת TABA בגיל 27 (שנת 2011).

העסק: חברת TABA פועלת לקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית – מטעם בעלי דירות בפרויקטי תמ"א 38 ופינוי בינוי. החברה משמשת כמנהלת מטעם הדיירים שיוזמת, מייצגת ומלווה בעלי דירות ושומרת על האינטרסים שלהם מול היזם והקבלן. במהלך שנות הפעילות יזמנו וקידמנו מעל 50 פרויקטי התחדשות עירונית בכל הארץ – מבאר שבע ועד חיפה וברוב ערי המרכז והשרון.

הבידול: אנחנו מקדמים פרויקטים בקונספט ייחודי ובאופן שונה לגמרי מרוב מה שקיים בשוק כיום. אנו בעצם פועלים כמארגנים מקצועיים שמנהלים את הפרויקט מטעם בעלי הדירות ועבורם, וכך מאפשרים להם לשלוט על התהליך, להשתתף בתכנון, לקבוע את הסטנדרטים ולנהל מכרז בין חברות בנייה – וכך להגיע לתוצאה הטובה ביותר תוך צמצום התלות ביזמים או בקבלנים. בדרך שלנו הכוח חוזר לבעלי הדירות שהם בעלי הקרקע.

גאווה: פרויקט בהרצליה שהתחיל כתמ"א 38 רגיל וכושל לבניין בודד, הפך למתחם פינוי בינוי מוצלח. קיימנו משא ומתן קשה במשך שנתיים מול העירייה ומהנדס העיר, והצלחנו לקבל את ברכתם לייזום של מתחם פינוי בינוי תוך חיבור מבנים נוספים. כיום הפרויקט מתגבש ונמצא בשלב תכנון מתקדם והשלמת חתימות אחרונות.

פרויקט תמ"א 38 נוסף בכפר סבא לא התרומם במשך שנים רבות ובעלי הדירות כבר איבדו אמון בהליך שהסתבך. כשנכנסנו לפעולה הצלחנו לגבש מחדש את הדיירים ולגרום להם לחזור ולהאמין. מינינו אדריכל לתכנון הפרויקט מטעם הדיירים, יצרנו תיק עקרונות ראשוני, פתרנו בעיות עבר נקודתיות שהצריכו יצירתיות מחשבתית – משפטית ותכנונית – והיום הפרויקט נמצא בשלבי סיום.

כשלון או פספוס: אני מעדיף לא לראות אף פעם כישלון כפספוס, אלא כמדרגה לעלייה. כמובן שלאורך השנים חווינו כשלונות בפרויקטים שלא הצליחו להתרומם. אתן כדוגמא פרויקט תמ"א 38 בראשל"צ שבו השקענו והפסדנו כספים, אנרגיה וזמן רבים ולבסוף נכנענו לבירוקרטיה. במשך שנה שלמה יזמנו וקידמנו פרויקט נהדר עם בעלי הדירות, הכנו תוכנית, ביצענו מדידות, ובדיוק כשהגענו לשלב המכרז, עיריית ראשל"צ עצרה את כל ההגשות בתמ"א 38 (התחום קפוא בעיר עד היום).
מה שלמדתי מזה, זה שיש מקום לחיזוק החקיקה בתחום והבנתי שלצורך הסרת חסמים להתחדשות העירונית לא מספיק להשפיע ברמה המקומית, אלא חייבת להגיע הוראה מלמעלה – חקיקה חזקה יותר שתבהיר שהאחריות לחידוש וחיזוק מבנים, או הריסה ובנייה מחדש, היא אחריות ברמה הלאומית. אני יודע שאפעל בעתיד לשם כך.

מה היית משנה? כלום, אני מאד מרוצה מהמקום בו אני נמצא כיום. התהליכים שעברתי הביאו אותי למקום הזה ולכן לא הייתי משנה דבר.

פרגון: אני מפרגן לשרים משה כחלון ואלי כהן ממפלגת כולנו, על הקמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שעצם הקמתה היא בשורה לתחום ולכל התומכים בחידוש המדינה. כולי תקווה שהרשות תפעל בחוכמה ותקיים את הייעוד האמיתי שלה שהוא קידום ההתחדשות העירונית בארץ. אני סומך עליהם שאכן כך יהיה.

איפה אני בעוד 10 שנים? בפוליטיקה!

ה"אני מאמין": אדם שמאמין שהוא יכול – יכול, אדם שלא מאמין שהוא יכול – צודק.

אולי יעניין אותך גם...