Lasvit, האחים קמפנה
Lasvit, האחים קמפנה (צילום יחצ)

אוסף מפלצות זכוכית נבחר כזוכה של תערוכת הלוויין במילאנו

"הקולקציה מציגה את פלאות החומר והיצירה כמו גם את היכולת המופלאה של מרכיביה לתקשר עם הסביבה ועם המבקרים" הסביר חבר השופטים את הבחירה

מזה כחמש עשרה שנים התווספה לסלון הריהוט במילאנו תערוכה רעננה ובועטת הכוללת את כלל האירועים שמחוץ לתערוכה המרכזית המוצגת במרכז המסחרי המרוחק כארבעים דקות נסיעת רכבת מהעיר. לא פחות מאלף וחמש מאות אירועים שונים מתרחשים במסגרת ה FuoriSalone, 'התערוכה שמחוץ לתערוכה', המתרחשת במרכז העיר, בשכונותיה ובסביבתה הקרובה.

Lasvit. האחים קמפנה
Lasvit. האחים קמפנה (יחצ)

בין שלל האירועים המוצעים, נהנים חובבי העיצוב ממיצבים, מיצגים, תערוכות גדולות כקטנות, מיזמי פופ-אפ ושלל עניינים מסקרנים הפזורים סביב בכתובות רשמיות יותר ופחות. בין אם מדובר באולמות התצוגה הקבועים של מיטב חברות הריהוט, מוזיאונים, גלריות, בתי מגורים, דירות, ארמונות, חנויות, חצרות או האנגרים ענקיים, העיר כולה לובשת חג והופכת להפנינג עצום, גדוש וצבעוני המיועד לחובבי העיצוב והאסתטיקה.

Lasvit. מקסים ולקובסקי
Lasvit. מקסים ולקובסקי (יחצ)

אתמול, יום שבת, ויומיים לפני נעילת התערוכה, הוכרזו זו השנה השמינית, הזוכים הגדולים מבין שלל המציגים וכן רשימת המיצבים הבולטים והמרשימים ביותר. חבר השופטים מטעם מארגני תערוכת הלוויין, המורכב מאנשי מקצוע שבהם חוקרי עיצוב ותקשורת, מומחים לאסתטיקה עכשווית ופרסומאים, הכריז על חברת הזכוכית הצ'כית הוותיקה Lasvit כזוכה הגדולה מבין כולם.

4Lasvit. אלסנדרו מנדיני
4Lasvit. אלסנדרו מנדיני (יחצ)

האדריכל והמעצב הצ'כי, מקסים ולקובסקי, מי שמשמש כמנהל האמנותי של המותג הזוכה, אצר קולקציית זכוכית בשם 'מפלצת קברטית'. את פריטי הקולקציה עיצבו שישה עשר מעצבים יידועי שם שבהם אלסנדרו מנדיני, האחים קמפנה, דניאל ליבסקינד, מרטין באאס וסטודיו ננדו. ולקובסקי עצמו יצר פסל ענק, דמוי טוטם, הניצב במרכז התצוגה ומורכב מיותר ממאה מסכים דמויי טלוויזיות.

Lasvit. סטודיו ננדו
Lasvit. סטודיו ננדו (יחצ)

קולקציית הזכוכית, המוצגת בתיאטרון ותיק הסמוך לכיכר הדומו במרכז העיר, מורכבת מיצורים שונים שבהם בעלי חיים, נוודים, אנטי גיבורים ויצורים פנטסטיים העשויים כולם זכוכית ומייצגים רגעים של פחד וחוסר נוחות שנלקחו מתוך סיוטים מקבריים. כחלק מהתצוגה ההזויה, נהנים המבקרים גם ממופעים של סיפורים נלעגים ורקדנים מוזרים. "הפרויקט זכה בשל יכולתם המופלאה של המוצגים לתקשר עם סביבתם ועם המבקרים" ציינו השופטים "הקולקציה מציגה, באפן אירוני ומטריד, את פלאות החומר והיצירה על כל הניואנסים הכי דקים שבהם".

סטפן הורגלמן, ענקים עם גמד
סטפן הורגלמן, ענקים עם גמד (צילום ROTH & SCHMID)

עוד בהסבר לבחירה, טענו השופטים שחיפשו לזהות חברה ומיצב שייצגו בו זמנית מעורבות, חזון, עדכנות וקשר לעיר המארחת ולאסתטיקה. "הפרס מייצג את ההתנסויות ואת היצירתיות שהעיצוב מזמן כמו גם את האווירה התוססת של העיר ולאנרגיות השופעות המוצגת בשבוע העיצוב" טענו השופטים "הפרויקט הזוכה, מציג מבט נרחב על איכות, הליכים ומוצרים המדגישים תשוקה עזה לחומר ולחדשנות מבלי להתעלם מאלמנטים של משחקיות, קלילות וחלומיות".

פנסוניק, מעבירם
פנסוניק, מעבירם (יחצ)

זוכים נוספים שצוינו בשבת הם מיצב ה'דיינר' עליו כתבנו כאן בתחילת השבוע שעבר שעוצב על ידי דיוויק רוקוול בשיתוף מגזין Surface וסטודיו 4X2. המיצב 'ענקים עם גמד' של האדריכל והמעצב השוויצרי סטפן הורלמן למותג horgenglarus הוותיק ביותר בשוויץ ליצור שולחנות וכיסאות. המיצב 'מעברים' של פנסוניק על היכולת לייצר חווית טכנולוגיה מופשטת, ייחודית ורלוונטית העוטפת את המבקרים ומציעה חוויה חושית רבת רושם.

המיצב 3D housing 05 של מאסימיליאנו לוקטלי שהציג אב טיפוס לבית שנבנה בהדפסת תלת ממד ואבקת בטון ומוצג בדיוק באותה כיכר תיאטרון בו מוצג המיצב של Lasvit והמיצב 'חושים חבויים' של מרכז העיצוב של סוני המגלה למבקרים מחדש את החושים באמצעות אינטראקציות עם חפצים יומיומיים ההופכים להזדמנויות משחקיות מתוחכמות המנטרלות פחדים טכנולוגיים.

המיצב של Lasvit מוצג בתיאטרון Gerolamo שבכיכר Beccaria

אולי יעניין אותך גם...