Paola Lenti
Paola Lenti (נעם בן צבי)

ממשיכים עם העדכונים משבוע העיצוב במילאנו

כבכל שנה מתכנסים במילאנו גדולי המעצבים, חברות העיצוב המובילות ומאות אלפי שוחרי עיצוב. קבלו את העדכון שלנו מהשטח - כל מה שאסור לכם לפספס

חברת emeco מייצרת כיסאות. את הכיסא האייקוני הראשון שלהם הם ייצרו בשנת 1944 עבור צוללות בצבא האמריקאי. מאז ועד היום סיגלו לעצמם אידיאולוגיות סביבתיות שגורמות להם למצוא דרכים יצירתיות למחזר חומרים. עץ שמוצא חיים חדשים, ציפורי מתכת עשויות פחת וכיסאות ייחודיים בהזרקת פלסטיק ממוחזר.

חברת הרכב אאודי מציגה את 'Fifth Ring'. מיצג תאורה המשלב בתוכו הרבה יותר. טבעת אור תלויה באוויר וממש צפה מעל בריכת מים ממנה עולים ענני עשן. האור, שמאיר את השתקפות השמיים במים, מאיר גם את החצר המבנה מהמאה ה 16. ברקע מוזיקה שמכניסה אותנו לאווירה וגורמת לחוויה על-חושית.

המותג Paola Lenti יצר חללים משגעים, מלאי סטייל ושיק צבעוני שעוד לא ראינו כמותם. בעדינות יפיפיה, תשומת לב לפרטים וחשיבה, הם ממלאים את הריהוט, הטקסטיל, ובעיקר את החללים בהתרגשות מדבקת. חדרי תצוגה מונוכרומטיים, שילובי צבעים אינטיליגנטיים וכדורים צבעוניים שמרחפים בחלל. חוויה בלתי נשכחת.

בכיכר 25 באפריל, באותו מתחם, מציגות יחד קפליני וזנוטה. בקומת הכניסה, קפליני מציגה מחווה לכבוד מאה שנה למעצב קסטליוני. בקומות מעל מציגה זניטה מיצג בשם zenitta stories שבו בית וירטואלי שבו גרים דיירים גלובליים המייצגים את סגנון החיים העכשווי: חוואים עירוניים, נוודים מסוג חדש, מקושרים מאוד, מומחים בדיגיטציה ותמיד בתזוזה

מגיס בשיתוף אויבה טוקה, גופי תאורת לד נישאים וחייתיים, עשויים פלסטיק.

אינגו מאורר מציגים את גופי התאורה שלהם בחלל מרשים ומאיר פנים. בין הגופים, מלאי ההומור, תוכלו למצוא במרכז התערוכה את הכפפות הכחולות שהגיעו מפרויקט אחר לגמרי אך תפסו את עינו של מאורר והוא החליט להפוך אותן לגוף תאורה בפני עצמו.

את התערוכה של ויטרה אצר רוברט סטדלר שהחליט להתייחס אל מאתיים הרהיטים והפריטים שאצר כאל שחקנים בתיאטרון של החיים. מבחינתו, רהיט מעיד מעיד על בעליו ולכן כינה את התערוכה 'ליהוק'. הפריטים ניצבים על גבי במה צהובה כשהקהל יכול גם להלך סביבה וגם להביט אליה מטריבונה שנבנתה במיוחד.

מיצב גופי התאורה של יעל מר ושי אלקלעי לסטודיו raw edges. השניים עיצבו את הגופים בהשראת סגנון החיים העכשווי המאופיין בהתרועעות וריקוד ההורה הישראלי. גופי התאורה נוצרו בשיתוף wonderglass ומוצגים ב spazio krizia

המיצב של מיסוני blowing in the wind הטקסטיל מתעורר לחיים באמצעות יצירה ענקית של טלאים עליהם מתבצעות מניפולציות של משב אוויר ותאורה.

בחצר קטנה רומנטית וקסומה לא ממש קרוב למשהו, מוצג שיתוף הפעולה בין antinio marras ו saba. מאראס: people never meet for no reason, we met with our oencils ready because there was a drawing to be done. חנות צבעונית שתולה בחצר לצד בית קפה מתוק ומקסים מלא פרחים לבנים.

התרחשות מקסימה בגלריה של רוסנה אורלנדי. בנוסף על חידושי עיצוב וחצר קסומה, תערוכה מנצחת בשם softwear שאצרה לי אדלקורט בשיתוף קיקי וואן אייק ולראשונה בשבוע העיצוב – סטודיו העיצוב של גוגל. מזה כעשרים שנה אדלקורט מדברת על סגנון חיים המערב טכנולוגיה. למעשה מדובר בטקסטיל המתקשר עם המחשב ויוצר סגנון חיים. על פי אדלקורט, כבר בעתיד הקרוב נעבור לעבודה בבית, נלבש בגדי נוחות, נקיף את עצמנו בכריות וצמחים. הכל יתרחש בסביבת הבית ונלמד לקחת זמן לעצמנו ולייצר תחושת איזון ויצירה – זה מה שאמרה אז. היום מדברת אדלקורט על חיים ברבדים שונים של און ליין המייצרים בית כמרכז הוליסטי שישלב מדיטציה לצד מציאות ויאטואלית.

אבן קיסר הבטיחו וקיימו. בחצר בית ספר ישן שגם שימש עד לפני עשר שנים כמטה משטרה, ובמקום שעתיד להפוך למלון בוטיק בעיצובו של פיירו ליסוני, הציבה החברה שלושה מיצבים. אלו, שתוכננו ועוצבו בשיתוף סטודיו Snarchitecture, מדברים על שלושה מצבי צבירה של מים באי במטבח. בתוך המבנה, מיצב גדול יותר שגם ניתן להלך ולשבת מסביבו – מיצג מדהים וחוץ מזה שתמיד כיף ללכת להצטלם ולנכס לעצמינו הצלחה ישראלית.

גם המיצב של Cos הוא אי של שקט בתוך המולת העיר. אחרי המיצג המרשים בשנה שעברה, cos בחרו להציג בשתי חצרות פנימיות, מיצב גדול הבנוי ממעגל של מראות המשקפות את פני השמיים בגינה ירוקה, שבה ניתן לשבת על גבי פופים לבנים על פני מדשאה מקושטת פרחים. מסביב למיצב פזורים פסלי מראות נוספים בקנה מידה קטן יותר. שני סוגי המיצבים, בשיתוף האמן האמריקאי פיליפ ק. סמית', מדברים על אינטראקציות בין אור וזמן.

המיצב Living Nature של קארלו ראטי בכיכר הדומו מאפשר לכל לארבע עונות השנה להתקיים בו זמנית תחת אותו גג ויכניס אתכם ברגע לתוך עולם שכולו טבע. תוך שימוש במערכות אנרגיה, הוא בוחן את הקשר שבין טבע ומגורים ואת האפן שבו ניתן לשלב מגורים עם קיימות. כל עונה עוצבה על פי המאפיינים שלה בין אם מדובר בשלכת בסתיו, בשלג בחורף, בפריחת האביב או בחום הקיץ.

התצוגה של המותג MOOOI היא תמיד מעניינת ומרתקת. הפעם, באזור טורטונה, באווירה חשוכה ומעט מסתורית, הוצגו פריטי הריהוט של המותג לצד שטיחים וחיפויי קיר מיוחדים. וכן, פגשנו גם את מרסל וואנדרס המקסים מתמיד.

חברת Sony מציגה תערוכה מושלמת בשם 'חושים נסתרים' שבה חוויה יוצאת דופן המפעילה את החושים באפן עשיר יותר כפי שישולבו בסגנון החיים של המחר. באמצעות שילוב בין טכנולוגיה והתנהגות בני האדם, יצרו בסוני אינטראקציות פשוטות שכביכול מעלות את השאלה 'איך לא חשבו על זה קודם?'

סטודיו ננדו שידו בכל מציג תערוכה בת עשר תחנות כשבכל אחת מהן מוצר או רהיט והסבר על דרך הגייתו. בין התחנות, שעוני החול הקסומים שיצרו לקראת התערוכה, המזמינים את המתבוננים בהם לחשוב על המונח 'זמן' בצורה קצת שונה.

אולי יעניין אותך גם...