פסטיבל אפוס, הפסקת סיגר עם אלברו סיזה, מוזיאון תל אביב
פסטיבל אפוס, הפסקת סיגר עם אלברו סיזה, מוזיאון תל אביב (לא ידוע)

נוכחות חובה - תערוכות, אירועים ומה שביניהם 4-10/3

החל מהיום, יום ראשון, 4/3, ניתן לרכוש כרטיסים לפצ'ה קוצ'ה 20# שיתקיים ב 18-19/3 בהיכל התרבות בתל אביב. האירוע חוגג 11 שנים, 19 מפגשים, 40 מופעים, 190 משתתפים ו 80,000 צופים. באירוע ישתתפו אמנים במגוון רחב של ז'אנרים ואינטראקציות מתחומים רבים שיחד יציגו, כל אחד בשש דקות ו-40 שניות, מרקם מעניין של עבודות בנושאים שונים ומגוונים (הפקה: פאזה. אוצרים: ענת ספרן ואיתי מאוטנר. כרטיסים: www.pechakuchatlv.com).

תאטרון החנות רדיו פליי
תאטרון החנות רדיו פליי (יאיר מיוחס זיו)

החל ביום שני, 5/3, ובמהלך כל ימי שני בחודש מרץ, יתקיימו בקמפוס הטכניון בשרונה שבתל אביב שתי סדרות פתוחות של מפגשי בוקר בנושאי צילום והלבשת הבית. בין מרצי הסדנה לצילום: מיכל חלבין, קובי גופר, פיני חמו וקובי גופר. בין מרצי הסדנה בנושא עיצוב הבית: מומחית התאורה ציפי פראנק, המעצבת דפנה קסטיאל, אדריכלית רוני אביצור ואדריכל עופר רוסמן. (בתשלום לפי סדנה או הרצאה בודדת. הרשמה: 04-8295050).

הטכניון, בשרונה, סדנאות צילום ועיצוב הבית
הטכניון, בשרונה, סדנאות צילום ועיצוב הבית (קובי גופר)

ביום רביעי, 7/3, תפתח כמחווה ליום האישה בגלריית החווה בחולון, התערוכה הקבוצתית XLove המנכיחה את מקומה של האישה המודרנית החדשה והגדולה בקדמת הבמה מבלי להתנצל על קיומה ומבלי להתאים עצמה לאידיאל היופי. התערוכה, בה משתתפים 32 מעצבים מתחומים שונים, נועדה להגביר שיח של דימוי גוף, אידיאל היופי ומעמד האישה גם במידות קיצון ומציגה אותה מתוך חוזק ולא מתוך חולשה כפי שנהוג היה עד היום (אוצרות: אילנה כרמלי לנר וגאלה רחמילביץ'. עד: 30/4).

עוד לרגל יום האישה, בחנות הקונספט של סטורי שבשרונה בתל אביב, בשעה 19:00, תגיש דנה קסלר את ההרצאה 'ויויאן ווסטווד ואופנת הפאנק' בה תספר כיצד עיצבו מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד ואמרגן המוסיקה והמוזיקאי מלקולם מקלארן בבריטניה של שנות ה-70 את האסתטיקה והלוק של הפאנק, מהי המורשת שלהם ועל מה מעידה חדירתם למיינסטרים.

עטיפת התקליט של הסקס פיסטולס
עטיפת התקליט של הסקס פיסטולס (עטיפת התקליט של הסקס פיסטולס)

ביום חמישי, 8/3, תפתח בגלריה אלטמן התערוכה 'המסתוריות של פיקאסו' בה יוצגו פריטי קרמיקה לצד עבודות גראפיות נדירות של האמן פאבלו פיקאסו. רב העבודות ככולן עוסקות בתשוקה, תאווה וארוטיקה ומעידות על אופיו האובססיבי של פיקאסו לנשים, לקרבות שוורים ולאישיותו שלו (עד: 11/4).

בגלריה זימאק לאמנות עכשווית תפתח תערוכה מיצירות המופת של האמן ההולנדי פיט ואן דן בוג שבה עבודות גדולות ממדים בהשראת מאסטרים הולנדים כמו רמברנדט וואן גוך. ביצירתו נעזר האמן בתהליכים כימיים מורכבים ובריאקציות כימיות שזיכו אותו בכינוי 'האלכימאי'. בהמשך, נקרא גם לשמש כצייר הדיוקנאות הרשמי של בית המלוכה ההולנדי (אוצר: ירון הרמתי).

גלריה אלטמן, המסתוריות של פיקאסו
גלריה אלטמן, המסתוריות של פיקאסו (פיקאסו, שור ולוחם שוורים, 1961)

בגלריה חנקין בחולון תפתח התערוכה 'שרה בש – תכשיטים' שבה תכשיטים, בחלקם גדולים מאוד, עשויים מיני חומרים כמו פירות מיובשים, חלקי צמחים, שאריות גומי ופלסטיק, קוצים וכפפות גומי. החומרים טופלו בעבודת יד מאסיבית ועברו צביעה, צופו באפוקסי ושינו לחלוטין את ייעודם (עד: 21/4).

במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית חולון יתקיימו סיורים בתערוכה 'נאו-אנדרטל' (אוצר: אודי אדלמן) והרצאה 'נוכחות והעדר' של פאולינה אגלה פוקיטה, אוצרת הביאנלה ה-11 של קובנה, ליטא. בהרצאה יוצג ההקשר הפוליטי של אנדרטאות בליטא כיום ואת התפיסה, המימוש והתגובות לביאנלה.

חנקין, שרה בש, תכשיטים
חנקין, שרה בש, תכשיטים (אלכס רוצ'נקו)

ביום ששי, 9/3, תפתח בגלריה בסיס התערוכה 'שבע פרימטים' של מורן קליגר שבה רישומים פיגורטיביים גדולי ממדים שיצרה באמצעות טכניקת רישום עמלנית של עפרונות על נייר. העבודות ממחישות ומעלות לדיון את נקודת המפגש הספציפית שבה הדימוי המוצג נע על קו התפר שבין קוף לאדם (אוצרת: שלומית ברויר. עד: 19/5).

בגלריה פריסקופ תפתח התערוכה 'מזיגה' של טלי בלומנאו שבה מקבץ פסלים ותבליטים עשויים מצנרת ניקוז תת קרקעית כפסלים הנעים בין מופשט וסוריאליסטי ובין מכני לגופני. ומקבץ נוסף של אובייקטים קטנים, מעוצבים ומפוסלים. כל העבודות מתייחסות לתנועת המזיגה תוך העברה, מסירה, נתינה וקבלה (אוצרת: ענת גטניו. עד: 7/4).

שבע פרימטים, מורן קליג
שבע פרימטים, מורן קליג (יח"צ)

בין התאריכים 14-17/3, יתקיים במוזיאון תל אביב פסטיבל אפוס 2018, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות. כחמישים סרטים חדשים מכל רחבי העולם, מוקרנים לראשונה בארץ וחושפים סיפורים אישיים ומקצועיים של גדולי היוצרים, מאפשרים הצצה אל מאחורי הקלעים וחושפים תהליכי יצירה ותופעות תרבותיות מרתקות. בין הסרטים בתחום האדריכלות: "איסטנבול מתחדשת', 'הפסקת סיגר עם אלברו סיזה', 'של מי העיר הזאת?' והסרט הישראלי 'ואת הסמטה היא סיידה בתכלת'. בתחום העיצוב: 'מי אתה יוז'י יממוטו?', 'מכוניות מהחלומות' ו'זאק פוזן: המעצב שעף קרוב מדי לשמש' (תכנית וכרטיסים ב www.filmart.co.il).

אולי יעניין אותך גם...