נתניהו באזכרת חללי יום כיפור: "איראן מתחמשת – נגן על עצמנו"

ראש הממשלה אמר בטקס בהר הרצל כי טהראן חותרת להדק את אחיזתה במזרח התיכון, והוסיף: "הרוח שהנחילה המלחמה היא עוצמת הנשק והרוח". ריבלין: "לקחי המלחמה - להיות דרוכים"

זמן צפייה: 02:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) באזכרת חללי יום כיפור בהר הרצל, ואמר: "איראן חותרת להדק את אחיזתה בלבנון, סוריה, תימן, ורצועת עזה. היא מתחמשת ללא הרף ומאיימת למחוק אותנו מהמפה".

עוד אמר נתניהו כי "ישראל תגן על עצמה מכל איום, הרוח שהנחילה לנו מלחמת יום הכיפורים היא עוצמת הנשק והרוח". בהתייחס לנעדרי וחללי המלחמה אמר: "יש לנו מחויבות להחזיר את נעדרינו מהקרבות, ואנו עוסקים בזה כל הזמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתווה ליברמן: נתניהו יוותר על הבלוק, גנץ יקבל את הצעת הנשיא

במשטרה בוחנים אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד שרה נתניהו

כפי שפורסם בחדשות 13: הוגשה עתירה נגד אישור ההלוואה לנתניהו

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נואם בבית הנשיא
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נואם בבית הנשיא | צילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא אף הוא דברים במהלך האזכרה, ואמר כי על המדינה לא לחזור על טעויות מלחמת יום הכיפורים: "לקחי המלחמה מחייבים אותנו גם היום לאמץ חשיבה ביקורתית, לערער ותמיד להטיל ספק בכל הנחת יסוד, להביט אל המציאות בפיקחון ובאומץ, ולוודא שאיננו שקועים שוב בקונספציות שגויות שעלולות לגבות מחיר דמים כבד. עלינו להיות דרוכים, ולא להיכנע לשאננות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191010-1528' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ry2p3yrp' duration='571']

"מוטלת עלינו אחריות כבדה לעשות הכול ברמת האימונים, הציוד והמוכנות המבצעית כדי שלוחמי ומפקדי צה"ל יוכלו לבצע את משימתם ביום פקודה. להיות מוכנים לכל תרחיש. ולצד זה להכיר את מגבלות הכוח. להעז וליזום, ולעצב את האופק הביטחוני והמדיני שלנו במו ידינו, כדי להבטיח את שלומה וביטחונה של מדינת ישראל", הוסיף ריבלין.

אודות המלחמה אמר ריבלין: "יום הכיפורים הייתה נקודת שבר. היא הטביעה את חותמה על מדינת ישראל, על צה"ל, ועל החברה הישראלית. כמעט חצי מאה חלפה ויבבת הצופרים שהדהימה אומה שלמה עדיין צרובה בבשרנו. הדי רעידת האדמה ההיא עדיין מורגשים. לא בכדי אין אנו מסוגלים להפסיק את החיטוט האינסופי בפצעיה. עלינו ללמוד מן ההיסטוריה. ההפתעה ההיא, אסור לה שתחזור".

עוד התייחס בדבריו הנשיא לאירוע הירי המזעזע שהתרחש אתמול בעיר האלה שבגרמניה ואמר: "אני קורא להנהגה בגרמניה, ובהמשך היום גם אשוחח עם ידידי נשיא גרמניה בנושא, למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה נמשיך ונאבק למען חינוך וזיכרון כנגד האנטישמיות המרימה ראשה שוב ושוב באירופה ובעולם בכלל, מתוך ההבנה הברורה כי היא אינה בעיה של העם היהודי בלבד והיא מאיימת בהרסנותה על הקהילה הבין-לאומית כולה".