פרסום ראשון: רשות המסים פתחה בחקירה חדשה נגד חיים כץ

3 חודשים לאחר שהתפטר מהממשלה בעקבות הגשת כתב אישום נגדו בפרשת המניות בגין מרמה והפרת אמונים, נפתחה חקירה נגד שר העבודה והרווחה לשעבר ממפלגת הליכוד

זמן צפייה: 00:26

רשות המסים פתחה בחקירה חדשה נגד שר העבודה והרווחה לשעבר ממפלגת הליכוד, חיים כץ. כך פורסם לראשונה היום (רביעי) בחדשות 13. כץ טרם זומן לחקירה בנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חיים כץ פנה ליו"ר הכנסת בבקשה לחסינות מהותית מהעמדה לדין

מסתמן: חיים כץ יודיע מחר על התפטרותו מהממשלה

אחרי החלטת היועמ״ש להעמידו לדין: השר חיים כץ התפטר מהממשלה

השר לשעבר וחבר הכנסת חיים כץ
השר לשעבר וחבר הכנסת חיים כץ | צילום: רפי קוץ

כזכור, כץ הודיע על התפטרותו מהממשלה לפני כשלושה חודשים. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי יגיש נגדו כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. "הניסיון להטיל דופי בניקיון כפי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה, כשליח ציבור - הוא חסר יסוד ונועד לכישלון", מסר כץ.

לטענתו, "מדובר בהאשמה על חוק שנחקק בתקופת ה'תספורות' שהייתה קשה לציבור, והוא נועד לתקן עוול, ולהגן על האינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות". כמו כן הוסיף: "בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור - בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים בכל דרך אפשרית".

לפי כתב האישום, עם השנים התפתחה בין השר כץ לבן ארי מערכת יחסים שהפכה לקשר חברי קרוב, כשבמקביל אחזו השניים באינטרסים כלכליים הדדיים: במסגרת זו השר כץ עמד על הפוטנציאל הרב הגלום במיומנותו הגבוהה של בן-ארי בהפקת רווחים כתוצאה מהמסחר בשוק ההון, ועל הפוטנציאל הכלכלי הגלום בכך עבורו.

על פי האישום הראשון, בשנת 2010, ביוזמתו של בן-ארי, הניח השר כץ על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית, בידיעה כי בן-ארי מחזיק באינטרסים כלכליים מובהקים בנוגע לקידום הצעת החוק. במקביל לקידומה, על פי האישום, המשיכה להתפתח מערכת היחסים החברית ההדוקה בין השניים, ובמסגרתה איפשר בן-ארי לשר כץ לבוא באופן תדיר למשרדי אקוויטל, לצפות בו סוחר בני"ע ולהעתיק את הפעילות לחשבונו, תוך שהוא נותן לשר כץ טיפים בנוגע למסחר.

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Smiles During A Weekly Cabinet Meeting In The Jordan Valley, In The Israeli Occupied West Bank
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

נוסף לכך, על פי האישומים, השר כץ ובן-ארי תיאמו ביניהם הזרמת עשרות הוראות מסחר בנירות ערך של קנייה ומכירה, וכתוצאה מהתיאום נקשרו עשרות עסקאות, בהיקפים של מיליוני שקלים, לאורך ימים רבים ובמגוון ניירות ערך, באופן שהניב לשר כץ תועלת כלכלית. בניגוד לחובה המוטלת עליהם על פי כללי הבורסה לניירות ערך, נמנעו השר כץ ובן-ארי מלסמן את העסקאות כמתואמות, וכך יצרו בפני המשקיעים מצג כאילו מדובר בעסקה מקרית ואקראית בין קונה ומוכר אנונימיים.

גם לאחר העברת הצעת החוק הוסיף הקשר החברי והכלכלי בין השר כץ לבן ארי להתקיים, ובן-ארי המשיך להעניק לשר כץ טובות הנאה כלכליות שונות, כדוגמת המלצה על רכישת ניירות ערך בשעה שהוא מחזיק בידו מידע פנים.