דיווח: גרמניה צפויה להודיע על הוצאת חזבאללה מחוץ לחוק

על פי דיווח ב"דר שפיגל", משרדי החוץ, המשפטים והפנים סיכמו על איסור הפעלת ארגון הטרור במדינה באופן מלא. על פי הפרסום, ההחלטה הרשמית צפויה להתקבל בשבוע הבא

תומכי חזבאללה בלבנון
תומכי חזבאללה בלבנון, ארכיון | צילום: רויטרס

ממשלת גרמניה צפויה להודיע על הוצאת חזבאללה מחוץ לחוק במדינה באופן מלא, כך דווח היום (חמישי) בעיתון הגרמני "דר שפיגל". על פי הדיווח, משרדי החוץ, המשפטים והפנים סיכמו על איסור הפעלת הארגון, ויחליטו על כך באופן רשמי בשבוע הבא.

על פי הפרסום, חברי חזבאללה במדינה יטופלו כמו חברי דעא"ש והמדינה, ויאסר עליהם להניף את דגל הארגון ברחובות גרמניה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איראן גינתה את החלטת בריטניה להוציא את חזבאללה מחוץ לחוק

הפנטגון נפרץ? הכיתוב "חזבאללה" הופיע לפתע על מסכי הטלוויזיה

התגרות חזבאללה בצה"ל: עקב חוסר תגובה לתוקפנות איראן • פרשנות

הפגנה של תומכי חזבאללה בביירות
הפגנה של תומכי חזבאללה בביירות | צילום: רויטרס

גרמניה איננה המדינה הראשונה שקיבלה החלטה כזו באירופה. בחודש מארס, בריטניה החליטה להכיר בחזבאללה ארגון טרור, ולהוציאו מחוץ לחוק.

על פי הדיווח שאושר באותה העת בבריטניה, שר הפנים הבריטי דאז, סאג'יד ג'אוויד, פעל להכרה בחזבאללה כארגון טרור במדינתו. ג'אוויד, הציע חוק לפיו יוגדר חזבאללה כארגון טרור. על פי הצעת החוק, ייאסר על תומכי חזבאללה להביא תמיכה ציבורית בארגון ולנופף בדגליו בציבור. סעיף זה, מגיע על רקע אזהרות שעלו בפרלמנט, כי הוצאת הזרוע הצבאית של הארגון מחוץ לחוק היא צעד חלקי בלבד - וכי יש לפסול גם את הביטוי הפוליטי שלו.

בתגובה להחלטת בריטניה, איראן מתחה ביקורת, ומסרה כי ההחלטה מתעלמת הן מרצונו של חלק גדול מהעם הלבנוני, והן מהתפקיד המשמעותי שממלא הארגון בלחימה מול דאע"ש.

"הצעד הזה מצביע על התעלמות מהעמדה הלגיטימית והחוקית שממלא הארגון בממשל לבנון", אמר דובר שר החוץ האיראני, בהראם קאסמי. "נוסף לתרומת חזבאללה בשמירה על שלמות הטריטוריה של לבנון, חזבאללה הוא גם אחד מעמודי התווך בלחימה מול ארגוני טרור הפועלים באזור, כדוגמת דאע"ש"