תקלה או תעלול שיווקי? "פורטנייט" קרס ליומיים - וגרם לבהלה

כל מי שניסה לשחק במשחק הפופולארי נתקל במסך שחור מבלי אפשרות להיכנס אליו. לאחר 48 שעות הוא שב לפעילות וגרם לעומס בשרתי החברה. "לפני כל עונה חדשה החברה יוצרת אירוע במשחק כדי לקדמה"

זמן צפייה: 04:35

לאחר שגרם לבהלה בקרב שחקנים רבים, מבוגרים וילדים כאחד, מכורים ולא מכורים - המשחק המפורסם "פורטנייט" שב לפעולה. לפני יומיים הושבת המשחק בהפתעה ע"י החברה המפעילה אותו ברחבי העולם כולו, וכל מי שרצה להתחיל לשחק - נתקל במסך המציג "חור שחור" עם נקודה כחולה במרכזו. היום, גם כן ללא הודעה מוקדמת, חזר המשחק לפעול בגרסה חדשה, אך קודם לכן נדרשו המשתמשים לעדכן אותו - עדכון שלוקח שעות ארוכות.

גם בישראל, דווקא בחופשת סוכות, מצאו את עצמם שחקני "פורטנייט" ללא אפשרות לשחק במהלך החג. שלומי בן-עטר, יוטיובר ושחקן מקצועי, אמר בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" כי "בהתחלה לא הבנתי מה קורה. גם בחשבון הטוויטר של החברה הופיעה אותה תמונה של חור שחור". הוא הסביר כי לאחר מכן כבר היה לו ברור שמדובר באירוע שנועד לקדם את העונה החדשה של המשחק. "כל כמה חודשים החברה יוצרת אירוע בתוך המשחק כדי לקדם את העונה החדשה שעתידה לצאת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בני משפחת חזות נפגעו ממכת הברק; האבא: "התפללו לשלומם"

פרשת נעמה יששכר: ההאקר הרוסי הועבר לאגף בהשגחה להבטחת שלומו

משפחת תינוק שמת: "הגענו לקבר – וגילינו שהוא משמש מחסן"

מסך קריסה של המשחק פורטנייט
החור החור - מסך קריסה של פורטנייט | צילום: חדשות 13

"יוטיוברים בכל העולם ישבו יומיים שלמים מול המסכים ולא הבינו למה אין משחק", סיפר בן-עטר, "גם אני בהיתי במסך במשך עשר דקות שלמות". כמומחה למשחק הוא הסביר שלאחר העדכון נוספו מיקומים חדשים והגרפיקה השתפרה פלאים.

כידוע, במשחק המוכר ניתן לשחק באופן מקוון מול שחקנים מכל העולם. במהלך המשחק מאה משתתפים נוחתים על אי, ובאמצעות כלי נשק וחפצים שונים שהם אוספים עליו - הם פועלים כדי לחסל זה את זה. האחרון שנותר לבדו באי הוא המנצח. רבים חוברים זה לזה בקבוצות של שניים או ארבעה שחקנים, כדי להילחם יחדיו נגד כל השאר, עד שהם נשארים לבדם על האי. "הסיבה שהמשחק כל-כך ממכר היא שאנשים משחקים עם שחקנים מרחבי העולם וגם עם חברים שלהם, ולא רק נגד 'בוטים' ממוחשבים. למשחק הזה אין גיל", סיכם בן-עטר.