לחמם את החורף הקר עם ערמונים חמים על האש, Getty Images / אימאג'בנק

מתכון למרק ערמונים

איך יודעים לזהות אם הערמונים בשלים, כמה ויטמינים תקבלו מאכילה שלהם ומה היתרונות הבריאותיים שהם טומנים בתוכם. וגם: מתכון למרק ערמונים סמיך שיחמם לכם את החורף

  • פורסם ב:
  • 11/11/2011 15:26
  • |
  • עודכן ב:
  • 11/11/2011 15:26
  • |

ערמון הוא עץ גדול מידות, היכול להגיע לגובה של 25 מטרים ומוצאו מדרום אירופה וטורקיה. פירותיו של העץ אכילים ומוגנים בקליפה קשיחה ובעלת צבע חום מבריק. שיא הבשלת הפירות הינו בסוף חודש אוקטובר אולם ניתן להשיגם משומרים ומקולפים במהלך כל ימות השנה, אף שמומלץ להשתמש בפירות הטריים.

בכדי לבדוק אם הפירות טריים יש לנער אותם, ואם נשמע קול שקשוק סימן שאלו החלו להתייבש ולא מומלץ להשתמש בהם.

בטורקיה נוהגים לקלות את הערמונים בקליפתם על מחבת רותחת, בצרפת ובאיטליה מטגנים את הפירות ובקורסיקה מכינים מהם מאין ממליגה מקומית. 

ערמונים חיים מכילים בעיקר פחמימות ומעט חלבון והאינדקס הגליקמי שלהם יחסית נמוך, כמו כן הם עשירים בסיבים תזונתיים ויש בהם: ויטמין A, ויטמיני B, ויטמין C, ויטמין K,  ויטמין M (חומצה פולית), ברזל, סידן, מגנזיום, זרחן, אשלגן, אבץ, נחושת, מנגן, וסלניום.

 כיף אמיתי להתפנק עם ערמונים חמים

כיף אמיתי להתפנק עם ערמונים חמים ( Getty Images / אימאג'בנק)

 

הערמונים נחשבים כאנטי דלקתיים, מכייחים ומחזקים את הגוף, בנוסף יש להם אפקט מכווץ בשל חומרים טבעיים הנמצאים בהם הנקראים "טאנינים". הטאנינים מכווצים את הרקמה החלבונית איתה הם באים במגע. כיווץ זה יעיל לריפוי כיבים, דלקת ונזק הנגרם לרקמות הוושט מעליית חומצת הקיבה (ריפלוקס).

את הערמונים ניתן לאפות בתנור למשך 15-20 דקות על חום גבוה כאשר חשוב לזכור לבצע חתך קטן בערמונים לפני אפייתם, על מנת למנוע את בקיעתם במהלך האפייה. כמו כן, כדי להקל על קילופם של הערמונים מומלץ לקלפם בעודם חמים.

 תנו לאורחים לנחש ממה עשוי המרק

תנו לאורחים לנחש ממה עשוי המרק ( Getty Images / אימאג'בנק)

 

מרק ערמונים

50 ערמונים בקליפתם

1 ו-1/2 ליטר מים רותחים

1/2 כוס חלב סויה

1/3 כוס יין לבן

2 תפוחי אדמה גדולים

כף שמן זית כתית מעולה

קורט כמון

קורט אגוז מוסקט

מלח ופלפל

אופן הכנה:

  • מחממים תנור לטמפרטורה של 220 מעלות.
  • חורצים את הערמונים עם סכין, מניחים על תבנית אפייה ומכניסים אותם לתנור למשך כ- 20 דקות.
  • מוציאים את הערמונים מהתנור ומסירים מהם בזהירות את הקליפה בעודם חמים.
  • חותכים את תפוחי האדמה לקוביות ומכניסים אותם יחד עם הערמונים ושאר המרכיבים לסיר עם המים הרותחים לבישול של 15 דקות (משאירים 10 ערמונים שלמים בצד).
  • טוחנים את כל מרכיבי המרק בעזרת מערבל מוט עד לקבלת מרק סמיך. 
  • כותשים את הערמונים הנותרים ללא קליפתם, מתבלים, מוסיפים את שמן הזית ומבשלים על אש נמוכה במשך 10דקות נוספות על אש נמוכה. מגישים.

המתכון באדיבות נטלי שוינקלשטיין, נטורופתית מוסמכת N.D 

הכתבה פורסמה לראשונה בשנת 2011