משתמשים בירקות קפואים? בחיים אל תעשו את הדבר הזה

ירק מסמורטט? מראה וטעם של בית חולים? מסתבר שאתם האשמים העיקריים. אלה הטעויות הכי אכזריות שאתם עושים עם ירקות קפואים, ויש גם טיפ מנצח למרקם הפריך המושלם

ירקות קפואים
ירקות קפואים | צילום: Shutterstock

הם בריאים, נגישים, מקצרים זמני עבודה, חוסכים ניקיון שמשאיר עלווה מעיקה על השיש ומשמשים כמלאכים במצב של רעב פתאומי או תשוקה לירק עונתי שלא בנמצא. הבעיה היא שרובנו לא באמת איך יודעים להשתמש בירקות קפואים ומגיעים לרוב למצב שבו הירק סמרטוטי מדי, נטול טעם וגרוע מכך, מפונצ'ר וחסר חיוניות. קבלו את הטעויות הכי נפוצות בהכנת ירקות קפואים וטיפ מנצח לצלייה מושלמת של ירקות ישר מהמקפיא.

דלגו על השלב המסמרטט

הפתעה, הפתעה, אבל לא כל הירקות הקפואים זקוקים לבישול, אידוי או חליטה. חלקם טובים וטעימים יותר בדיוק כפי שהם, אחרי הפשרה קצרה. כרובית קפואה שהופשרה לזמן קצר בטמפרטורת החדר בתוך מסננת יכולה ברגע להפוך לקוסקוס נטול גלוטן או לסלט טבולה בריא ומזין. פשוט גררו אותה בפומפייה או במיקסר לעובי הרצוי.

אפונה קפואה שהופשרה קלות מומלץ להוסיף לפסטו ביתי ולהרוויח מרקם קרמי, קטיפתי ועשיר. מכינים ריזוטו ומחפשים תוספת מדליקה? כמה דקות לפני ההורדה מהגז הוסיפו את האפונה הקפואה ישירות למחבת הריזוטו וערבבו בעדינות. תופתעו כמה יציבה תישאר האפונה ותשמור על מרקמה הנגיס המקורי. גם תירס מצטרף לנבחרת הירקות שלא זקוקים לבישול. מכינים פסטה או מרק? פשוט הוסיפה את התירס ישירות מהמקפיא לסיר הבישול. החום ירכך אך לא יסמרטט אותו, ומרקמו וצבעו יישארו יציבים ורעננים.

סננו

לא מעט אוהבי תרד נרתעים מתרד קפוא שמגיר מים ומדלל תבשילים ומנות חמות דוגמת שקשוקה ירוקה. כדי להוציא מהתרד את מיטבו יש להפשיר את התרד במקרר או בטמפרטורת החדר בתוך מסננת, עד להגרת כל הנוזלים. תרד מסונן ישמור על טעמו המקורי גם בעת בישול, ולא ידלל או יפגום בסמיכות או בצבע התבשיל.

ירקות מוקפצים
התרחקו מסיר עם מים כדי לשמור על מרקם יציב וצבע רענן. ירקות מוקפצים

תנו מכת חום, ללא רחמים

אחת הסיבות שהילדים שלנו (וגם אנחנו, בואו נודה על האמת) לא ניגשים בדיצה לערימת ברוקולי, כרובית או גזר מבושלים, היא המרקם הבעייתי שבמקרה הטוב מזכיר אוכל של בתי חולים. אנחנו מבטיחים לכם שאחרי שתנסו את אופן ההכנה הזה תתאהבו מחדש כמעט בכל הירקות ולא תבינו איך לא פעלתם בדרך הכל כך הגיונית הזאת עד עכשיו. כל מה שצריך זה להיפטר באחת מהרגל החליטה, או גרוע מכך - בישול במים, טכניקה שתהפוך כמעט כל ירק קפוא לסמרטוט בהתהוות.

אז מה עושים? צולים, ורצוי בטמפרטורה כמה שיותר גבוהה. בשונה מירק טרי, ירקות קפואים דוגמת ברוקולי, כרובית וגזר, לא זקוקים לחליטה על מנת להתרכך. מכת חום אחידה תוציא מכל ירק את הסוכרים שבו, תקרמל אותו ותיצור את המראה השחום והטעם העמוק והמיוחד. בנוסף גם הצבע הטרי והרענן יישאר.

הנה 3 שלבים לירקות צלויים פריכים ומלאי טעם

1. חממו את התנור ל-220 מעלות, חפו תבנית בנייר אפייה משומן (לא לשכוח לשמן, הנייר המשומן יתחיל את תהליך הצלייה של הירקות שיצטרפו אליו בהמשך) והכניסו לחימום בתנור.

2. כשהתנור מגיע לחום הרצוי הוציאו את הירקות מהמקפיא, שמנו היטב בשמן זית או שמן קוקוס, תבלו במלח ובתבלינים שאוהבים והעבירו לתבנית האפייה.

3. בתוך 20 דקות הוציאו, הפכו והחזירו לתנור. בתום 35-40 הוציאו את הירקות מהתנור והגישו מיד. לא תאמינו לטעם הגרילי העמוק הממכר ולמרקם הפריך הנהדר.

ירקות צלויים
ירקות צלויים