מצאנו את השיטה להכנת צ'יפס בטטה סופר פריך בלי טיגון

תמיד כשמנסים להכין צ'יפס בטטה בתנור הוא יוצא עצוב, רך וכפוף, ולא דומה בשום צורה לזה שמגישים במסעדה. לא עוד! מצאנו את השיטה להכנת צ'יפס בטטה סופר פריך בכלום עבודה ובלי להתקרב לשמן עמוק. תתכוננו להתאהב

מתכון לצ'יפס בטטה סופר פריך בלי טיגון
הקורנפלור אחראי על הקראנץ'. צ'יפס בטטה | צילום: שאטרסטוק
דירוג הגולשים:
זמן הכנה:
60
כמות סועדים:
4

בואו נודה על האמת, בטטה אפויה היא דבר משעמם. חמאה, אולי קצת קינמון, מלח ופלפל זה נחמד, אבל כשמתעורר החשק למשהו פריך - בטטה היא כמעט תמיד אכזבה, עניין מבאס כשלוקחים בחשבון את כל סגולותיה הבריאותיות והיותה דיאטטית ביחס לבן דודה תפוח האדמה. עד כאן היגון, מעתה בשורות טובות: מצאנו מרכיב סודי שמשנה את כל מה שקיטרנו עליו למעלה, והופך כל בטטה למלכת הפריכות אחרי 20 דקות קצרות בתנור ובלי שום טיגון בשמן עמוק.

כמה פריכות? בדיוק כמו צ'יפס מתפוח אדמה: פריכה מבחוץ, רכה ועמילנית מבפנים ובעיקר יציבה וכיפית לטבילה במיונז, קטשופ ואפילו ביוגורט מתובל. אם עד עכשיו הסתפקתם ב"צ'יפס" בטטה עצוב וכפוף, הפטנט הבא עומד לשנות לכם את שגרת האפייה והנשנוש לנצח, ואם תרצו להשתעשע בגזרת התיבול והתוספות - מה טוב. קבלו את המדריך המצולם להכנת צ'יפס בטטה פריך, שחום ויציב בכלום עבודה.

צ'יפס בטטה סופר-פריך

 

מצרכים ל - 4 מנות

  • 4 בטטות בינוניות וקשות
  • 4-5 כפות שמן קנולה או חמניות
  • 4 כפות קורנפלור
  • 1 כפית פפריקה מתוקה
  • 1/2 כפית אבקת שום
  • קורט מלח ופלפל

תוספות אפשריות לתיבול לפני האפייה:
חופן זרעי כוסברה (גד)/ מעט כמון/ תערובת תיבול בטעם גריל/ פלפל קאיין/ תערובת תיבול "טוסקנה"

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל-220 מעלות. קולפים את הבטטות וחותכים לגפרורים עבים בצורת צ'יפס. מכניסים לשקית "זיפ לוק", מוסיפים את הקורנפלור, מרכיב חובה שמקנה לבטטה האפויה את הפריכות המשולמת, סוגרים היטב ומשקשקים בדיצה עד שכל הקורנפלור מתפזר באופן שווה ועוטף את גפרורי הבטטה.

  • שימוש בשקית "זיפ לוק, שומר על האצבעות נקיות וחוסך בלגן.

2. מעבירים את תכולת השקית לקערה ומסיפים את השמן, אבקת השום, הפפריקה, המלח, הפלפל וכל תבלין אחר שאוהבים. מערבבים עם הידיים תך כדי עיסוי הגפרורים לפיזור אחיד של התבלינים והשמן.

  • הקורנפלור עושה את כל ההבדל

3. בתום העיסוי גפרורי הבטטה צריכים להיות חלקים, שקופים ונטולי גושים. מעבירים לתבנית מחופה בנייר אפייה משומן קלות ומסדרים בשכבה אחידה.

הקפידו להטמיע ולהספיג היטב את התבלינים תוך עיסוי הבטטה
הקפידו להטמיע ולהספיג היטב את התבלינים תוך עיסוי הבטטה

4. אופים במשך 20 דקות, מוציאים מהתנור, הופכים באמצעות מרית או תרווד ומחזירים לעוד 10-15 דקות עד שהצ'יפס משחים ומרקמו נוקשה מעט.

. היפוך אחד ושוב לתנור. צ'יפס תפוחי אדמה כמעט מוכן
. היפוך אחד ושוב לתנור. צ'יפס תפוחי אדמה כמעט מוכן

5. מוציאים מהתנור ומעבירים לכלי מרווח שישמור על פריכות הצ'יפס וימנע מהאדים לבשל ולרכך אותו. מגישים מיד עם מטבלים מתאימים.