פייסבוק תאסור על שימוש בטכנולוגיית "דיפ פייק"

הרשת החברתית הודיעה שתסיר סרטונים מפוברקים שנעשתה בהם מניפולציה טכנולוגית שמשנה את פניו ומילותיו של הדובר: "קטעי הווידאו הללו מעוותים את המציאות ומהווים אתגר מהותי"

זמן צפייה: 01:07

"פייסבוק" הודיעה היום (שלישי) שתסיר מהרשת החברתית סרטוני "דיפ פייק", מניפולציה טכנולוגית המאפשרת לשנות את פניו ומילותיו של הדובר בקטע וידיאו.

הרשת החברתית הודיעה על השינוי במדיניות כלפי דיפ פייק בבלוג שהיא מפעילה. בבלוג נכתב כי חברות טכנולוגיות רבות מאותגרות על ידי הטכנולוגיה: "קליפים אלה מעוותים את המציאות ומהווים אתגר מהותי עבורינו".

על פי ההודעה, החברה תסיר סרטונים שנערכו באופן שלא ניכר לאדם הממוצע, או אם יווצר הרושם שהאדם בקליפ אומר דברים שלא נאמרו על ידו מעולם. "ישנם אנשים שמעוותים מידע במטרה להטעות את הציבור" כתבה בבלוג מוניקה ביקרט, סמנכ"לית מדיניות גלובלית בחברה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

במחאה על וידאו שקרי: סרטון מזויף של מייסד פייסבוק הופץ ברשת

היזהרו מזיופים: הטכניקה שיכולה להכניס מילים לפיו של כל אדם

פייק פוקס: מגיש טלוויזיה בדק את הטענה שקלינטון אישרה מכירת חברת כרייה לרוסיה

בחברה יוקם צוות יעודי שיבחן עובדות, ויכריע האם הסרטונים אותנטיים. עוד הודיעה החברה שהמדיניות החדשה לא תשפיע על קליפים סטיריים או פארודיים.

דיפ-פייק
דיפ-פייק | צילום: החדשות 13

בחודש יולי העלתה חברה סטארט אפ ישראלית העלתה הלילה (רביעי) לרשת האינסטגרם סרטון מפוברק של מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בו הוא נראה כאילו הוא אומר: "תארו לעצמכם אדם אחר, ששולט באופן מלא במידע גנוב של מיליארדי אנשים, בסודות שלהם, בעתידם".  עומר בן עמי, העומד בראש חברת Canny AI, שייצרה את הוידאו - אישר כי החברה היא אכן זו שהעלתה את הסרטון.

הסרטון של צוקרברג הוכן באמצעות טכנולוגיית "דיפ פייק", ונעשה בו שימוש בסרטון משנת 2017 של מייסד פייסבוק. באמצעות הטכנולוגיה ניתן היה לשנות את פניו ודיבורו של צוקרברג, כך שנראה שהוא עצמו הוא זה שאומר את הדברים. את הקול הוסיפו לסרטון באמצעות שחקן שחיקה את קולו.

הפצת הווידיאו מגיעה לאחר שפייסבוק סירבה לפני כחודש להסיר מהרשת וידאו מפוברק אחר, בו זויף ריאיון עם יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי, כך שנראה כאילו היא מדברת כשהיא תחת השפעת אלכוהול. הצילום של פלוסי הואט באופן דיגיטלי, כך שקולה נשמע באופן מעוות.