"קשה לראות את זה": כך נראית חברת "אל על" שנמצאת על סף סגירה

חברת התעופה נאלצה להפסיק את טיסותיה בעקבות משבר הקורונה. כעת, מטוסיה מושבתים ורוב השיחות למוקד החברה עוסקות בחילוץ ובחוסר ודאות לגבי העתיד. מנכ"ל החברה: "בלי סיוע לא נתקיים"

זמן צפייה: 04:17

בשבוע האחרון חברת התעופה "אל על" טסה לניו יורק, לטורונטו, לפריז וללונדון אבל עכשיו גם הטיסות האלה מבוטלות. מ-36,000 טיסות בשנה, החברה ירדה לכמעט אפס טיסות. אתמול (חמישי) הודיעו ב"אל על" על ביטול הטיסות הסדירות האחרונות שלהם.

כעת, מטוסים רבים שוכבים על הקרקע והחברה שמונה 6,500 איש כמעט נטושה – ועל סף סגירה. שלומי עם שלום, ראש המטה ודובר "אל על", אמר כי "80 אחוזים מהחברה נמצאת בחל"ת. זה מעולם לא קרה – קשה לראות את זה". ישראלה זיינבל שטראוס, ראש אגף לקוחות ב"אל על", אמרה כי "רוב השיחות למוקד של החברה הם שיחות הקשורות לחילוץ אנשים השוהים בחו"ל ולגבי טיסות עתידיות – יש הרבה חוסר וודאות".

לכתבות נוספות בנושא: 

יממה תחת ההגבלות החדשות: הרחובות ריקים – והישראלים בבית

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-2,693 – 46 מהם במצב קשה

רחובות שוממים, קניונים סגורים: כך נראית ישראל תחת הסגר • צפו

מטוסי אל על מקורקעים בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בעקבות משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

גונן אוסישקין, מנכ"ל "אל על", התייחס לעתיד החברה: "אני משוכנע שנחזור לפעילות כשהמדינה תתאושש, תתעשת ותיתן את הסיוע הנדרש, כדי שנוכל לדון עם הלקוחות לגבי התוכניות העתידיות שלהם. עם זאת, בשל גודל האירוע שאנחנו מתמודדים איתו כרגע, בלי עזרה ממשלתית לא תהיה חברת תעופה לאומית".

כמו כן, אוסישקין התייחס לטיסת "אל על" שחילצה ישראלים המטיילים בפרו: "כל המבצע החל מהודעה של מטייל אחרי צבא שכתב לי 'המדינה נכנסת להסגר, יש משטרה ברחובות, תבואו לקחת אותנו עכשיו". תמונות החילוץ אולי מפוארות אבל הן רחוקות מלהיות פעילות עסקית של ממש. גם הטסת הציוד הרפואי מכל קצוות תבל, אין בה כדי להחזיק את החברה כי למרות שהמטוסים על הקרקע, ההוצאות עדיין קיימות.