"מכילים חומרים מסוכנים": כדורי ההרזיה שעלולים להיות קטלניים

מי שמחפש דיאטה אטרקטיבית עלול להיתקל בתוסף התזונה "Green Slim", שמוצג כ"טבעי" - אבל בפועל מכיל חומר כימי מסוכן. שתי נשים שנטלו את הגלולות כבר אושפזו. הנזק - יכול להיות בלתי הפיך

זמן צפייה: 06:15

לבית החולים "הלל יפה" שבחדרה הגיעה א', לאחר שהפחיתה כמעט 20% ממשקל גופה, 16 ק"ג, בתוך עשרה ימים. א' נטלה כמוסות בצבע ירוק - לא במקרה צבע שמזכיר טבע, שכן הן משווקות כתוסף תזונה טבעי ותמים לירידה במשקל. אין ספק שסגר ממושך, חדרי כושר סגורים ומצב רוח ירוד הם מתכון כמעט בטוח לעלייה במשקל ומתכון כמעט בטוח לניצול. אלא שלא מדובר כאן רק בניצול כלכלי, אלא במכירה פיראטית של כדורי הרזיה שעלולים לעלות בחיי אדם.

רק החודש אושפזו שתי נשים, האחת בחדרה, השנייה במרכז הרפואי "העמק" שבעפולה, לאחר שצרכו את הכמוסות הטבעיות לכאורה ששמן "Green Slim". "העברנו את אותם כדורים למעבדה לצורך בדיקת התכולה שלהם. כשראינו את תוצאות המעבדה - חשכו עינינו", אמר ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. "גילינו שבעצם אותו כדור מכיל שני מרכיבים מאוד מסוכנים - אחד המרכיבים זה סיבוטרמין, חומר שנאסר לשימוש ולשיווק על ידי משרד הבריאות כבר בשנת 2010".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים ישראלים: מקווים לפריצת דרך באספקת החיסון ביממה הקרובה

סבא"א: איראן ממשיכה להפר את הגבלות הסכם הגרעין

נתניהו ביקש לתקן את כתב האישום נגדו: "פגמים לא מקריים"

כדורי ''Green Slim'' המסוכנים
כדורי ''Green Slim'' המסוכנים | צילום: חדשות 13

באנליזה שנערכה במעבדות של משרד הבריאות נמצא חומר כימי שנקרא סיבוטרמין, ששימש לפני שנים שימש בכל העולם תרופה מאושרת נגד השמנה שעזרה מאוד לרדת במשקל עד שהתברר שהיא מסכנת חיים. מקרי מוות ושורה של תופעות לוואי קשות ומסוכנות תועדו בכל העולם ומאז, הסיבוטרמין נאסר לשימוש גם בישראל. עם זאת, עדיין קל מאוד להזמין את החומר מאתרים סיניים. למשרד הבריאות קשה מאוד עד בלתי אפשרי לדעת מתי, איפה ובעיקר מי מזמין את האבקה המסוכנת לרקוח ממנה כדורי הרזיה.

יתרה מזאת, משווקי כדורי "Green Slim", שהביאו לאשפוזים, בחרו בשם של מוצר ישראלי - תוסף תזונה מוכר שנמכר בבתי מרקחת וחנויות טבע תחת השם "גרין סלים" בעברית, והם משווקים "Green Slim" באנגלית. תעשיות הדיאטות לא נחה לרגע וכנראה שלא חסרים מי שמוכנים להציף את השוק בכמוסות מסוכנות. הפעם, שתי הנשים שאושפזו יצאו מכלל סכנה, אלא שתמיד יש את הפעם הבאה, לכן חשוב להיזהר מכדורים שיחד עם הרזיה עלולים לגרום נזק בלתי הפיך ואפילו עלולים להיות קטלניים.