"האקרים סינים ביצעו מתקפת סייבר נגד חברות תקשורת מערביות"

חוקרים מחברת "סייבריזן" הישראלית-אמריקנית טוענים כי מאחורי המתקפה, שאירעה ביותר מ-30 מדינות, עומדים האקרים סינים, שפעלו בסיוע הממשל. משרד החוץ הסיני: "לא נאפשר מתקפת סייבר מאדמתנו"

 האקר (אילוסטרציה)
האקר (אילוסטרציה) | צילום: fottolia

מתקפת סייבר נרחבת בוצעה במהלך השנה האחרונה נגד 12 חברות תקשורת עולמיות - כך טוענים היום (שלישי) חוקרים מחברת הסייבר הישראלית-אמריקנית Cybereason (סייבריזן). מהודעת החברה עולה כי האקרים (פצחנים) סינים, בסיוע הממשל בבייג'ינג, עומדים מאחורי המתקפה וכי היא אירעה ביותר מ-30 מדינות.

מ"סייברזון" נמסר כי במהלך התקיפה נגנבה כמות גדולה של פרטים אישיים ומידע סודי של המשתמשים ברשתות התקשורת שנפרצו. כמו כן, גורמים בחברה סיפרו כי מטרת התקיפה הייתה איסוף מידע על בכירי ממשל ועל גורמים במערכת אכיפת החוק באותן המדינות.

כתבות נוספות בחדשות 13

"סיפור דמיוני": לאחר ביטול האישום – מחמוד קטוסה שוחרר ממעצר

רוחאני: "הסנקציות נגדנו ייכשלו – ממשל טראמפ מיואש"

"אשרוף לך את הפנים": אישום נגד תושב י-ם בגין תקיפת גרושתו

קבוצות התקיפה הגדולות יורדות למחתרת
קבוצות התקיפה הגדולות יורדות למחתרת | צילום: אילוסטרציה

כאמור, החברה חושדת שמאחורי המתקפות עומדים האקרים סינים. זאת, מאחר והמתקפה דומה למתקפות סייבר שיוחסו לממשלת סין נגד ארצות הברית ומדינות נוספות במערב. ליאור דיב, חוקר בכיר בחברה ויוצא יחידת המודיעין "8200", סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי: "רמת התחכום של המתקפה מעידה שלא מדובר בארגוני פשע". לדבריו, "ניתן לקבוע כמעט בוודאות שממשלה היא זו שעומדת מאחורי המתקפה". דיב הוסיף כי "בחלק מהמקרים ההאקרים אף תקפו את טכנולוגיית המידע (IT) של המטרות. מתקפה על הנתונים הללו, מאפשרת גניבת כמות גדולה של פרטים בהם שמות משתמש, סיסמאות, ואף גניבת פרטים אישיים".

החברה סירבה לפרט את זהותן של המדינות או החברות העסקיות שספגו את המתקפה. אולם, חוקרים מעולם הסייבר, המכירים את המתקפות הסיניות, טוענים שמדובר במדינות ממערב אירופה.

סייבר, אילוסטרציה
סייבר, אילוסטרציה | צילום: fotolia

דיב סיפר כי "הפריצות בוצעו בשיטה דומה למתקפות הסייבר שביצעה קבוצת ההאקרים הסינית 'APT10' נגד מדינות המערב". דיב הוסיף כי "בניגוד לעבר - נמצאו חמש תוכנות ריגול שמקורן בסין. דבר המעיד כי ממשלת סין סייעה למתקפה".

משרד החוץ הסיני דחה את הטענות של סייבריזן: "לא עיינו בפרטים,  אך אנו מבקשים להבהיר כי לא נאפשר לבצע מתקפות סייבר מאדמות סין". לדברי דובר המשרד, "הממשלה הסינית לא תאשר לאף גורם לתכנן מתקפות באמצעות תשתיות סיניות".