מתכנת צבר 240 מיליון דולר בביטקוין - ושכח את הסיסמה

לפני כעשור קיבל סטפן תומאס אלפי מטבעות ביטקוין, כשהיו שווים דולרים בודדים. אחרי שמונה ניסיונות לא מוצלחים בניחוש הסיסמה, נותרו לו עוד שניים לפני שהארנק הווירטואלי יינעל

לכולם זה קורה - שוכחים את הסיסמה למחשב, לפייסבוק או את הקוד הסודי של כרטיס האשראי. עם זאת, במקרה של המתכנת סטפן תומאס, הסיכון גדול יותר, משום שהוא שכח את הסיסמה לכונן הקשיח שמכיל בתוכו מטבעות ביטקוין בשווי 240 מיליון דולרים.

לפני יותר מעשור תומאס קיבל 7,002 מטבעות ביטקוין בתמורה לסרטון הסברה שעשה על מטבעות וירטואלים, באותו זמן שווי הביטקוין היה כמה דולרים בודדים. המתכנת איחסן אותם בארנק וירטואלי מוצפן, וכתב את הסיסמה שלו על פתק, שאותו איבד.

כעת, אחרי שניסה להיכנס לארנק אותו הצפין לפני שנים, הוא שכח את הסיסמה, ולאחר שמונה ניסיונות כושלים נותרו לו שניים בלבד לפני שההצפנה תינעל והחשבון ייחסם לצמיתות. בשלב הזה תומאס החליט לבקש עזרה מחוכמת ההמונים, ופנה לטוויטר. באחד מציוציו הוא הציע 10% מהמטבעות למי שיעזור לו לפתוח את ההצפנה.

תומאס הוא אינו הראשון שמאבד סכומי עתק בגלל מטבעות ביטקוין נעולים. על פי חברת הצפנת המידע צ'יינלסיס, רוכשי המטבע הווירוטאלי איבדו כ-140 מיליארד דולרים, בעקבות ארנקים שאין אליהם גישה. על כן, החברה מקבלת מספר בקשות לעזרה בנושא מדי יום.