אפרוג'ק בישראל: סיום מאכזב לשנה חלומית

ה-DJ ההולנדי המוערך חזר לישראל וסיפק סט מבולגן ולא מספיק טוב. דווקא האמנים הישראלים הצילו את הערב • נכנס לקצב

2018 הייתה שנה מעניינת מאוד לרייברים הישראלים. זו הייתה שנה עמוסה מאוד באירועים ורייבים שונים מגוונים שהשיא כמובן הוא הגעתו של מרטין גריקס, ה-DJ מספר 1 בעולם, לישראל בפעם הראשונה.

שלשום (ה') הגיעו הרייברים הישראלים למסיבת סוף השנה בהאנגר 11 בתל-אביב כשאפרוג'ק, אחד ה-DJ המפורסמים והגדולים בעולם בעשור האחרון, היה האירוע המרכזי של הערב.

 אפרוג'ק בישראל
 

אפרוג'ק בישראל (צילום: עידן הורטה )

 

הגעתי לאירוע בסביבות 01:15, בדיוק לתחילת הסט של הצמד הישראלי TRIPL (ליאור ברוש ועומרי כהן). כמעט בכל אירוע בשנתיים האחרונות הצמד המוכשר הזה סיפק את הסחורה עם סט מוקפד, מקפיץ ומגוון שבהחלט עשה את העבודה בלחמם את האווירה. השניים הוכיחו שוב שמדובר באחד הצמדים היותר מוכשר בסצנת ה-EDM המקומית וכולי תקווה שנראה אותם יותר ב-2019.

אחריהם עלתה לבמה ירדן סקסופון יחד עם דור ריו לסט קצרצר אך איכותי מאוד שבהחלט סיפק את הסחורה. מלבד העיבודים ללהיטים המפורסמים הציגה ירדן קטע מקורי ראשון בשם "Clash" שנשמע נהדר ואני מקווה שנשמע עוד קטעים מקוריים שלה בקרוב.

TRIPL - הסט הטוב של הערב
 

TRIPL - הסט הטוב של הערב (צילום: עידן הורטה)

 

הבמה בהאנגר, שאירח כמה שעות לפני את דניס לויד, הייתה מרשימה אבל כזו שמתאימה להופעה חיה ולא לסט של DJ. התאורה והוידאו ארט לעומת זו היו ברמה הכי גבוהה שיש. קצת יותר קונפטי, עשן ושלל אפקטים שמוסיפים לסטים צבע היו בהחלט מתקבלים בברכה. אגב במה, התופעה המכוערת של  עשרות אנשי הפקה וכו' שעומדים על הבמה בזמן שה-DJ מתקלט הגיע באירוע הזה לשיא חדש. זה לא מכבד את הקהל, זה לא מכבד את המעמד וזה בטח לא מכבד את האמן.

רק בסביבות 02:45 עלה אפרוג'ק לבמה. שעה מאוחרת לכל הדעות שבדרך כלל שמורה לאמנים שסוגרים את האירוע. אני לא יודע אם ההחלטה לעלות את אפרוג'ק כל-כך מאוחר היא אילוץ של הלו"ז הצפוף שלו או החלטה של ההפקה אבל אני כן יודע שבאירוע שנפתח ב-00:30 אי אפשר להחזיק את הקהל בכוח שעתיים ורבע כדי שיוכלו לראות את האמן שבשבילו הם קנו כרטיס.

נכון, יש שיקולים הפקתיים שקשורים לנראות וכו', אבל לאנוס את הקהל להגיע מוקדם יותר משעתיים זה לא הפתרון ויותר מכך, זה גם פוגע בסט של האמן המרכזי. במקרים כאלה, פרסום הליינאפ המלא כולל שעות הוא יותר ממבורך.

אפרוג'ק בישראל
 

אפרוג'ק בישראל (צילום: עידן הורטה )

 

אפרוג'ק עצמו פתח את הסט שלו לא רע, אבל מהר מאוד הסט הפך למבולגן. אפרוג'ק ירה לכל הכיוונים - מביג רום, דרך  דאבסטפ, נגיעות של הארדסטייל והמון המון דרופים מלאי צפצופים שנשמעו אותו דבר. פה ושם היו הברקות, בדמות מאשאפים מעניינים וכמה קטעים טובים מהאלבום החדש אבל כסט שלם זה היה רחוק מלהיות מספק.

החלק המאכזב ביותר היה הבחירות של אפרוג'ק, שניגן סט שחלקו הגדול הרגיש כמו אוסף להיטי EDM גנרי במיוחד. נכון, לבחור בלהיטים של דוויד גואטה, אביצ'י ז"ל וסווידיש האוס מאפיה יעשו את העבודה בלהקפיץ את הקהל וזה אכן קרה, אבל באותו מידה הקהל הזה יכל ללכת למסיבה בשלוותא או בליצמן ולקבל את אותו דבר בפחות כסף. מ-DJ שמתיימר להיות אחד הטובים בעולם מגיע לישראל מותר ואף רצוי לצפות לקבל הרבה יותר מזה. לזכותו של אפרוג'ק יאמר שניכר שהוא נהנה מהסט ושהוא פרגן לקהל המקומי בסט ארוך יותר ממה שתוכנן.  אחרי אפרוג'ק עלה בלסטויז, שסגר את הערב עם טראנס משובח.

אפרוג'ק בישראל
 

אפרוג'ק בישראל (צילום: עידן הורטה )

 

בשורה התחתונה, הסט של אפרוג'ק בישראל לא היה מספיק טוב וסיים שנה חלומית של רייבים בקול ענות חלושה. כולי תקווה שלקראת 2019 המפיקים השונים יבינו שכמו במקומות אחרים בעולם גם סצנת ה-EDM המקומית עוברת שינוי ומחפשת צלילים חדשים, מרעננים ומעניינים יותר, כאלה שלא בהכרח נמצאים בטופ הרשימה המפורסמת של DJMAG.