עקף את אווטאר: הנוקמים החדש הפך לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים

"הנוקמים: סוף המשחק" החדש של "דיסני" ו"מארוול", בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וכריס אוונס, הכניס 2.8 מיליארד דולר עד כה, ושבר את שיא ההכנסות ההיסטורי בשבוע ה-13 להקרנתו

זמן צפייה: 00:13

הסרט האמריקני "הנוקמים: סוף המשחק", שובר הקופות של דיסני ומאוורל, עקף אתמול (שבת) את "אווטאר" ברשימת הסרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים – וקיבל את התואר הנחשק כבר בשבוע ה-13 להקרנתו בקולנוע.

סרט המדע הבדיוני "אווטאר", שבויים על ידי ג'יימס קמרון ומתרחש על כוכב הלכת פנדורה – החזיק בתואר לא פחות מעשר שנים. "הנוקמים" החדש בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וכריס אוונס עקף את הסרט המצליח עם הכנסות מרשימות של כ-2.8 מיליארד דולרים עד כה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

סרטים, שירים וסיפורים מצוירים: התוכנית להצלת מדעי הרוח

"מלך האריות" 2019: האם גרסת הסרט החדשה תשחזר את הצלחת העבר?

"השאיר אותה בסמטה מלוכלכת": הסוף האפל של הסרט "אישה יפה"

מתוך הסרט ''הנוקמים: סוף משחק''
מתוך הסרט ''הנוקמים: סוף משחק'' | צילום: חדשות 13

אלן הורן, יו"ר חטיבת הקולנוע של אולפני דיסני, הגיב לתואר המכובד שקיבל הסרט: "ברכות לאולפני מארוול ולצוות הסטודיו של וולט דיסני. אנו מודים לאוהבי הסרטים ברחבי העולם שהרימו את 'הנוקמים' לגבהים ההיסטוריים הללו".

כדי לזכות בתואר הנכסף, עקף הסרט המנצח כמה וכמה משוברי הקופות הגדולים בהיסטוריה, ובהם "טיטניק", "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", וגם את הסרטים הקודמים בסדרת הנוקמים. שון רובינס, אנליסט בכיר באתר הסרטים "בוקס אופיס", אמר כי הסרט הוא אבן הפינה של סרטי המיתוסים המודרניים: "הסיפור הועבר לאלפי מעריצים בכל רחבי העולם. זו הייתה המציאות גם לפני שהסרט קיבל את התואר ועקף את אווטאר". לדבריו, "התואר הוא הדובדבן שבקצפת של חברת מארוול".

מתוך הסרט ''אווטאר''
מתוך הסרט ''אווטאר'' | צילום: Shutterstock

סרט גיבורי העל האהוב שבר שיאים כבר באפריל, כאשר יצא לאקרנים. חמישה ימים בלבד לאחר שחבורת הנוקמים יצאה להילחם בת'אנוס בבתי הקולנוע, הכניס הסרט כמיליארד דולר ברחבי העולם. לפי רובינס, היה בלתי אפשרי לחזות את ההצלחה של סרט הנוקמים: "גם ההצלחה של אווטאר לא הייתה צפויה אז. במידה מסוימת, בין הסרטים יש קשר מיוחד".

כעת, לאולפני דיסני, שמחזיקים בזכיינות גם לסרט "אווטאר", יש הזדמנות לשבור את השיא של עצמם. למעשה, החברה מתכננת להפוך את סרט המדע הבדיוני לסדרה עד שנת 2027 - ולהוציא סרט חדש שיתרחש על כוכב הלכת האהוב פנדורה.