דיווח: מייסד וויקיליקס יגורש בקרוב משגרירות אקוודור בלונדון

בחשבון הטוויטר הרשמי של האתר נטען, כי ג'וליאן אסאנג', צפוי להיות מגורש "בשעות או בימים הקרובים". עוד דווח, כי בריטניה חתמה כבר עם אקוודור על הסכם לעצירתו

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' | צילום: רויטרס

מייסד אתר ההדלפות "וויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', צפוי להיות מגורש "בשעות או בימים הקרובים" משגרירות אקוודור שבלונדון, כך הודיעו הבוקר (שישי) בחשבון הטוויטר של האתר מפי גורמים בכירים באווקוודור. על פי אחד המקורות, בריטניה כבר חתמה על הסכם עם אקוודור לעצירתו.

 

אסאנג' שוהה בשגרירות אקוודור בלונדון מאז קיבל מקלט מדיני בשנת 2012. מוקדם יותר השבוע דווח כי וויקיליקס דיווחה על קיומם של מסמכים הקשורים לפרשת שחיתות שבו היה מעורב נשיאה של אקוודור, לנין מורנו.

עוד כתבות בחדשות 13: 

רחובות בוחרת: פרויקט מיוחד בעיר שמנבאת את תוצאות הבחירות

דיווח: פקחי האו"ם הגיעו למחסן האטום האיראני שאותו חשף נתניהו

כיצד יוכל רה"מ להשהות ההליכים הפליליים נגדו עד לתום כהונתו?

לטענתו של מורנו, "לאסאנג' אין את הזכות לפרוץ למכשירי טלפון וחשבונות פרטיים", ואינו יכול להתערב בפוליטיקה של מדינות אחרות. במהלך השבוע הודלפו לרשת תמונות פרטיות של נשיא אקוודור ובני משפחתו, והחשד הוא כי וויקיליקס היא שהדליפה את התמונות.

 

כבר בחודש יולי האחרון דווח כי אקוודור צפויה לבטל את המקלט המדיני שהעניקה לאסאנג', ולפנותו מהשגרירות בלונדון. כשהגיע לשגרירות לפני כשבע שנים הוגש נגדו כתב אישום בשוודיה בגין אונס. התיק נסגר לפני כשנתיים, אך מייסד וויקיליקס חושש שיוסגר לארה"ב בשל עבירות ההדלפות.