איש מודיעין נוסף יעיד נגד טראמפ בפרשת "אוקראינה-גייט"

עוה"ד של חושף השחיתויות שפרסם את הפרשה אישר כי הוא מייצג אדם נוסף – שהיה מקורב יותר לשיחה עם הנשיא האוקראיני זלנסקי. הבית הלבן: "מספר המתלוננים לא משנה את העובדה שטראמפ פעל כשורה"

זמן צפייה: 00:24

פרשת אוקראינה-גייט: מארק זייד, עורך דינו של חושף השחיתויות שפרסם את הפרשה, אישר היום (ראשון) את הדיווח כי איש מודיעין נוסף יעיד נגד הנשיא דונלד טראמפ – ופנה אליו לייצוג. בריאיון לרשת ABC אמר כי מדובר באדם שהיה מקורב יותר לפרשה, ויכול לספק פרטים ממקור ראשון על האירועים, ולחזק את התלונה המקורית.

מהבית הלבן נמסר: "לא משנה כמה אנשים יכנו את עצמם 'חושפי שחיתויות' בנוגע לשיחת טלפון שהנשיא כבר פרסם בפומבי – כל זה לא משנה את העובדה שטראמפ פעל כשורה".

עוד בחדשות 13:

"טראמפ: שוחחתי עם נשיא אוקראינה לבקשתו של שר האנרגיה"

פרשת אוקראינה-גייט: "איש מודיעין נוסף שוקל להתלונן על טראמפ"

בצעד חסר תקדים: טראמפ קרא לסין ואוקראינה לחקור את ג'ו ביידן

פגישתם של נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בניו יורק
פגישתם של נשיא ארה''ב טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי בניו יורק | צילום: רויטרס

אתר "אקסיוס" דיווח הלילה כי טראמפ טען כי לא רצה כלל לשוחח עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, אך עשה זאת לבקשתו של שר האנרגיה האמריקני, ריק פרי. על פי הדיווח, הדברים נאמרו במהלך שיחת ועידה עם גורמים רפובליקנים - כך על פי שלושה מקורות.

הדוברת של פרי אמרה ל"אקסיוס" כי שר האנרגיה "עודד את טראמפ לבצע את השיחה עם נשיא אוקראינה כדי לדון בענייני אנרגיה וכלכלה". על פי הדיווח באתר, הבית הלבן לא מסר תגובה.

יש לציין כי טראמפ כבר הודה כי שוחח עם זלנסקי אודות ביידן, אך טען כי לא עשה זאת משיקולים פסולים. על פי תמלול השיחה, שפורסם על ידי הבית הלבן, השניים אכן שוחחו אודות אפשרות שאוקראינה תקנה נפט מארצות הברית ואודות נושאים הקשורים לאנרגיה.

ביידן בדיון על הגבלות על נשיאת נשק בארה''ב
ביידן בדיון על הגבלות על נשיאת נשק בארה''ב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי שני דיפלומטים אמריקנים ניסחו באוגוסט האחרון טיוטת הצהרה עבור נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שנועדה לחייב את אוקראינה לפתוח בחקירת יריבו הפוליטי של הנשיא דונלד טראמפ.

על פי הדיווח, ההצהרה נוסחה על ידי גורדון סונדלנד, שגריר ארה"ב באיחוד האירופי, וקורט ווקר - לשעבר השליח האמריקני לאוקראינה. מטרתה הייתה לחייב את זלנסקי לפתוח בחקירת חברת הגז שבה עבד האנטר ביידן, בנו של ג'ו ביידן - מתמודד מוביל מטעם המפלגה הדמוקרטית לבחירות 2020.