צה"ל תקף עשרות מטרות בסוריה; רה"מ: "מי שיפגע בנו - נפגע בו"

בתגובה לשיגור הרקטות לגולן בלילה הקודם, תקף חיל האוויר מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים של כוח קודס האיראני ושל הצבא הסורי. דו"צ: נערכים לחוסר תגובה, תגובה מינורית ותגובה משמעותית יותר

זמן צפייה: 02:03

חיל האוויר תקף הלילה (שלישי) עשרות מטרות בשטח סוריה בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל במהלך הלילה הקודם. "מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים", נמסר הלילה מצה"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה: "הבהרתי שמי שיפגע בנו - אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לתקיפה הלילה ואמר כי "הכללים השתנו. מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט - אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן. צה״ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

עוד נמסר מצה"ל כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191120-0720' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד סורי של מערכת ההגנה האווירית הסורית מנסה להדוף את התקיפה' kid='1_k117jwa2' duration='70'']

מפת היעדים שתקף צה''ל בשטח סוריה
מפת היעדים שתקף צה''ל בשטח סוריה | צילום: דובר צה''ל

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תמונות הלווין חושפות: איראן בונה מחדש בסיס בגבול סוריה עיראק

"חיסול רעיון שתי המדינות": העולם הערבי נגד הצהרת ארה"ב

רוסיה: ארה"ב סייעה להבריח נפט מסוריה • תיעוד

דובר צה"ל, הדי זילברמן, אמר בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי מאז ירי הרקטות אתמול לעבר רמת הגולן, צה"ל הכין נוהל שכלל הרחבה של פריסת הגנה אווירית והכנת תקיפה. "התקיפה כללה עשרות רכיבים בדמשק מדרום וממערב לעיר ובגולן", אמר. "נתקפו מטרות סוללות טקא מתקדם שנכנסו לפני עשור, מחסני אמלח, מפקדות ועמדות תצפית".

"הסוג השני - נכסים איראניים. מבנים שהם תשתית איראנית: מפקדה בשדה תעופה בין-לאומי בדמשק ומטרות של שינוע לוגיסטי. כלל המטרות במרחב דמשק והתצפיות ברמת הגולן. נורו מספר טילי נ"מ והשמדנו את הסוללות שירו".

"לא תקפנו את המשגרים מהם נורו הרקטות אתמול", המשיך דובר צה"ל. "לא תקפנו סוללות נ"מ S300. תיאמנו גם עם המעצמות שבאזור. אנו נערכים לשלושה תרחישים: חוסר תגובה, תגובה מינורית ותגובה יותר משמעותית.
כרגע אין הנחיות של פיקוד העורף. כל המטרות שתקפנו הן בטווח ה-80 ק"מ. אין תגבורי כוחות בצפון".

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" מפי גורמי ביטחון סוריים, שישה מטוסי קרב ישראליים תקפו מאיזור אצבע הגליל את איזור העיר דמשק בשני גלים, ובסה"כ מטוסי הקרב הישראלים ירו 18 טילים ומערכות ההגנה הסורית יירטו 11 מתוכם. עוד עלה מדיווחים סוריים כי ככל הנראה ישנם הרוגים בכוחות הסורים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191120-0534' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_or3u0qeg' duration='36'']

תקיפת חיל האוויר בסוריה
תקיפת חיל האוויר בסוריה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, "סאנא", דיווחה כי מספר טילים שוגרו לעבר מטרות, דרומית לבירה דמשק. על פי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הפילו מספר טילים שנורו מעל השטח האווירי של לבנון וישראל.

תקיפת חיל האוויר בסוריה
תקיפת חיל האוויר בסוריה | צילום: חדשות 13

אתמול לפנות בוקר נשמעו אזעקות בצפון הגולן וביישובים דן ודפנה שבגליל העליון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שיגורים של ארבע רקטות מכיוון סוריה, שיורטו על ידי כיפת ברזל. הרקטות שוגרו על ידי כוח איראני מאזור דמשק.

במקביל לירי לגולן, כאמור, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית על פיצוצים שנשמעו באזור נמל התעופה של דמשק. מסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית נמסר כי "ההגנה האווירית הסורית הצליחה להפיל מספר טילים, ככל הנראה ישראליים, בסמוך לנמל התעופה של דמשק". מקור בסוריה אמר לסוכנות הידיעות שכמה טילים שנורו מאזור גבולות לבנון, סוריה וישראל ניסו לפגוע בבסיס צבאי סורי מדרום לבירה דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית הסורית הצליחו להפיל את רובם.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191120-0535' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_nlgutnvw' duration='67'']

בצה"ל לא מגיבים על דיווחים על תקיפה בסוריה אתמול בלילה, אך לחדשות 13 נודע כי לא התרחשה כזו - חרף הדיווחים בתקשורת הסורית.