היסטוריה בסעודיה: תבוטל ההפרדה המגדרית במסעדות

הממשל בריאד החליט לבטל את נוהל הכניסות הנפרדות במסעדות, לפיו נשים וילדיהם נכנסו וישבו יחד, ואילו גברים בנפרד - ויתירו לכל בית עסק להחליט כיצד לנהוג ביחס ללקוחותיו

אזור הזמנה לנשים בלבד בסעודיה
אזור הזמנה לנשים בלבד בסעודיה | צילום: חדשות 13

סעודיה הודיעה אתמול (ראשון) שתבטל את ההפרדה המגדרית בכניסה למסעדות ותאפשר להן להחליט כיצד לנהוג ביחס ללקוחותיהן. עד כה, הכניסה למוסדות אלה הותרה לנשים וילדים מכניסה אחת והגברים נכנסו בדלת נפרדת. בתוך המסעדות ישבו הנשים והילדים באזור מופרד בפרגוד מהגברים.

בפועל, מסעדות ובתי קפה רבים לא ייחסו חשיבות רבה להפרדה והתירו למשפחות להיכנס ולשבת יחד. זאת, במקביל לרפורמה מקיפה שמוביל יורש העצר מוחמד בין סלאמן ביחס לנשים וליברליזציה של החברה במדינה בשנתיים האחרונות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"זמן לשלוף את החרבות": אחורי הקלעים של תקיפת איראן בסעודיה

בעקבות ויכוח עם מכר: שומר הראש של מלך סעודיה נורה למוות

התלהבות ברחוב הפלסטיני: נבחרת סעודיה תגיע לרמאללה למשחק רשמי

הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן
הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השנה, צו מלכותי שפרסם בן סלמאן התיר לנשים לנסוע לחו"ל ללא אישורו של גבר שאחראי עליה, וב-2018 ביטלה הממלכה באופן רשמי את האיסור על נשים לנהוג.

הרפורמות שמוביל יורש העצר זוכות לשבחים רבים מהקהילה הבין-לאומית, אך מלווים בביקורות ביחס להתנהלות המדינה במקרים אחרים. כך, במקרה של רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י בשנה שעברה בקונסוליה של המדינה באיסטנבול. התקרית הקשה גררה ביקורות בין-לאומיות, אך מנהיגים רבים, בהם גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המשיכו לעמוד לצידה של סעודיה. בכירים סעודיים מסרו כי חשוקג'י, שהיה מבקר חריף של הממשל בריאד, נהרג במהלך "מבצע של סוכנים סוררים", אך רבים - בהם גם מומחה מטעם האו"ם הסיקו כי מותו היה הוצאה להורג.