נפאל תאסור שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים באזור האוורסט

בעקבות כמויות הפסולת האדירות שמייצרים מטפסים, החליטו הרשויות שלא לאפשר הבאת כלים ובקבוקים מסוג זה למקום. לאחרונה נאספו שלוש טונות של אשפה מההר המפורסם

זמן צפייה: 02:34

נפאל הודיעה אתמול (חמישי) כי תאסור מוצרי פלסטיק חד פעמיים באזור ועל הר האוורסט החל מינואר בשנה הבאה. זאת, במטרה לצמצם את בעיית הזיהום והאשפה במקום. בחודש מאי האחרון אסף צוות מתנדבים יותר משלוש טונות של אשפה מההר, שכללה פחיות ריקות, מוצרי פלסטיק חד פעמיים וציוד טיפוס הרוס.

הרשויות המקומיות אמרו כי ייאסרו השימוש והמכירה של בקבוקי שתייה קלה, וכן כל מוצר פלסטיק חד פעמי שעוביו הוא מתחת ל-0.03 מילימטר במחוז חומבו, שבו נמצא ההר המפורסם. האיסור יימנע ממטיילים מלהביא את המוצרים לאזור ומהחנויות במקום למכור אותם. על אף ההודעה על החוק החדש, טרם החליטו הרשויות כיצד ייענשו העבריינים.

אישה במזבלה בנפאל
אישה במזבלה בנפאל | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מפחיתה זיהום: בריטניה מקדמת יוזמה להפסקת שימוש במוצרי פלסטיק

עשרות אלפי מטיילים והררי פסולת: כך נראה הצפון בעיצומו של החג

דוח: מי העיר שמייצרת הכי הרבה פסולת בישראל?

פסולת שנאספה באזור האוורסט
פסולת שנאספה באזור האוורסט | צילום: רויטרס

לא כל כלי הפלסטיק הלא מתכלים ייאסרו לשימוש. "החוקים לא יחולו בשלב זה על בקבוקי מים", אמר גאנש גימיר, הפקיד האחראי על המחוז. "אנו מתייעצים עם גורמים רבים על מנת למצוא פתרון לבקבוקים הללו", אמר גימיר לחדשות cnn, והוסיף: "נפתור זאת בקרוב".

החוקים החדשים, כאמור, נועדו על מנת לצמצם את בעיית הפסולת במקום, בו מבקרים מדי שנה כ-150 אלף מטפסים מקומיים ותיירים. מבקרים באזור האוורסט מגיעים לכמה כפרים בטרם תחילת הטיפוס, ולדברי גימיר, "הם מותירים אחריהם כמויות אדירות של לכלוך".

זוהי הפעם השנייה שבה הרשויות במדינה אוסרות על השימוש במוצרים החד פעמיים. בפעם הראשונה, בשנת 1999, החוקים לא נאכפו כראוי.