יפן: הקיסר החדש הוכתר רשמית - והעניק חנינה למאות אלפי אזרחים

בסדרת טקסים מסורתיים הכריז נארוהיטו על הכתרתו כממשיכו של אביו, הקיסר אקיהיטו, ונשבע "לעמוד לצד העם". בטקס שבו נכחו נציגים ממעל ל-180 מדינות, זוכו כחצי מיליון אזרחים שהואשמו בפלילים

זמן צפייה: 00:24

בסדרת טקסים מסורתיים ובנוכחות 2,000 אורחים, בהם ראשי מדינות ונציגים מלמעלה מ-180 מדינות, הוכתר נארוהיטו הקיסר החדש של יפן. "אני מצהיר בזאת על הכתרתי במדינה ומחוצה לה", אמר נארוהיטו, בן ה-59, במהלך ההכתרה והבטיח להמשיך בדרכו של אביו, קודמו בתפקיד.

הוא נדר לעמוד לצד עמו ונשבע לפעול על פי החוקה שלאחר מלחמת העולם השנייה, הרואה בקיסר המכהן "סמל למדינה ולאחדות העם". "אני מייחל תמיד לאושרם של בני עמי ולשלום בעולם, אפנה את מחשבותיי אל האזרחים ואעמוד לצידם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פגיעת התינוקת באשקלון: בן הזוג של האם חשוד בתקיפת חסר ישע

בחירות בקנדה: ג'סטין טרודו ניצח – ימשיך לקדנציה נוספת

התאונה הקשה בכביש 6: מת התינוק שיולד אחרי שאמו ואחותו נהרגו

קיסר יפן נארוהיטו
קיסר יפן נארוהיטו | צילום: רויטרס

לציון המאורע, העניק השלטון חנינות ליותר מחצי מיליון אזרחים שנמצאו אשמים בפשעים קלים, כמו עבירות תנועה וכדומה.

כשהוא מלווה בצוות הארמון, הנושאים קופסאות נוי המכילות את אוצרות הקיסרות, חרבות ותכשיטים, צעד נארוהיטו אל שלושת המקדשים העתיקים, ומול כל אחד מהם השתחווה ונכנס פנימה להתפלל. לאחר מכן התיישב על כס הקיסר המלכותי שגובהו 6.5 מטרים לצד אשתו מסקו, שאותה נשא לאיה בשנת 1993.

בין המכובדים שהשתתפו בטקס היו הנסיך צ'ארלס, שרת התחבורה האמריקנית איליין צ'או, סגנית נשיא סין וואנג קישאן, ראש ממשלת דרום קוריאה לי נק-יון, ומנהיג מיאנמר אונג סאן סו צ'י.

נארוהיטו ירש את התפקיד מאביו אקיהיטו, שבשנים האחרונות החליט לוותר על התואר לאחר שהרגיש שאינו יכול למלא את תפקידו באופן מיטבי בגלל גילו המתקדם ומצבו הבריאותי הירוד. לאחר שקיבל אישור רשמי לוותר על התואר, בדצמבר 2017 הכריז ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי אקיהיטו בן ה-85 החליט לפרוש מהתפקיד, ובנו יחליף אותו.

יורש העצר נארוהיטו
יורש העצר נארוהיטו | צילום: רויטרס

תפקיד הקיסר ביפן אינו כולל סמכויות פוליטיות אך מהווה סמל לאומי ובעל השפעה חברתית על המדינה. שלטונו של הקיסר אקיהיטו, היה שונה מאוד משל אביו והתאפיין בעיקר בדאגה ובמפגש עם אזרחים מוכי אסונות ועם חולים. "אני חושב שהקיסר אהוב מאוד על העם", אמר עליו אחד מאזרחי המדינה. "הוא קרוב לאזרחים ונוהג לעודד את מוכי הגורל".