דיווח: רקטה נחתה בסמוך לשגרירות ארה"ב בבגדד; אין נפגעים

לפי רשת "סקיי ניוז" בערבית, כמה שיגורים נורו לעבר המבנה שבמרכז הבירה, ולפחות אחד מהם פגע בבניין סמוך והסב לו נזק. עוד דווח כי פצמ"רים נורו לעבר בסיס שבו שוהים כוחות אמריקנים

זמן צפייה: 01:11

המתיחות במפרץ: כמה רקטות נורו הלילה (שבת) לעבר שגרירות ארה"ב בבגדד - כך דווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית. על פי הדיווח, לפחות אחת מהרקטות פגעה בבניין מגורים סמוך, והסבה לו נזק. לעת עתה לא דווח על נפגעים בתקרית. בתוך כך, במדינה דווח כי שלושה פצמ"רים נחתו בבסיס הצבאי בלאד, הממוקם במרחק של כ-65 קילומטרים מבגדד, שבו נמצאים כוחות אמריקניים.

עוד בחדשות 13:

"איראן שיגרה טיל לעבר מל"ט אמריקני שעות לפני תקרית המכליות"

רקטה נחתה סמוך לשגרירות ארה"ב בעיראק; אין נפגעים

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של עיראק כי ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, שוחח בטלפון עם שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, והשניים דנו בהתפתחויות האחרונות באיזור על רקע המשבר בין ארה"ב לבין איראן. בנוסף, דווח כי פומפאו שיבח את עמדתה של עיראק, את תפקידה ואת קשריה בכדי לשמור על הביטחון, על היציבות והימנעות מהסלמה. ראש ממשלת עיראק הדגיש בשיחת הטלפון כי עמדתה של עיראק עומדת על כך שיש להשיג רגיעה ולשמור על האינטרסים של ארצות האיזור.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, וראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, וראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי | צילום: החדשות 13

זוהי הפעם השנייה בשבועות האחרונים שבה מדווחת תקרית מסוג זה בנציגות הדיפלומטית. לפני כחודש הודיע הצבא העיראקי כי רקטה נחתה סמוך לשגרירות האמריקנית בבגדאד, זאת, לאחר שקודם לכן נשמעו במקום פיצוץ ואזעקות. לא היו נפגעים באירוע. לא נגרם נזק לנציגות הדיפלומטית, אך שטח שסמוך לה נפגע. כמה ימים טרם התקרית מחלקת המדינה האמריקנית הורתה על פינוי עובדי הממשל מעיראק.

גורם בכיר במזכירות המדינה האמריקנית מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי רקטה מתוצרת מקומית נפלה במתחם "האזור הירוק" ליד השגרירות האמריקנית בעיר, ללא נפגעים או נזקים משמעותיים. הבכיר הבהיר כי התקרית לא השפיעה על המצב ביתר המתקנים בעיראק שבהם נמצאים אזרחי ארה"ב, וכי הממשל האמריקני מקיים קשר רציף עם הבכירים העיראקים כדי לברר את פרטי התקרית.

שגרירות ארה''ב בבגדד
שגרירות ארה''ב בבגדד | צילום: getty images

התקרית בעיראק מתרחשת ברקע המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי, לאחר תקיפת שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן מוקדם יותר השבוע. אמש דווח בכלי תקשורת בארה"ב כי שעות ספורות לפני התקיפה, אונייה איראנית זיהתה מל"ט אמריקני במפרץ עומאן, ושיגרה לעברו טיל קרקע-אוויר. הטיל החמיץ את המטרה והתרסק בים.

הבכיר האמריקני שדיווח על האירוע הסביר כי לפני שספג אש, המל"ט מסוג MQ-9 זיהה כלי שייט איראניים מתקרבים למכליות הנפט, אך לא אמר אם זוהתה מתקפה מצד הספינות האיראניות על המכליות.

זוהי הפעם הראשונה שבה נשמעת טענה לפיה ארה"ב מחזיקה במידע על פעולותיה של איראן טרם תקיפת המכליות. הבכיר הוסיף כי כמה ימים לפני תקיפת המכליות במפרץ, מל"ט אמריקני נורה בים האדום - לפי ההערכה על ידי טיל איראני ששיגרו המורדים החות'ים.

מכלית עולה באש במפרץ עומאן

מוקדם יותר אתמול הצהיר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי "התמונות מוכיחות שאיראן אחראית למתקפה על המכליות". זאת, בהמשך לגורמים אמריקנים שהצהירו כי סבירות גבוהה שאיראן עומדת מאחורי המתקפה. לדבריהם, טענותיה של איראן על כך שהצילה את אנשי הצוות ששהו על כלי השייט הן "שקריות".